Orașele micuțe din țară au început să intre în atenția idezvoltatorilor imobiliari, în ultimii doi-trei ani. Cel mai recent exemplu vine din Bistrița, unde omul de afaceri Ionuț Dumitrescu va ridicat un parc de retail cu o suprafață închiriabilă de 15.000 mp. Potrivit planurilor actuale, Bistrița Retail Park urmează să fie inaugurat în vara anului viitor, ancora de food fiind deja antamată.

40445-bistrita_retail_park.jpgCei mai vizionari investitori imobiliari din România și-au mutat proiectele în orașele mici din provincie, atrași fiind de potențialul de dezvoltare ridicat. Într-o piață care s-a bucurat de o creștere constantă, în ultimii ani, orașele micuțe reprezintă mediul ideal pentru cei interesați de profiturile oferite de lipsa concurenței. Cel mai recent exemplu vine de Bistrița, oraș cu o populație de circa 75.000 locuitori.

„Bistrița este un oraș cu potențial ridicat pentru retail, iar acest lucru este confirmat de interesul retailerilor pentru proiectul nostru. După expansiunile din orașele mari, retailerii iau deja în calcul și orașele cu până în 100.000 de locuitori, iar Bistrița este un exemplu de succes pentru dezvoltarea retailului local”, spune Carmen Ravon, Head of Retail Leasing, CBRE Romania.

Cu o suprafață totală închiriabilă de 15.000 mp, Bistrița Retail Park beneficiază de o locație „cu tradiție pentru comerțul local”, consultanții care se ocupă de proiect precizând că ancora de food va avea 6.000 mp și este deja securizată.

Proiectul este dezvoltat de Element Development, companie românească înființată de Ionuț Dumitrescu, cunoscut pentru dezvoltarea firmei de consultanță Eurisko (cumpărată ulterior de gigantul CB Richard Ellis). Parcul de retail va fi proiectat de „V&K România”, lucrările de construcție fiind prevăzute să înceapă în toamna acestui an, urmând a fi definitivate la jumătatea lui 2017. CBRE România este consultant exclusiv pentru închirierea proiectului.

„Suntem bucuroși să construim împreună cu CBRE un parteneriat pentru dezvoltarea Bistrița Retail Park, un proiect care răspunde nevoilor consumatorilor din această aglomerare urbană și comercială din Bistrița și din întreaga regiune de nord-vest”, precizează Ionuț Dumitrescu, director Element Development.

Dezvoltatorul a mai menționat că a ales acest oraș datorită potențialului său turistic, precum și a populației active dinamic, cu o putere de cumpărare ridicată și o rată a șomajului redusă (3,5% aproape la jumătate față de media pe țară).

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

23 June 2016