Cheltuielile de capital cresc în același ritm cu veniturile în cadrul industriei globale de telecomunicații, pe măsură ce competitorii neconvenționali, de tip Over-The-Top (OTT), își extind prezența și amenință rentabilitatea investițiilor operatorilor tradiționali, se arată într-un nou studiu EY.

37816-cora_anamaria_-_partner_ey_romania.jpgÎn urma unui sondaj EY derulat în rândul managerilor executivi din industria de telecomunicații, 36% dintre respondenți au menționat competiția acerbă, de natură disruptivă, drept principala provocare cu care se confruntă în prezent. Acest lucru apare într-un moment în care OTT-urile – companii care furnizează aplicații sau servicii prin Internet, printr-o abordare diferită, care depășește modelele tradiționale de distribuție – continuă să-și crească cota din veniturile rezultate de-a lungul lanțului de valoare, iar dezbaterea legată de neutralitatea internetului rămâne un subiect fierbinte în cadrul industriei.

Anamaria Cora, Partener și Lider al departamentului de Audit financiar și certificare,              EY România, spune: „Companiile de telecomunicații derulează investiții curajoase pentru a satisface cerințele clienților și pentru a pune piciorul în noi arene de luptă, de la televiziune și servicii cloud, la oferte de tip machine-to-machine. Însă, multe servicii digitale au o marjă mai mică de rentabilitate decât serviciile tradiționale, drept urmare, asistăm la o scădere a rentabilității capitalului investit în multe regiuni. În plus, în timp ce profiturile sunt supuse unei presiuni constante, OTT-urile nu dau semne că și-ar încetini creșterea. Ele continuă să inoveze într-un spectru extrem de larg de domenii digitale."

Studiul derulat de Ovum ilustrează modul în care evoluează industria. Peste o treime din conexiunile globale sunt așteptate să adopte tehnologia 4G, până în anul 2020, ceea ce va marca o creștere de trei ori mai mare a utilizatorilor de date, față de nivelul curent de 10%. De asemenea, este de așteptat ca adoptarea de servicii machine-to-machine și Internet of Things să crească cu 7% veniturile totale ale companiilor în 2020, față de 2-3% din prezent.

OTT-urile, la rândul lor, își diversifică propunerile de servicii, intensificând concurența atât în zona serviciilor tradiționale, cât și a celor noi, care dețin deja 10% din veniturile din industrie. Aceste progrese se adaugă temerilor operatorilor tradiționali legate de pierderea unui număr tot mai mare de clienți.

Managementul experienței clienților este o prioritatea de top pentru 68% dintre operatori, iar 82% dintre ei o poziționează în top trei zone de îmbunătățit în următorii trei ani pentru companiile lor.

Anamaria Cora explică: „Experiența clienților stă la baza tuturor deciziilor strategice. Cu toate astea, randamentul investițiilor nu se va vedea până ce companiile nu-și vor înțelege clienții și propunerea de valoare. Iar acest lucru este esențial într-o lume în care clienții au la îndemână posibilitatea de dezvolta relații atât cu companiile de telecomunicații, cât și cu noii jucători de pe această piață. Operatorii trebuie să-și selecteze cu atenție modele de business, în măsură să le satisfacă ambițiile legate de creșterile digitale și de cheltuielile de capital."

Satisfacerea ambițiilor legate de creșterea digitală începe odată cu redefinirea modului în care operatorii inovează pentru client. Companiile tradiționale de telecomunicații trebuie să ia în considerare oportunitatea de a colabora cu jucători non-tradiționali. Noi roluri din acest ecosistem, precum incubatoarele tehnologice și campionii digitali, pot ajuta operatorii la deblocarea celor mai rentabile căi către inovație. În același timp, atragerea și reținerea de talente care să genereze idei inovatoare din interior este esențială pentru o companie."

Anamaria concluzionează: "Mai mult de o treime dintre operatori estimează un procent de 20% din venituri generate de digital până în 2020, pe măsură ce noile servicii vor redefini scenariile cererii, vor estompa și mai mult granițele dintre categoriile de produse și îi vor mobiliza pe toți actorii din piață să atragă o cotă cât mai mare din cheltuielile clienților. În vreme ce strategiile vor diferi de la un operator la altul, îmbunătățirile – de la experiența clienților la colaborarea internă – vor fi vitale pentru toate companiile."

***

Despre studiu

EY a realizat un sondaj în rândul industriei globale de telecomunicații cu scopul de a monitoriza și evalua opiniile în continuă evoluție ale liderilor de afaceri. Pentru a oferi o perspectivă directă din partea industriei, sondajul a fost derulat în rândul executivilor seniori din 40 de companii din Africa, Asia, Europa, Orientul Mijlociu și cele două Americi. Spectrul de participanți include nu doar operatorii majori din aceste regiuni, ci și gama mai extinsă de stackeholderi, inclusiv furnizori de tehnologie și experți din industrie.

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 210.000 de angajați în peste 700 de birouri din 150 de țări și venituri de aproximativ 27,4 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2014. Rețeaua noastră este cea mai integrată la nivel global iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienților servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume. În România, EY este unul dintre liderii de pe piața serviciilor profesionale încă de la înființare, în anul 1992. Cei peste 600 angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, asistență în tranzacții și servicii de asistență în afaceri către companii multinaționale și locale. Avem birouri în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an în luna iunie la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informații, vizitați pagina noastră de internet:

27 July 2015