Prima ediție EY Entrepreneur Of The Year România a atras în competiție 40 de antreprenori care dezvoltă business-uri cu o cifră de afaceri cumulată de peste 1 miliard de Euro și care asigură locuri de muncă pentru 16.000 de angajați.

35933-poza_juriu_eoy.jpg12 dintre aceștia au fost selectați în finală, iar , a fost desemnat marele câștigător al competiției EY Entrepreneur Of The Year România 2014. El va concura din partea României pentru titlul World Entrepreneur Of The Year, în 2015, la Monte Carlo.

Jurații - Iulian Stanciu – Director General eMag și președinte al juriului, Ștefania Eugenia Popp – Director Executiv Junior Achievement România, Mihai Marcu – Președinte Medlife, Cornel Marian – Managing Partner Oresa Ventures și Omer Tetik – Director General al Băncii Transilvania, ei înșiși antreprenori și profesioniști dedicați antreprenoriatului, mărturisesc că selectarea celor mai bune aplicații a fost un proces complex, însă foarte încurajator din perspectiva nivelului de dezvoltare atins de mediul antreprenorial românesc.

35928-1.jpgIulian Stanciu, Director General eMag și președintele juriului: ”Cred foarte mult în ideea de antreprenoriat și chiar mă bucur că am putut face parte din juriu și să citesc niște povești atât de frumoase. Cred că antreprenoriatul trebuie încurajat pe mai departe prin astfel de evenimente, prin comunicare și, poate chiar, prin politici guvernamentale. Cred că ar trebui să gândim la scară mare toți cei care suntem în antreprenoriat, să nu avem complexe în momentul în care mergem afară, deoarece chiar suntem apreciați. Să renunțăm la mitul salvatorului străin care vine în România și face lucrurile pentru noi. După procesul de jurizare, eu, cel puțin, mă simt foarte energizat, după ce am citit poveștile de viață și despre cultura din interiorul companiilor. Îi felicit pe toți cei care au avut curajul să participe”. 

 

35929-2.jpgȘtefania Eugenia Popp, Director Executiv Junior Achievement România: ”A fost o provocare. Diversitate cred că este cuvântul cel mai potrivit pentru a descrie aplicațiile: diversitatea aplicațiilor, diversitatea personalităților celor care au aplicat, diversitatea membrilor juriului. Mă bucur pentru acest proiect, îl așteptam de ani buni în România”. 







35930-3.jpgCornel Marian, Managing Partner Oresa Ventures:Prezența în juriu mi-a dat prilejul să descopăr modele de business pe care nu le știam, deși lucrez de 18 ani cu antreprenori, ca investitor în companii românești. Sunt companii care reușesc să aibă succes, chiar și în această perioadă dificilă din ultimii 4-5 ani, companii care exportă, care introduc produse noi pe piață și care inovează. Sunt povești frumoase, cu oameni deosebiți. A fost o bucurie și o plăcere să lucrez cu colegii de la EY și cu ceilalți membri din juriu în acest demers”.

 

 

 

35931-4.jpgOmer Tetik, Director General al Băncii Transilvania: ”A fost un exercițiu foarte interesant și o experiență inedită. Pentru mine, ca bancher, a fost interesant să văd antreprenori evaluând din postura de jurat candidații. Pe de altă parte, pentru România este o inițiativă foarte bine venită, pentru că trebuie să promovăm antreprenorii mult mai des și trebuie să arătăm în străinătate puterea businessului românesc. A fost o misiune dificilă să alegem cei mai buni candidați dintre toate aplicațiile și mă bucur să văd asta, deoarece arată că România are perspectivă”.



35932-5.jpgMihai Marcu, Președinte Medlife: ”A fost o atmosferă lucrativă. Am lucrat individual câte 4-5 ore pe aplicații pentru a le studia cu atenție și a ne da votul în cunoștință de cauză. Atmosfera a fost electrizantă și a fost incitant să dezbatem pentru afacerile înscrise. Chiar sunt oameni care au realizat lucruri deosebite. Cred că este multă valoare în antreprenoriatul românesc, și pe zona de antreprenoriat social, și pe zona de emerging markets și programul EY Entrepreneur Of The Year este un exemplu foarte bun că și românii pot să facă business-uri de calitate”.

 

 

 

Pentru selectarea câștigătorilor competiției în România, juriul a examinat fiecare aplicație pe baza a șase criterii: spiritul antreprenorial, performanța financiară, direcția strategică, impactul asupra comunității, capacitatea de inovare și integritatea personală.

Din 2014, competiția EY Entrepreneur Of The Year, singura competiție antreprenorială care se organizează la nivel global, are loc și în România. EY Entrepreneur of The Year se organizează în 145 de orașe din 60 de țări de aproape 30 de ani și premiază antreprenorii pentru viziunea și direcția strategică cu care își cresc afacerile, pentru puterea de a inova, integritatea personală și, nu în ultimul rând, pentru impactul pozitiv asupra comunității.

Competiția Entrepreneur Of The Year s-a lansat în România pe 14 mai 2014. Lansarea a fost urmată de etapa colectării de aplicații, ce s-a încheiat pe 1 august 2014, etapa interviurilor la sediul antreprenorilor, desfășurată între 4 august – 15 septembrie 2014 și două runde de jurizare, ce s-au desfășurat pe 9 și 23 octombrie 2014. Marii câștigători al competiției naționale EY Entrepreneur Of The Year a fost desemnat pe 12 noiembrie 2014 în cadrul unui eveniment de gală, în prezența comunității de business românești.

****

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 190.000 de angajați în peste 700 de birouri din 150 de țări și venituri de aproximativ 27,4 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2014. Rețeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienților servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume. În România, EY este unul dintre liderii de pe piața serviciilor profesionale încă de la înființare, în anul 1992. Cei peste 500 angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, asistență în tranzacții și servicii de asistență în afaceri către companii multinaționale și locale. Avem birouri în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. De la 1 iulie 2013, Ernst & Young a devenit EY, logo-ul s-a schimbat pentru a răspunde acestei modificări, iar noul tagline al companiei este "Building a better working world". Această redefinire a identității vizuale vine să reflecte noua strategie a companiei, Vision 2020. Pentru mai multe informații, vizitați pagina noastră de internet

8 December 2014