Ritmul de creștere al Hornbach Holding AG (grupul Hornbach) s-a accelerat în exercițiul financiar 2014/2015, comparativ cu anul precedent. Astfel, cifra de afaceri a concernului a crescut în intervalul 1 martie 2014 - 28 februarie 2015, la nivel de concern, cu 6%, față de 4,3% în perioada anterioară, ajungând la 3,572 miliarde de euro.

36714-magazin_hornbach.jpgÎn cel mai mare subconcern operativ, Hornbach-Baumarkt-AG  (segmentul de magazine de materiale de construcții și grădinărit), care, la data bilanțului, 28 februarie 2015, opera la nivel european 146 magazine de bricolaj în nouă țări, cifra de afaceri a crescut cu 6,5%, ajungând la 3,357 miliarde de euro. Raportat la suprafață (n.red. fără a se lua în calcul magazinele inaugurate și cele închise în ultimele douăsprezece luni), și la ajustările de schimb valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de materiale de construcții și grădinărit au crescut la nivelul concernului cu 4,4%. La această creștere au contribuit atât magazinele din Germania, cât și magazinele din restul Europei. Cele 49 de magazine din alte țări europene, fără a lua în calcul Germania, au adus 41,4% din totalul cifrei de afaceri.

Autodepășirea performanțelor în Germania

Cele mai puternice impulsuri pentru creșterea economică au venit, și de această dată, din Germania. Astfel, cele 97 magazine de bricolaj din această țară au raportat o creștere a cifrei de afaceri la nivel național a subconcernului Hornbach-Baumarkt-AG cu 7,6%, ajungând la 1,966 miliarde de euro. Aici sunt incluse și cifrele de afaceri aferente celor șapte magazine nou inaugurate și unei extinderi de locație. Raportat la suprafață, cifrele de afaceri au crescut în Germania cu 5,5%. În același timp, cota de piață a grupului Hornbach a crescut în Germania, în anul financiar încheiat, de la 10% la 11%.

„Creșterea raportată la suprafață în Germania este remarcabilă. Deoarece anul de comparație a fost unul foarte bun datorită efectelor consolidării pieței în urma intrării în insolvență a firmei Praktiker și datorită iernii blânde 2013/2014, standardul a fost foarte ridicat, mai ales în cea de a doua jumătate a anului. În acest context am reușit chiar să ne îmbunătățim performanțele”, a declarat Albrecht Hornbach, Președintele Consiliului de Administrație al Hornbach Holding AG.

„Este astfel clar că, prin magazinele offline, dar și prin cel online, oferim clienților care doresc să pună în practică proiecte de construcție sau renovare de mare anvergură un plus de valoare”, a mai spus Albrecht Hornbach.

Restul Europei: Raportat la suprafață, din nou în zona de creștere

Și în cele opt țări din afara Germaniei magazinele Hornbach au avut o creștere îmbucurătoare în exercițiul financiar 2014/2015. Astfel, cifra de afaceri a magazinelor DIY, incluzând un magazin nou inaugurat, a crescut în restul Europei cu 5% (față de 3,5% în anul anterior), ajungând la 1,390 miliarde de euro.

36715-1.jpgRitmul de creștere al Hornbach Holding AG (grupul Hornbach) s-a accelerat în exercițiul financiar 2014/2015, comparativ cu anul precedent. Astfel, cifra de afaceri a concernului a crescut în intervalul 1 martie 2014 - 28 februarie 2015, la nivel de concern, cu 6%, față de 4,3% în perioada anterioară, ajungând la 3,572 miliarde de euro.

36716-2.jpgÎn cel mai mare subconcern operativ, Hornbach-Baumarkt-AG  (segmentul de magazine de materiale de construcții și grădinărit), care, la data bilanțului, 28 februarie 2015, opera la nivel european 146 magazine de bricolaj în nouă țări, cifra de afaceri a crescut cu 6,5%, ajungând la 3,357 miliarde de euro. Raportat la suprafață (n.red. fără a se lua în calcul magazinele inaugurate și cele închise în ultimele douăsprezece luni), și la ajustările de schimb valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de materiale de construcții și grădinărit au crescut la nivelul concernului cu 4,4%. La această creștere au contribuit atât magazinele din Germania, cât și magazinele din restul Europei. Cele 49 de magazine din alte țări europene, fără a lua în calcul Germania, au adus 41,4% din totalul cifrei de afaceri.

# # #

Despre Hornbach România

Grupul Hornbach, fondat în 1877, este o afacere de familie și se numără printre liderii de pe piața magazinelor de materiale de construcții și grădinărit din Europa.

Cotată la Bursa din Frankfurt încă din 1987, compania activează în 9 țări europene (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveția, Cehia, Slovacia, Suedia și România), operând 147 de magazine.

În România, Hornbach a deschis primul magazin în 2007, iar în acest moment deține trei magazine în București (Berceni, Militari și Balotești), unul în Brașov și unul în Timișoara.

6 April 2015