Consumatorii sunt din ce în ce mai interesați de zona de restaurante din centrele comerciale, nu doar de magazinele de îmbrăcăminte, încălțăminte sau electronice și electrocasnice, arată cele mai recente tendințe ale pieței de retail stabilite la MAPIC, cel mai mare târg de profesioniști în retail, care a avut loc săptămâna trecută la Cannes.

38758-jll.jpgDin acest motiv suprafața dedicată zonei de restaurante din centrele comerciale din Europa s-a dublat în ultimii zece ani, de la 7% la 15%, iar estimările arată că ponderea va crește la 20% în următorii zece ani.

”Dezvoltatorii pun din ce în ce mai mult accent pe zona de restaurante în centrele comerciale. Aceasta este printre principalele concluzii ale MAPIC, cel mai mare târg pentru profesioniștii în retail, care a avut loc săptămâna trecută la Cannes. Dacă înainte această zonă era doar o anexă, acum dezvoltatorii se gândesc din faza de proiectare să aloce din ce în ce mai mult spațiu componentei de food, pentru că din ce în ce mai mulți consumatori doresc să găsească experiențe culinare interesante și diversificate atunci când merg la shopping”, a declarat Carmen Ravon, head of Retail Agency JLL.  

Acest trend se simte și pe piața românească, unde dezvoltatorii încearcă să aducă în zona de food o gamă tot mai variată de operatori pentru a răspunde tuturor cerințelor, mai ales că o parte importantă din clienți merge la mall în primul rând pentru a servi masa.

Dezvoltarea zonei de restaurante este un factor favorizant și pentru ceilalți chiriași ai centrelor comerciale, având în vedere că cifrele arată că persoanele care și mănâncă atunci când merg într-un centru comercial petrec în medie cu 27 de minute mai mult în mall și cheltuiesc cu 18% mai mult .

În România dezvoltarea zonei de restaurante are la bază și faptul că cele mai multe centre comerciale sunt amplasate în apropiere de clădiri de birouri, unde există un potențial imens de consumatori. Unul dintre exemple este centrul comercial Promenada, amplasat în zona Barbu Văcărescu- Floreasca, cea mai dinamică din punct de vedere al dezvoltărilor de birouri.

Jll a organizat la Cannes showul ‘”Food in Fashion”, creat pentru a marca acest trend și pentru a sublinia oportunitățile sectorului de food and beverage (restaurante) pentru retaileri și investitori.

Din punct de vedere al interesului retailerilor, Spania a fost vedeta în acest an. România, pe de altă parte, și-a dovedit potențialul mai ales pentru companiile prezente deja pe piață. În aceste condiții, retailerii prezenți în România sunt interesați să analizeze orice proiect nou sau existent. Retailerii care vor să intre pe piață au vizat în primul rând proiectele dominante din București.  

MAPIC este cel mai mare târg pentru profesioniștii din retail din întreaga lume. Ediția din acest an, care a avut ca invitat special SUA, a avut loc între 18-20 noiembrie și a reunit 228 de expozanți și 8.400 de participanti, din care 2.400 de retaileri și 2.300 dezvoltatori/investitori imobiliari.

 

23 November 2015