Symmetrica, liderul pieței locale de pavele și borduri vibropresate și cel mai mare producător autohton, și-a majorat în acest an livrările pe segmentul de bricolaj, dar și în proiectele private, contrabalansând în acest fel scăderea investițiilor în proiecte publice.

35810-symmetrica.jpg„În acest an, am observat o creștere a investițiilor în sectorul privat, mai ales în zona rezidențială, dar și în sedii de firmă, depozite sau zone de producție. De asemenea, un interes crescut pentru pavele și borduri s-a putut observa și pe segmentul clienților finali, acesta fiind unul dintre motivele ce a determinat creșterea cu peste 25% a livrărilor Symmetrica către magazinele do-it-yourself comparativ cu 2013”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.

Potrivit afirmațiilor sale, în acest moment, vânzările companiei către magazinele de bricolaj reprezintă 10% din business-ul total, față de 7% în 2013.

„Numărul românilor ce achiziționează pavele din magazinele de tip do-it-yourself  pentru proiectele de amenajare a curților sau parcărilor proprii este în continuă creștere, aceștia înțelegând avantajele consilierii de specialitate pe care o primesc în aceste locații, dar și a garanției primite”, a mai spus Sebastian Bobu.

Și în ceea ce privește segmentul proiectelor private, fie că sunt comerciale, industriale sau rezidențiale, Symmetrica și-a majorat livrările în acest an, comparativ cu 2013. Astfel, dacă anul trecut 20% din încasări veneau din astfel de proiecte, în acest moment ponderea a ajuns la 30%.

„Orientarea către proiectele publice și către vânzările în segmentul do-it-yourself a fost determinată și de scăderea cu 25% a investițiilor în segmentul privat. Astfel, în acest an am observat o diminuare a investițiilor în infrastructură și proiecte de amenajare a spațiului public, iar acest lucru s-a putut observa și în livrările Symmetrica”, a mai adăugat Sebastian Bobu.

Acesta a subliniat că, dacă în 2013 70% din vânzările totale erau direcționate către proiecte publice, în acest moment ponderea a scăzut până la 60%.

Piața de pavele și borduri, în ușoară creștere

Cu toate că investițiile în sectorul public au raportat o scădere majoră, creșterile pe segmentul privat au dus la o ușoară evoluție a pieței în ultima perioadă. Astfel, conform estimărilor Symmetrica, în primele 9 luni ale acestui an, piața s-a majorat cu 2-3%, comparativ cu intervalul similar din anul trecut.

„În ceea ce privește întregul an, estimările noastre arată că majorarea pieței se va menține. Astfel, față de volumul raportat în 2013, de circa 12 milioane de metri, și valoarea de aproximativ 66 de milioane de euro, estimăm că anul 2014 se va încheia cu un rezultat pozitiv -  12,5 -13 milioane metri și o valoare de 75 de milioane euro”, a adăugat Sebastian Bobu.

Acesta a subliniat că Symmetrica își va păstra și în acest an cota de piață de 24% deținută în acest moment.

# # #

Despre Symmetrica

Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri și rigole vibropresate pietonale și carosabile, într-o gamă variată de forme și culori. Aceasta a fost înființată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acțiuni) și Florin-Cristinel Stanciu (40% din acțiuni).

Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Verești, județul Suceava, urmată apoi de unitățile de producție de la Podu Iloaiei, județul Iași (2010), și Bolintin Vale, în apropiere de București (2011), Prejmer – Brașov (2012) și Cociu – Bistrița-Năsăud (2012).

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele și borduri se numără Arena Națională, parcul balnear din stațiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în București etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare și parcuri ecologice din întreaga țară.

# # #

24 November 2014