Symmetrica, liderul pieței locale de pavele și borduri vibropresate și cel mai mare producător autohton, a raportat un avans cu circa 8% a cifrei de afaceri în 2014 comparativ cu anul anterior, ajungând astfel la un business de până la 74 de milioane de lei (16,5 milioane de euro).

36713-symmetrica.jpgMajorarea business-ului în 2014 a fost determinată, cu precădere, de orientarea către segmentul proiectelor private - comerciale și industriale - , dar și către segmentul rezidențial. De asemenea, un impact pozitiv în cifra de afaceri a companiei l-a avut și extinderea numărului de echipe de montatori.

„Cu toate că în prima parte a anului trecut am observat o lipsă a finanțărilor și a investițiilor publice, strategia adoptată în 2014 s-a dovedit una câștigătoare și a determinat un avans al cifrei de afaceri cu 8%, la aproximativ 74 de milioane de lei (16,5 milioane de euro), față de peste 68 de milioane de lei (15,4 milioane de euro) în 2013”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.

În ceea ce privește volumul de produse livrate, Symmetrica a raportat anul trecut un avans de circa 5% comparativ cu 2013, ajungând la 2,5 milioane de metri. În 2014 compania a avut o capacitate de producție de 11.500 m de produse pe zi, cea mai mare de pe piața românească. Mai mult, acoperirea geografică mare de care dispune compania a oferit posibilitatea livrării rapide, la prețuri competitive, atât în Moldova, Muntenia, Dobrogea, cât și în Transilvania, Symmetrica acoperind astfel peste 80% din teritoriul țării.

„Anul trecut am raportat un avans de 10% al livrărilor către proiectele private și rezidențiale. Astfel, în acest moment 30% din business-ul companiei este adus de proiecte private, fie comerciale sau industriale, de proiecte rezidențiale și de vânzările în rețelele de bricolaj. Restul de 60% reprezintă livrările către proiecte publice”, a mai spus Sebastian Bobu.

Acesta a subliniat că și creșterea prezenței în rețelele de bricolaj a avut un impact în majorarea business-ului, mai ales pe segmentul rezidențial. Astfel, anul trecut, 10% din livrările companiei au fost destinate rețelelor de bricolaj, iar pentru anul în curs, compania estimează o creștere a încasărilor provenite din magazinele de tip DIY.

În ceea ce privește cele mai importante proiecte derulate în 2014, printre acestea se numără reabilitarea străzilor din municipiul Iași, precum și proiectele de reabilitare a infrastructurii rutiere și pietonale din Pitești, Mangalia, Iași, Bacău, Galați, Sibiu, Bistrița-Năsaud, Cluj și Baia Mare, o parte dintre acestea continuând și în 2015. În plus, compania a livrat produse pentru benzinăriile Socar și către noi magazine din rețelele Kaufland, Lidl și Penny.

Planurile companiei pentru anul în curs

Referitor la business-ul din acest an, reprezentantul companiei mizează pe continuarea trendului ascendent din ultimii ani și țintește o majorare a cifrei de afaceri cu circa 5%, până la peste 77 de milioane de lei (17,3 milioane de euro).

„În ultimii doi ani, proiectele rezidențiale au reprezentat un procent important pentru compania noastră, motiv pentru care, în acest an, ne vom adresa acestora cu o gamă nouă de produse și estimăm o creștere cu 20% a vânzărilor provenite din partea clienților privați”, a mai spus Sebastian Bobu.

Noua gamă va include pavaje de calitate superioară pentru care estetica și durabilitatea vor fi elemente cheie. Totodată, planurile companiei pentru anul în curs vizează menținerea cantităților livrate către proiecte cu fonduri  publice, dar și mărirea capacității de producție a fabricilor de existente cu scopul de a-și menține poziția de lider pe piața de pavele și borduri vibropresate în cadrul unei piețe în care există numeroase insolvențe.

„Primul pas în acest sens este finalizarea investițiilor în noua linie de producție pentru fabrica din județul Bistrița-Năsăud, proiect demarat în 2014, care va avea o suprafață de 800 mp și a cărui valoare s-a ridicat la 1,5 milioane de euro. Aceasta poate livra 2.000 metri pătrați de produse pe zi și va dispune de spații speciale pentru depozite de agregate și silozuri”, a încheiat Sebastian Bobu.

# # #

Despre Symmetrica

Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri și rigole vibropresate pietonale și carosabile, într-o gamă variată de forme și culori. Aceasta a fost înființată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acțiuni) și Florin-Cristinel Stanciu (40% din acțiuni).

Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Verești, județul Suceava, urmată apoi de unitățile de producție de la Podu Iloaiei, județul Iași (2010), și Bolintin Vale, în apropiere de București (2011), Prejmer – Brașov (2012) și Cociu – Bistrița-Năsăud (2012).

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele și borduri se numără Arena Națională, parcul balnear din stațiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în București etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare și parcuri ecologice din întreaga țară.

# # #

7 April 2015