Aeroportul Otopeni devine mai sigur și mai eficient, prin noile sisteme de monitorizare care ar urma să fie implementate. Este vorba despre sisteme video care pot să recunoască persoane dar și mașini, astfel încât riscurile care amenință aeroporturile moderne să fie reduse la minimum, dar și timpii de așteptare să scadă dramatic. Vor exista tot mai puține zone în care nu există monitorizare video, fiind acoperite și spații precum parcări sau zone tehnice. Iar toate acestea din fondurile proprii ale aeroportului.  

41823-aeroport_otopeni.jpgSistemul de recunoaștere facială devine tot mai răspândit în toate industriile, dar zonele care au nevoie de o securitate sporită, precum sunt aeroporturile, depinde deja de ajutorul acestei tehnologii. Nici Aeroportul Otopeni nu va mai face excepție, după ultimele modernizări. Se anunță astfel oficial că în principalul aeroport bucureștean urmează să fie implementate și modernizate sistemele de televiziune cu circuit închis în așa fel încât nimeni și nimic să nu mai scape serviciilor de pază. 

Informațiile cheie au fost puse la dispoziția publicului prin intermediul unui anunț postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, unde s-a anunțat că este vorba despre un contract de 8,8 milioane de euro, fonduri proprii, iar colaboratorii vor fi aleși în regim de negociere. Criteriul de atribuire va fi, totuși, prețul cel mai scăzut”, explică Mihaela Pancu, designer.

Lucrările se vor face prin upgradeuri, acolo unde este posibil, atât software cât și harware. Se va folosi o versiune superioară a sistemelor care deja rulează în aeroport și se va apela, astfel, la același producător de tehnologie cu care aeroportul lucrează deja. Există încă locuri unde televiziunea internă încă nu a ajuns, iar reprezentanții aeroportului doresc să remedieze această situație. Astfel, camerele vor exista atât în Terminalele Sosiri și Plecări, fie ele internaționale sau interne, în corpul de legătură AB, corpul logistic sau salonul oficial, dar și în hala auto, uzina electrică sau parcările publice.

Un lucru care pare să se remedieze, odată cu implementarea acestui nou sistem, este timpul de așteptare a celor care vin sau pleacă cu mașinile. După upgrade, barierele se vor ridica în fața mașinilor doar după ce a fost citit numărul de înmatriculare, dacă acesta a plătit taxa de parcare sau dacă nu este vorba despre o mașină dată în urmărire, de exemplu”, continuă Mihaela Pancu.

Alte zone care nu erau acoperite video sunt hangarul TAROM, platformele aeroportuare, punctele de control acces exterioare, perimetrul aeroportuar. Termenul limită pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 3 ianuarie 2018, ora 16:00, iar primirea ofertelor sau a cererilor de 

participare se va face până la 10 ianuarie 2018, 10:00. Ofertele vor fi deschise pe 10 ianuarie 2018, ora 11:00. Durata contractului este de 48 de luni.

5 December 2017