Numărul românilor care apelează la serviciile designerilor de interior a urcat de-a lungul lui 2014, respectând tendința ultimilor ani. Fie că este vorba de proprietari interesați de amenajarea locuinței sau de companii cu proiecte de anvergură, precum clădirile de birouri sau mall-urile, clienții creditează din ce în ce mai mult părerea specialiștilor. Cu toate acestea, raportul calitate-preț rămâne elementul decisiv în achiziționarea produselor.  

36006-design_interior.jpgDin ce în ce mai mulți români apelează la serviciile designerilor de interior, fapt remarcat nu numai de aceștia, ci și de producătorii de mobilier. Potrivit Kuma România, unul dintre principalii producători locali de lavoare, blaturi și mobilier pentru băi și bucătării sub brandurile Kuma și Nordline, 1 din 10 români își amenajează locuințele cu ajutorul designerilor de interior.

„În 2014 am remarcat o creștere a importanței acordate design-ului atat în cazul locuințelor individuale, cât și proiectelor de mai mare anvergură cum sunt mall-urile sau clădirile de birouri. Astfel, peste 10% dintre români apelează la specialiști - arhitecți sau designeri de interior - și respectă indicațiile acestora legate de produsele recomandate, comparativ cu anii trecuți, când alegerile se bazau pe preferințele personale, fără să țină cont de părerea unui consultant în domeniu”, declară Oana Toader, Business Developer Kuma România.

Însă elementul decisiv în achiziționarea produselor rămâne raportul calitate-preț. Mai mult, românii se află tot mai des în căutarea unor produse certificate, rezistente și durabile deoarece au învățat importanța acestor aspecte, înțelegând că un produs ieftin aduce cu sine și probleme în ceea ce privește calitatea.

„Angajarea unui specialist pentru amenajarea locuinței nu duce doar la obținerea unui rezultat final mult mai bun, ci și la economii semnificative. Este mai eficient să colaborezi cu un specialist pentru decorarea locuinței, decât să începi să studiezi. Iar acest lucru este aplicabil în majoritatea domeniilor. Un designer, spre exemplu, a studiat ani de zile într-o instituție, a investit timp în specializări, cunoaște tendințele, este la curent cu noutățile – toate aceste cunoștințe nu pot fi acumulate într-o perioadă scurtă”, conchide Mihnea Ghilduș, designer de produs și fondatorul magazinului-concept Dizainăr.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

 

16 December 2014