Mai mult decât imobiliare!
 
Mareste fontul | Trimite pe yahoo messenger | Trimite pagina unui prieten | Printeaza pagina

Adrian Crivii: „Preţurile locuinţelor noi vor mai scădea”

Publicat: 16 feb 2010 | Autor: Maria Seder Neda, IMOPEDIA.ro | Numar afişări: 3665

„În perspectivă, activele imobiliare din România o să fie mai ieftine şi nu vor creşte spectaculos nici în următorii 7-8 ani.

În 2010, preţurile locuinţelor noi vor mai scădea cu 10-15%, iar cele ale locuinţelor vechi cu 15-20%", declară Adrian Crivii, preşedinte al Darian SA, cea mai mare companie de evaluare din ţară.

Reevaluarea unor active imobiliare pentru bănci a adus scăderi până la 70-80%, faţă de momentul în care piaţa a atins vârful preţurilor, iar la case şi apartamente deprecierea a fost de până la 30-40%.

În topul oraşelor, pe primul loc la ieftiniri se află Bucureştiul, cu o scădere medie a preţurilor de 40% pe segmentul apartamentelor vechi mari, cu trei şi patru camere, urmat de oraşul Contanţa cu o depreciere de 35% a garsonierelor noi şi de Cluj Napoca, cu 34-35% la apartamentele vechi cu 3 şi 4 camere.

La polul opus, cel mai puţin s-au depreciat garsonierele noi din oraşul Timişoara, cu doar 13% din valoarea pe care au avut-o în 2008, conform studiului realizat de compania Darian.




Voteaza articolul:
| Aprecierea vizitatorilor:
Comentarii (21)
#21. andrei | 19.02.2010 | 10:00
0 (0/0)   
@20 si 19 da aveti dreptate ... desi
logic gandind
1. apartamentele din anunturi RAR sau pardon, NICIODATA nu se vand cu mai mult decat este data oferta. Adica nimeni nu vine la proprietar si zice "stiti, nu merita x euro apt ul asta, eu dau x+ 1000euro/mp".
2. Idea statisticilor e alta. Evident ca exista o eroare de +- 2 % data de anunturile false care apropo nu sunt niciodata mai multe decat anunturile reale. Dar in principiu ele dau tendinta generala care e data de majoritatea anunturilor (ex: 80% anunturi corecte 20% anunturi false ... ghici care da tendinta intr-un grafic ? ). In acelasi timp o statistica nu e farmacie adica nu da date exacte da TENDINTE!!!!!! si pozitii relative (relative la loc, data, an de constr etc ...) fata de o data anterioara.
3. oricum este bine ca cei care dau anunturi false (cel putin anul 2009) s-au sincronizat excelent: cind era tendinta de crestere toti au dat anunturi false cu preturi umflate , si acum in feb toti au dat anunturi false in scadere .... mai sa fie ce coincidenta. Cu siguranta a fost o intilnire prin ianuarie 2009 in care TOTI agentii imobiliari au zis ca uite cum facem.... etc ....

@20 daca chiar vrei sa vezi cataloagele notarilor dupa care se ghideaza ei in a calcula comisionul uite
http://www.unnpr.ro/expertize/expertize_2009/expertize_bucuresti_09.htm
vei observa ca pentru 2009 preturile la care notarii calculeaza comisionul sunt cu vreo 20% peste medie ....
#20. Kamila | 19.02.2010 | 01:34
-1 (1/0)   
Ai dreptate. Notarii stiu cel mai bine preturile si pe baza datelor lor se face acea grila despre care am auzit.
Anul acesta nu vom asista la scaderi. Usoare cresteri. Stabilizare. Nimeni nu poate sti sigur insa.
#19. jiordi | 17.02.2010 | 10:10
2 (1/3)   
indicele asta nu are nici o relevanta. Indicele respectiv se bazeza pe preturile din anunturile de vanzare de pe site-urile de anunturi, care nu reflecta pretul real de tranzactionare. Daca eu postez un anunt ca vand nu stiu ce casa timp de un an de zile tinand acelasi pret si nu mi-o cumpara nimeni nu inseamna ca ala este pretul real. Cand o sa apara legea mercurialului caselor vom sti cu cat se cumpara o casa. Un prieten care a lucrat cateva luni la o agentie imobiliara a ramas uimit de smecheriile care se faceau acolo. Postau zilnic zeci de anunturi care nu erau reale cu scopul de a manipula pe posibilii cumparatori. Asa ca nu va mai luati fratilor dupa anunturi!
#18. andrei | 17.02.2010 | 09:56
3 (0/3)   
Exista un site cu indicele imobiliar calculat in fiecare saptamina ... comparati ce s-a intimplat in iunie 2009 cind a fost anuntat zvonul cu programul prima casa , cu perioada 1 feb - 10 feb cind se zvonea ca va creste plafonul la 80 000 ...
http://www.imobiliare.ro/indicele-imobiliare-ro/bucuresti

astfel:

- in iunie 2009 se opreste brusc scaderea si creste pretul usor
- in feb 2010 incepe sa scada ...
so ....
#17. jiordi | 17.02.2010 | 09:09
5 (0/5)   
prima casa e o mare tampenie venita in sprijinul speculatorilor. Daca nu era acest program o garsoniera veche de 30 de ani se vindea cu aprox. 20.000. Cat despre speculatori, pot sa spun ca e o mare nesimtire sa vinzi 30 mp la marginea bucurestiului sau intr-un bloc din 19777, cu 40.000 pe foametea asta. Un calcul simplu arata ca nu merita sa cumperi in acest moment. Daca stai cu chirie si platesti 200 euro pe luna, intr-un an cheltuiesti 2400. pe cand daca faci credit dai la banca cam 250 euro, plus avans+cheltuieli notariale+comisioane, deci vreo 4-6000 euro. Multi imi vand gogoasa ca peste 30 de ani ramai cu casa. Le raspund astfel: Peste 30 ani locuinta din 1977-1980, cumparata cu 40.000 nu va mai face nici cat o ceapa degerata pt. ca va avea 60 ani vechime. Voi ati cumpara acum o garsoniera sau un apartament din 1950? Cred ca lucrurile se vor limpezi in max. 1 an si se va ajunge la preturi rezonabile. Luati in calcul si faptul ca tehnologia din industria constructiilor evolueaza, ceea ce inseamna ca costurile vor scadea.
#16. Dezgustat | 17.02.2010 | 08:23
7 (0/7)   
Daca un apartament costa 80 000 de euro la un curs de 3,1 euro , iar acum este 60 000 de euro la un curs de 4.2 euro, in realitate transformat in lei ele costa la fel, doar slariile le avem toti in lei, ratele le platim in lei.
Pentru cei cu o minima cultura economica isi dau seama ca defapt e vorba nu de o scadere ci de un fel de reevaluare la noul curs.De abea cand o sa vedem o injumatatire a preturilor putem vorbi de o micsorare. Sa vedeti la un curs euro de 4,8 cum se pune problema ca ajungeti sa cumparati o casa mai scumpa decat in boom ul imobiliar, Doar faceti un calcul.
Sunt agenti imobiliari care daca tin sa precizeze ca apartamentele au scazut cu 20 %, ca piata imobiliara e in faliment, cand ei primesc aceleais comision.
Asta e Romania : vinzi 3 case cand ti le cumpara orice prost si ajungi expert imobiliar.
#15. Ciss | 17.02.2010 | 03:34
0 (1/1)   
Pt #13,

Bai baiatule, ca nu stiu cum te cheama,

Daca nu intelegi sensul problemei, nu te baga ca sportul asta national "" datul cu presupusul "", ne-a adus aici ...
Am zis foarte clar ca apartamentul A FOST EVALUAT!!! si nu ca am dat 90.000 ... Asta daca faci diferenta intre a evalua si a da ...
Daca te intereseaza cat am dat pe acest apartament, in valuta, te anunt ca am platit "fabuloasa" suma de 465 dolari in 1991 si nu cred ca in ziua de azi imi mai permit sa imi iau asa ceva...
Cat despre preturile "umflate cu pompa", nu eu sunt raspunzator de aceasta cauza ci incercam sa aflu care sunt considerentele care au dus la acest dezechilibru ...

Am sa reformulez intrebarea intr-o forma foarte simpla si intr-un sens si in celelalt ca poate asa pricepi :

- Cum acelasi kil de faina anul trecut era 10 lei si acum este 1 leu ?
sau
- Cum acelasi kil de faina acum 2-3 ani era 1 leu si acum este 10 lei ?

Este simplu, nu ?
Poate domnul Crivii sa ma lamureasca care sunt criteriile pe care facem niste evaluari si estimari ? Asta am intrebat ....
#14. mihai | 16.02.2010 | 22:37
3 (0/3)   
Pretul il face piata. Daca eu am banii si vreau sa iti platesc pretul inseamna ca cererea cu oferta s-au intalnit, daca nu inseamna ca pretul e mare. Prima casa e o imbecilitate pentru ca nu lasa piata libera si induce oamenii in eroare!Iar fraierii inca se lasa prinsi in in lat!
#13. #11 ciss | 16.02.2010 | 22:03
3 (0/3)   
Unde ai vazut tu cresteri de preturi ? Sau este vorba de o simpla deziluzie? Daca ai dat 90k iar acum este evaluat la 65 inseamna ca daca vrei sa-l vinzi iei pe el 45, foarte rau stiu dar au fost umflate cu pompa, din pacate nu esti singurul care ai luat o teapa imensa.
#12. mihai | 16.02.2010 | 20:57
3 (0/3)   
Pt. Belly si Gogu sa stii ca taicamiu e taran. Problema e cu "taranii" care se dau boieri si habar nu au de viata lor. Nu e prost cine cere, e prost cina plateste. Mai jos spunea cineva ca ea nu se procepe la economie si a facut totul pe un trend al pietei. Cu scuzele de rigoare asta e prostie. Banii se castiga greu si daca ii aruci doar de dragul in a fi inrindul lumii astazi platiti! iar cu preturile la imobile..... o sa scada cel putin inca 2 ani.... nu credeti..... Eu am o parere. si mi-o sustin! Restul.... e durere!
#11. Ciss | 16.02.2010 | 20:57
-1 (1/0)   
Hai ca ma baag si eu in seama ....

Intrebare : DACA DOMNUL CRIVII CONDUCE CEA MAI MARE COMPANIE DE EVALUARE DIN TARA, atunci ma intreb eu de ce nu a fost compania dansului cea care a facut grilele notariale !!!

Inca una : Daca apartamentul meu de 2 camere decomandate, 4/8 fara cine stie ce imbunatatiri, acum 1 an 1 an si jumatate a fost evaluat la 90.000, iar acum numai la 65.000, poate sa ma lamureasca cu un mod de calcul ?

De ce nu precizeaza domnul Crivii ca de cand cu implementarile de Programe guvernamentale "inteligente" si cu "imbunatatirile" aduse de la aceste programe nu mai este nevoie sa faca predictii pentru viitor ci poate sa constate ca preturile au luat-o iar in sus .... Asta chiar s-a intamplat, ce spune dansul ramane sa vedem...

Nu am nimic cu acest domn, dar asa oricare dintre noi ne putem baga in seama cu expresii de genul :
- preconizez ca ....
- ma astept la o ...
- prevad ca ...
- va fi o ... etc
#10. gogu | 16.02.2010 | 18:35
6 (0/6)   
elena udrea prin programul anl:
garsoniera - 19.000 euroi
2 cam - 25.000
3 cam - 35.000

Cine credeti ca o sa cumpere cotete mai vechi de 90 pe urma la preturi mai mari decit aceasta grila. Adica sa stii ca se vind la preturile astea si tu sa dai 35.000 pe un jaf de garsoniera construita inainte de 77???!!!!

@ mihai nu esti departe de adevar cu preturile alea!!! (da mai lasa si tu "taranii" in pace ca nu au nici o vina ca nu s-au nascut in bocoresti, iti zice asta un bucurestean!!!)
#9. FELIA UNSA | 16.02.2010 | 17:40
-5 (6/1)   
A scazut prostia din capul lor ...ca le smecheresc si le tatoneaza de nu mai stiu nici ei ce o sa se intample....Nu vor mai scadea deloc ci vor ramane cum sunt acum ,cu usoare cresteri cand revine optimismul...prin vara ,asa!
#8. Luiggi bube dulci zice: | 16.02.2010 | 17:36
-6 (6/0)   
Care frate scadere ,ca urmaresc piata de 2 ani si vad ca din februarie 2009 si pana acun preturile nu au scazut deloc.A inceput bine scaderea pana prin mai iunie 2009 ,gaseai ceva pe la 34000 euro o garsoniera in Dristor apoi au crescut brusc cu ,,prima casa'' si acum miros o usoara crestere...de 10% cu leul asta mai puternic.Are cineva curajul sa ma contrazica....?Acum il mananc....!
#7. Dezgustat | 16.02.2010 | 17:23
9 (0/9)   
Preturile vor mai scadea asta e clar. In tara asta totul s a luat pe credit si acum nu mai avem cu ce plati. Deci suntem la nivelul de acum 5 ani cand nu ne credeam proprietari si nu contractasem inca un credit.
Totusi cererea de locuinte e mare in fiecare an vin noi studenti in Bucuresti si de aceea cred ca nu vom avea scaderi exagerate.
In provincie cred ca trendul descrescator sa va mentine pentru foarte mult timp.
#6. belly | 16.02.2010 | 15:38
3 (1/4)   
@mahchind

In situatia ta sunt foarte multi oameni (mai ales cei care au cumparat in perioada 2007-2008). Este o situatie foarte neplacuta. Insa sa stii ca domnul Crivii a mai dat cateva interviuri, dar nu sunt foarte multe. Daca observi, cei care in trecut ziceau ca preturile nu pot decat sa creasca, nu prea au mai iesit la "rampa" ca sa mai zica ceva.
#5. mahchind | 16.02.2010 | 15:21
6 (1/7)   
si unde a fost pana acum?
si cine a spus ca reevaluarile pentru banci sunt relevante pentru cineva in afara de banci? nu mai publicati articole in care cineva se joaca cu procentele si cu cifrele ca la biliard, este lipsa de profesionalism.
daca ati avea o garsoniera in militari evaluata pentru banca la 75.000E in anul 2008 si astazi v-ar chema sa va anunte ca garsoniera d-v a fost reevaluata la 25.000E, si vi s-ar cere o garantie suplimentara pentru ca d-v ati imprumutat o suma de 50000E plus dobanzi, comisioane, taxe si altele, in conditiile in care aceasta garsoniera este singura dumneavoastra proprietate, ati mai dormi linistit la noapte? eu am terminat o scolala profesionala si sunt asistenta medicala, habar n-am cum e cu economia de piata dar muncesc de dimineata pana seara sa am un acoperis pentru asta trebuie sa platesc rate si ce pune pe masa, si din acest articol eu asta am inteles. corectati-ma daca gresesc.
#4. belly | 16.02.2010 | 15:06
-5 (8/3)   
@mahchind

Domnul Crivii, pe langa faptul ca este presendintele companiei Darian SA, cea mai mare companie romaneasca de evaluari de pe piata, este un evaluator foarte bun si cu foarte multa experienta.
#3. mahchind | 16.02.2010 | 14:57
4 (1/5)   
scuze, cine este acest domn in afara de faptul ca este presedintele a ceva?
#2. belly | 16.02.2010 | 14:43
-3 (6/3)   
Mihai, esti un mare nesimtit daca zici ca oamenii din provincie, care s-au chinuit sa ajunga in Bucuresti si vor munci ca niste sclavi pentru o perioada mare de timp, sunt fraieri. Dar de faptul ca Bucurestenii cereau sumele alea exorbitante, nu mai zici nimic?
Preturile care le avansezi tu nu se vor adeveri niciodata. Gandestete si tu, daca ai avea o garsoniera in Bucuresti, ai vindeo cu 15,000 EUR?
Parerea mea, este ca domnul Crivii a zis foarte bine care vor fi scaderile. Iar daca stai sa calculezi si in functie de formulele conform carora ar trebui sa fie preturile, vei vedea iar ca domnul Crivii a zis bine.
#1. mihai | 16.02.2010 | 14:09
7 (2/9)   
Cred ca ii este frica sa spune adevarul curat! Si mie in locul lui sau a analistilor adevarati (alaturi de domnul Crivii imi place si d-l Dragoteanu) daca as spune care e adevarul piata s-ar sparge! Treaba e ca in imobiliare a fost totul mai mult dcat umflat cu pompa! Dansul , dl- Crivii este un gentleman. Realitatea este "coafata", fraiesii sunt niste nespalati de tarani veniti in Bucuresti care s-au indatorat mult peste puterea lor de cumparare pentru un apartament infect si astfel preturile au crescut artificial. Bucurestenii adevarati stiu valoarea bunurilor din acest oras. Dupa mine o garsonierade 40 ani la 35 m2 utili nu trebuie sa depaseasca intru-un cartier ca Titan, Dr. taberei sau Militari 15000 Euro (fara finisaje). Acesta e pretul. Fraierii au dat 60000 Euro. Cu terenurile in zone la departare de 10Km de oras (dupa centura) in camp, langa sate "rezidentiale" e si mai si. Acolo sunt bani inmormantati! Adevarul doare dar mai bine il spui! Nu vreu sa vand nici sa cumpar. Ceea ce vreu este ca acesta economie Grobiana sa inceapa sa functioneze la adevarata valoare si oamenii sa respecte banul. Noi aici, in Romania ne-am batut joic de ei, aruncand in Electrocasnice, masini scumpe, case infecte si servicii proaste. Romania este departe de ceea ce se spunea acum 2 ani. Este o tara inapoiata unde respectul pentru munca si om lipseste. Ne plac manelistii (actualii dezvoltatori imobiliari), ne uitam la toate ****.ve.le de la TV care isi spun doamne si mergem la Mamaia si Poiana Brasov sa vada vecinul ce Smecher am ajuns. Dar de fapt noi nu avem bani de o paine si totul am cumparat pe credit. A venit Nota de Plata!
Adauga comentariu
Nume:*
Email:
Comentariu:*
 Doresc sa fiu informat pe e-mail de aparitia unui nou comentariu la aceasta stire
NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul media.imopedia.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Ai un comunicat de presă de publicat?

 
RSS
Primeste stirile pe e-mail
OFERTE RECOMANDATE
Popesti-Leordeni , SC: 160 mp
Salajan , SC: 84 mp, 3 cam.
Popesti-Leordeni , SU: 160 mp
telefoane mobile
Blog IMOPEDIA
RUN
08 Februarie 2012
Studiile IMOPEDIA.ro au fost preluate de unul dintre cele mai puternice site-uri internaționale din domeniul imobiliar ...
Dragos Dragoteanu
06 Februarie 2012
2012. Un an ca oricare altul? Cui ii mai pasa de real estate-ul romanesc in actuala conjunctura economica ...
Giulio Angheloiu
10 Februarie 2012
Probabil că Rudyard Kipling ar mai fi luat un Premiu Nobel pentru literatură dacă ar fi pus pe hârtie şi conturat ...
Daniel Dobre
08 Ianuarie 2012
A trecut Craciunul, Sf. Stefan, Revelionul, Sf. Vasile, Boboteaza si astazi si Sf. Ion! Banuiesc ca de luni, ...
Adrian Crivii
22 Octombrie 2011
We are now facing one of the most critical moments of the financial crisis and the major decisions that are taken on a ...
Gabriel Alexandru
14 Octombrie 2011
A venit timpul sa discutam si despre drepturile Vanzatorului, dupa ce am tratat separat drepturile Cumparatorului aici ...
TOPURI IMOPEDIA.ro
Cele mai noi comentarii
Cele mai citite stiri
Cele mai comentate stiri
Top Likes

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video