Atunci când piața este una dominată de client, avantajele cumpărătorilor de imobiliare sunt incontestabile. Produse mai bune la prețuri accesibile și o listă întreagă de vânzători care curtează inclusiv clienții cu bugete mici și medii. Ba mai mult, acest tip de client a devenit pionul principal al momentului. Pentru el se construiesc apartamente noi sau se recompartimentează locuințe destinate clientului elitist de dinaintea crizei imobiliare. Dezvoltatorii construiesc mai bine, mai ieftin, mai modern. Cu toate acestea, proiectele de succes sunt puține, iar ele pot fi identificate ușor după numărul important de clienți care gravitează permanent în jurul lor.

36653-ansamblu_nou.jpgExistă proiecte pentru care criza imobiliară nu a existat niciodată. Există proiecte care au fost blocate de perioada de criză, doar pentru a reveni în forță, pregătite pentru o nouă etapă a pieței imobiliare. Există proiecte care au demonstrat că se poate construi accesibil ca preț și de calitate. Aceste proiecte sunt însă puține la număr, pentru că întregul demers de construcție este unul complex, raportat direct la nevoile clientului.  

Tipul de locuințe care devine tot mai popular în rândul clienților și pentru care, la momentul actual, oferta reală și fezabilă din piață este destul de restrânsă se referă nu cea mai ieftină locuință, ci aceea la un raport calitate-preț corect: construită la un nivel de calitate și siguranță crescut, aliniată la cerințele pieței, cu suprafețe medii și atent compartimentate. Pe scurt, apartamentul nou adresat clasei medii”, a declarat pentru IMOPEDIA.ro Alina Necula, Head of Marketing & Sales Adama Group.

Clienții cu bugete mici și medii au învățat să ceară calitate și nu acceptă nimic mai prejos

În ultimii ani, clienții din clasa medie au aflat că nu trebuie să recurgă la compromisuri doar pentru că nu au bugete de lux. Ei au învățat să solicite calitate. Iar contextul a făcut ca vocile lor să fie auzite. Acum, orice dezvoltator care se respectă construiește sau reamenajează ansamblurile construite înainte de criză, în așa fel încât să ofere calitate clientului din clasa medie. Mai mult, acest tip de client caută chiar și tehnologii de ultimă generație incluse în preț.

Clientul începe să conștientizeze foarte mult și să pună accent pe calitate. Vrea să plătească un produs care să fie și corect construit. Până să vină criza, foarte multe ansambluri rezidențiale vindeau apartamente off-plan, clientul fiind practic pus în fața faptului împlinit, să cumpere un produs care nu corespundea în totalitate cu standardele în construcții. Acum, din ce în ce mai mulți dezvoltatori încep să vină cu produse îmbunătățite și mă refer în special pe partea de eficiență energetică, pentru că asta se reflectă în buzunarul cumpărătorului, la sfârșit. Iar noi suntem unul dintre dezvoltatorii care pun accent pe eficiența energetică, folosim materiale ecologice”, a explicat pentru IMOPEDIA.ro Silviu Grigorescu, manager Hanner.

Pentru dezvoltatorii care reușesc să întrunească toate condițiile cerute de clienți, vânzările nu reprezintă o problemă. Nici în anii când alții cu greu semnau un contract și în niciun caz acum, când se vorbește cu optimism despre evoluția pieței imobiliare.

„Pentru noi, fiecare an, de la instalarea crizei, a fost un an bun. Am avut vânzări stabile, targeturile au fost atinse, nu am resimțit criza deloc, așa cum au resimțit-o alții. Mai mult, anul acesta chiar a început mai bine decât anul trecut – în lunile ianuarie și februarie, numărul apartamentelor vândute a crescut cu 30-40%, iar până acum, luna martie pare să urmeze aceeași tendință”, explică Ștefania Poteraș, director de vânzări Militari Residence.

Nimeni nu se mai așteaptă ca prețurile să mai scadă. Acum este momentul potrivit pentru achiziții.

Acest comportament care motivează clienții să cumpere locuințe în anul 2015 este legat de stabilizarea pieței. Cei mai mulți cumpărători care au așteptat ca prețurile să atingă un minimum, au înțeles, încă de anul trecut, că s-a ajuns la stabilizare. Acum mai trebuie doar să facă cea mai bună decizie de achiziție, iar ansamblurile noi sunt tot mai des pe lista de priorități.

Numărul de tranzacții imobiliare este considerabil mai mare față de anul trecut, prețurile sunt stabile cu ușoare tendințe de creștere pe anumite segmente și există aproximativ 7.500 de unități noi livrate în 2014. O pondere tot mai mare de clienți se orientează direct spre locuințele din blocurile noi, iar avantajele sunt evidente: de la calitatea și durata de viață a construcției, până la aspectul apartamentelor și al spațiilor comune etc. Un motiv suplimentar pentru care optează pentru locuințe noi ar fi acela că nu este deloc rentabil și fezabil să achiziționezi, și în multe cazuri să și plătești rate bancare timp de 30 de ani, pentru un produs imobiliar deja expirat care, la momentul achiziției, are deja o durată de viață de 20-30 de ani”, continuă Alina Necula, Head of Marketing & Sales Adama Group.

Acest comportament se regăsește la toate categoriile de clienți, indiferent de vârstă sau rol social.

Clienții vin hotărâți să cumpere apartamente noi. Adesea, își vând apartamentul pe care îl au într-un bloc vechi, pentru a se muta într-un ansamblu nou. Chiar și în cazul persoanelor în vârstă - avem mai mulți clienți din această categorie care au renunțat la locuințele din blocurile vechi, pentru a locui în construcții noi”, confirmă Ștefania Poteraș, director de vânzări Militari Residence.

În momentul în care decid că doresc să cumpere o locuință într-un ansamblu nou, viitorii proprietari au ca principal argument de achiziție poziționarea strategică. Ei găsesc drept absolut necesar să aibă în imediata apropiere toate facilitățile necesare. Astfel, se caută un ansamblu rezidențial amplasat în oraș, în cartiere de tradiție, bine conectat la infrastructura rutieră, în zone accesibile și având în apropiere opțiuni multiple pentru cumpărături și instituții de învățământ. Iar oferta din acest segment este în permanentă creștere.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

25 March 2015