În 2014, Grupul a realizat venituri de 1,342 miliarde de euro, cu o creștere de 7 milioane de euro comparativ cu 2013, EBITDA ajustat a crescut cu +9,2% însumând 154 de milioane de euro (de la 10,6%, la 11,5% din veniturile totale), iar creșterea EBIT a fost de 11,1%, însumând 110 milioane de euro (marjele de venit au crescut de la 7,4%, la 8,2%). Profitul net se ridică la 73 de milioane de euro, reprezentând o creștere de 17,7%.

37170-ariston_thermo_group_-_hq_fabriano.jpgLa finalul anului financiar, poziția financiară netă a ajuns la 23 de milioane de euro, față de 47 de milioane de euro în 2013, scăderea fiind cauzată în principal de achizițiile realizate în 2013, în timp ce investițiile și resursele dedicate sectorului de Cercetare și Dezvoltare au însumat 61 de milioane de euro, situându-se pe același nivel cu 2013.

În timpul anului 2014, Ariston Thermo a făcut pași importanți pentru a-și continua dezvoltarea, atât pe piețele mature, cât și pe piețele cu dezvoltare rapidă, investind în îmbunătățirea produselor și în extinderea prezenței sale la nivel internațional, cu accent pe soluțiile de înaltă eficiență ce utilizează resurse regenerabile.

În aprilie 2014, Ariston Thermo a inaugurat o nouă fabrică în Hanoi, Vietnam. Datorită noii fabrici, cu o capacitate de producție de un milion de încălzitoare de apă (boilere) pe an, Grupul și-a sporit capacitatea de a satisface nevoile piețelor din Asia de Sud-Est.

În 2014, Grupul a finalizat două achiziții importante: prima pe o piață cu dezvoltare rapidă - Republica Africa de Sud, ce-a dea doua pe o piață matură - Olanda.

În martie 2014, Ariston Thermo a achiziționat compania sud-africană Heat Tech Geysers Ltd, a doua companie pe piață în sectorul preparării apei calde din Africa de Sud, angajând 200 de persoane și înregistrând venituri în valoare de 17 milioane de euro.

În septembrie, Ariston Thermo a finalizat achiziția ATAG Heating, o companie olandeză ce își desfășoară activitatea în sectorul de încălzire, cu o prezență împortantă în Benelux, datorită unei mărci apreciate și a unei game de produse de înaltă eficiență  pentru segmentul de top al sectorului de încălzire a locuințelor. Anul trecut, ATAG a realizat venituri de 50 de milioane de euro, din care 60% în Benelux, iar restul în Europa de Vest și SUA.

37171-paolo_merloni_presedintele_executiv_al_ariston_.jpgPentru 2015, Ariston Thermo își propune să continue să se dezvolte, investind în calitate și inovare pentru produsele sale, în perfecționarea serviciilor pentru clienții săi și axându-se pe propriile mărci, cu scopul de a crește și întări influența pe diferite piețe. Grupul va directiona noi investiții în sectorul de Cercetare și Dezvoltare, urmărind dezvoltarea mai multor soluții ecologice pentru a răspunde cerințelor unui număr tot mai mare de clienți sensibili la problemele legate de mediu și economia de energie.

„2014 a fost un an record pentru profitabilitatea Grupului. Acest rezultat important se datorează îmbunătățirii constante a proceselor noastre interne, angajamentului și sporirii resurselor umane, investițiilor continue în cercetarea și dezvoltarea produselor și valorificării mărcilor noastre pe diferite piețe” – a declarat Paolo Merloni, Președintele Executiv al Ariston Thermo – „Suntem întotdeauna mai prezenți la nivel global și mai bine înrădăcinați în zonele geografice unde activăm, scopul nostru fiind să continuăm să ne dezvoltăm și să oferim în permanență soluții tot mai avansate și ecologice, să valorificăm oportunitățile și să răspundem noilor provocări pe care le vom înfrunta în 2015”.

# # #

Ariston Thermo este lider mondial în industria încălzirii și preparării apei calde menajere. În 2014, Grupul a realizat o cifră totală de afaceri de 1,34 miliarde de euro și a vândut 7,4 milioane de produse în peste 150 de țări; are 6.600 de angajați în cele 53 de companii și 5 reprezentanțe prezente în 32 de țări și 22 fabrici în 12 țări. Grupul oferă o gamă completă de produse, sisteme și servicii, în principal sub mărcile Ariston, Elco, Chaffoteaux, Atag Heating și Racold. Angajamentul companiei Ariston Thermo față de eficiența energetică este ilustrat de fluxul constant de noi soluții bazate pe surse de energie regenerabilă, precum sistemele termice solare și pompele de căldură, dar și de îmbunătățirea eficienței produselor tradiționale (cum ar fi centralele termice și încălzitoarele de apă) și investițiile în noi proiecte pentru viitor. Obiectivul principal este reprezentat de oferirea unei combinații optime între confort, economie de energie și grijă față de mediu.

# # # 

Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre liderii internațional în producția și furnizarea unei game complete de echipamente și servicii destinate încălzirii și producerii de apă caldă menajeră.

Angajamentul Ariston Thermo privind eficiența energetică este exprimat prin lansarea constantă de noi soluții bazate pe surse regenerabile de energie, cum ar fi sistemele solare și pompele de căldură, precum și prin îmbunătățirea eficienței produselor tradiționale (boilere sau centrale termice), dar și prin investițiile în noi proiecte.

Portofoliul de produse Ariston Thermo România este compus din centrale termice murale și de pardoseală, convenționale și în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux și Rendamax, boilere electrice și indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiționat și panouri solare.

# # #

25 May 2015