Mai mult decât imobiliare!
 
Mareste fontul | Trimite pe yahoo messenger | Trimite pagina unui prieten | Printeaza pagina

Atenţie români!! Americanii îşi revin

EXCLUSIVITATE IMOPEDIA.ro
Publicat: 16 oct 2009 | Autor: Laura CIOCODEICA, IMOPEDIA.ro | Numar afişări: 12675
Piata imobiliara din Romania este total diferita de cea americana. Concluzia a fost trasa la finalul intalnirii dintre Asociatia Romana a Agentiilor Imobiliare (ARAI) si Asociatia Nationala a Agentilor Imobiliari (NAR) din Statele Unite.

Playerul flash nu este instalat.
Sunt mai degraba diferente decat similitudini. Ca asemanari, se vand case, apartamente si terenuri. Asta facem si noi.

Exemplele sunt graitoare: o familie in SUA isi schimba casa de sapte ori in cursul vietii, la noi se stie, mentalitatea este sa tii casa o vesnicie. Deci, din start vor fi de sapte ori mai multe tranzactii decat in Romania.

In SUA, tranzactiile pe piata se fac in proportie de 90% de catre NAR. In decursul a 100 de ani de existenta,  NAR s-a dovedit atat de eficienta, incat astazi americanii nu mai accepta un alt intermediar decat unul care este membru NAR.

"Sunt mai degraba diferente decat similitudini. Ca asemanari, se vand case, apartamente si terenuri. Asta facem si noi." :) (Cristian Popescu Ialomita- Vicepresedinte ARAI.)

Consumatorul face diferenta!

"Fara indoiala este o mare diferenta intre structura psihologica a cumparatorilor din Romania si a celor din  SUA. Astfel, este o cale lunga de la intelegerea avantajelor unui sistem exclusiv pana la utilizarea sau acceptarea lui atunci cand un agent imobiliar ti-l ofera. Atunci cand publicul va fi constient ca acest sistem este cel mai eficient din toate punctele de vedere, atunci si agentii imobiliari vor gasi mijloacele sa se adapteze".(Cristian Popescu Ialomita- Vicepresedinte ARAI.)

Criza noastra cea de toate zilele

Playerul flash nu este instalat.
Exista o revenire pe piata imobiliara americana, la noi efectul este insa intarziat.

"Exista o revenire pe piata imobiliara americana, la noi efectul este insa intarziat. La noi, in aceasta perioada a anului au mers inchirierile, fiind si o perioada in care s-au intors studentii, iar in ceea ce priveste vanzarile, acestea se fac, se fac si prin Prima Casa, insa nu este suficient pentru a face piata sa se miste in sensul pe care il dorim.

Dar semnalele sunt pozitive. Noi asteptam sa treaca aceasta perioada de criza, pentru ca in fiecare zi se inchid agentii, altele incearca din rasputeri sa supravietuiasca, este din ce in ce mai greu, dar datorita solidaritatii dintre agentiile aflate azi pe piata, lucrurile incep sa se miste. " (Lucian Racaru, presedinte ARAI).

Dl . Ion Tiriac e optimist :

Piata imobiliara din Romania isi va reveni la 15 luni dupa relansarea pietei americane.

"In acest caz, foarte important este sa vedem  cand se va relansa piata imobiliara din SUA. Daca s-ar putea sa faca tot Dl. Tiriac o asemenea previziune ar fi excelent. Deocamdata piata din SUA a inceput sa se relanseze dar nu in totalitate, in plus este greu de legat piata imobiliara din Romania de cea din SUA. Din istoricul tranzactiilor din ultimii ani, si este dovedit si statistic, procentul celor realizate cu credite a fost intre 15-20%. Ca atare 80% dintre tranzactii s-au facut cu bani cash. Astfel teoretic, criza la noi nu a pornit de la criza bancara cum s-a intamplat in America. De aceea trag un semnal de alarma jucatorilor de pe piata imobiliara ca previziuni de genul "preturile vor mai scadea" nu fac decat sa adanceasca aceasta criza psihologica. (Cristian Popescu Ialomita- Vicepresedinte ARAI.) 

Ce zic americanii?

Playerul flash nu este instalat.
daca un cumparator vrea sa-si cumpere o casa cu 100.000 de dolari, insa el primeste de la banca 125.000 de dolari, ne aflam astfel in fata unei supra-indatorari.

"
Inca o sa mai ia ceva timp pana SUA isi va reveni din criza in care a intrat, aceasta revenire fiind insa diferita de la un stat la altul. Noi suntem din Tennessee, iar aici se intrevad ceva semne de revenire, preturile au inceput sa urce. Cauza la noi a fost sistemul bancar dar si Guvernul, care a schimbat foarte mult regulamentele, astfel bancile au acordat credite persoanelor care teoretic nu ar fi trebuit sa le primeasca.

Si vorbim aici despre greseli la  nivel national, de banci mari, nationale, cele despre care ati si citit in presa. Problema nu a fost deci la bancile locale, cele care acum dau credite pertinente." (Emil Mongeon - ofiter de legatura dintre ARAI si NAR).

Playerul flash nu este instalat.
Legat de piata imobiliara din Romania, simtim o crestere a profesionalismului in randul agentiilor imobiliare.

"Vor fi mai putine imobile pe piata si ca atare preturile vor creste. Daca o sa comparati  preturile de acum 2-3 ani in perioada de peak, cu cele de acum 10 ani si cu cele de azi, o sa vedeti ca cele de acum 10 ani sunt asemanatoare cu cele de azi, ca atare nu trebuie sa intram in panica, ci cumva sa ne obisnuim cu ideea ca poate aceastea sunt preturile corecte: cu 10-15 procente mai mici decat cele din anii trecuti.

Legat de piata imobiliara din Romania, simtim o crestere a profesionalismului in randul agentiilor imobiliare.

Am fost intr-un tur in Timisoara si am fost foarte impresionati de profesionalismul cu care agentii isi fac treaba." (B.J. Swinehart:: Associate Broker) 

Sa fie doar bancile cauza pentru care s-a ajuns aici?

"Absolut. Au principala vina. Va dau un exemplu: daca un cumparator vrea sa-si cumpere o casa cu 100.000 de dolari, insa el primeste de la banca 125.000 de dolari, ne aflam astfel in fata unei supraindatorari, care nu poate sa sfarseasca decat prin imposibilitatea datornicului de a-si mai achita ratele. Si astfel si-au pierdut americanii casele.(Emil Mongeon.)

Proiectele de moment ale ARAI

In principal  sunt cele incepute de colegii mei, proiecte mai vechi cum este de exemplu o lege imobiliara, in acest moment suntem in discutii cu M.L.P.A.T., vorbim astazi si despre Standardul European, cel mai probabil luna viitoare vom avea si normele de reglementare a acestuia. (Lucian Racaru, presedinte ARAI)

ARAI are un parteneriat de 10 ani cu NAR

"Inca de la infiintare, NAR la fel ca  si ARAI isi propune sa schimbe legile astfel incat sa protejeze mai mult agentii imobiliari, dar si proprietarii deopotriva. ARAI este astfel una dintre asociatiile din Europa cu  care am legat un parteneriat de succes in acest sens."(Emil Mongeon.)

 

 

Voteaza articolul:
| Aprecierea vizitatorilor:
Comentarii (31)
#31. Surfina | 03.11.2009 | 22:33
2 (0/2)   
,,Atentie Romania, America a murit,,...Oricum la noi, ca suntem cu 100 ani in urma vine sfarsitul mai greu.Sa ii fie tarana usoara!Si romanilor ce au ramas cu casele nevandute...adunati firimiturile, in curand nu o sa le mai aveti nici pe alea!
Sa locuiti bine(asta in cazul in care mai traiti)!
#30. red | 28.10.2009 | 12:05
-5 (5/0)   
da
piata din america isi revine odata cu ECONOMIA DIN SUA
la noi cand isi revine economia ca sa creasca preturile la imobiliare
???????????????????????????????????
#29. AristotelCostel | 25.10.2009 | 16:00
2 (2/4)   
Din voturi... va trag eu... concluzia ca daca marsati pe minciuna si prosteala va veti intoarce la sapa. Sunteti o tagma binecunoscuta asa ca ori va schimbati... ori suportati consecintele.
#28. cristy | 22.10.2009 | 17:44
-2 (4/2)   
Ma da tampiti mai sunteti,voi comparati romania cu america.Pai aici si un mexican de la landscaping face 3-4000 de dolari pe luna iar o casa modesta e undeva pe la 300 de mii de dolari iar un apartament trei camere pe la 200 de mii ceea ce e un mortgage de 2000 de dolari pentru casa (depinde si de credit) si vreo 1500 $ pentru apartament. daca lucreaza si sotia traiesti ca boierul .in romania a ajuns un **** de apartament sda se vanda la pret dublu fata de chicago sau alte metropole din state.
asa ca terminat cu comparatia romania -sua. eu aici nu am simtit nici o criza. da e adevarat ca nu a fost asa mult de lucru ca si anii trecuti dar tot ce simt poate ca casa mea nu mai valoreaza cu cat am luat-o .dar oricum nu vreau sa ma mut inca so i don't give a shit.
#27. Tiberiu | 22.10.2009 | 12:58
6 (2/8)   
Toata lumea e furioasa si iute la manie, dar nimeni nu intelege nimic. Nici dvs. domnilor care comentati si cu atat mai putin agentiile imobiliare. Agentiile imobiliare si asa-zisii dezvoltatori imobliari sigur ca mint ca porcii ca piata o sa-ti revina si ca pretul va creste, ca sa apara din nou smecherii de cafenea de Dorobanti: "ce faci? ridic un bloc cu profit de 4000/100." Da, au fost niste preturi ametitoare si profituri uriase, insa perspectiva de a nu avea contructii noi ma ingrozeste si mai tare. Perspectiva de a tranzactiona la infinit apartamentele facute inainte de 89 e mult mai proasta decat dezvoltarea speculativa. Cat despre revenire, criza, criza imobliara, etc. toate sunt 100% discutii sterile, deoarece singurul motiv pentru care un apartament facut in 89 pe bulevardul unirii a ajuns 1 milion de euro, sunt CREDITELE. Cu cat sunt mai mari, cu atat pretul creste. Oricat de mult. in ultimii 5 ani, valoarea unui apartament de 2 camere a fost egal cu creditul obtinut de o persoana cu un venit de 1000 euro/luna. A crescut nivelul creditarii, a crescut si pretul apartamentelor. Pretul lor real, daca bancile nu dau credite e de 20.000 euro/4 camere in cartier, si asa vor ramane. Daca apar nemernici ca Boc, dornici sa ajute sa vanda la preturi mari pe cei ce au ramas cu marfa nevanduta, e altceva. Dar stiti ceva f interesant? Chiar la 25.000 - 30.000 euro un apartament nou, dezvoltatorul tot scoate 10.000 euro profit/apartament. Ceea ce nu e chiar rau, daca esti o firma care doreste sa munceasca si sa ridice sute de blocuri. Daca esti un tepar pus pe tunuri, sigur ca asta nu-i o idee prea buna. Sau daca esti un dezvoltator care n-are nici un ban, si ia de la aceleasi blestemate de banci cu dobanda de 200%, atunci sigur ca e obligat sa vanda la 60.000 apartamentul. Necazul e ca in secunda urmatoare apartamentul de 60.000 atrage dupa sine creditarea unui om cu 50.000 de catre banca, insemna in consecinta la un DAE de numai 10% pe 30 ani, o suma de rambursat de 130.000 si insemna ca peste o vreme (de stabilitate) omul vrea sa-si vanda bunul dobandit cu sange cu 130.000. Solutia? Nu o am eu, dar cu siguranta nici voi. Capetele luminate ale lumii au pus la cale un sistem bancar ticalos, care totusi in aparenta duce la dezvoltare. Oricat de mult as ura bancile, stiu ca fara ele, n-as conduce un Mercedes si nu as locui intr-o casa frumoasa. Pe vremea lui Ceausescu, cand economia intr-adevar duduia, tata dupa 20 de ani de munca conducea o Dacie. Daca sistemul comunist e mai bun decat capitalismul, din nou nu stiu. Ceea ce stiu insa, e ca degeaba ne aruncam sa injuram bancile, agentiile, sistemul capitalist sau comunist, dezvoltatorii imobiliari smecheri sau unii pe altii. Problema e una de fond nu de forma si din pacate nicaieri in lume nu s-au gasit solutii. Pentru ca nici in state - asa cum spunea un naiv mai sus - nu umbla cainii cu covrigi in coada. In state oamenii muncesc din greu, stau cu chirie toata viata, mutandu-se dupa job-uri dintr-un stat in altul si abia la batranete isi permit o proprietate, si asta daca prin job-uri manageriale. Celor care cred ca sua sunt vreun paradis al bunastarii le spun doar atat: mergeti sa vedeti cum traiesc oamenii in marile orase si abia apoi vorbiti. Falimentul personal e omniprezent, iar pierderea job-ului inseamna automat pierderea casei, a masinii, ba chiar si a plasmei din living.
#26. razvan | 21.10.2009 | 19:22
3 (4/7)   
aoleu,mama trebuie sa ne grabim frate ca nu mai prindem....:)))))))))
#25. gigi | 21.10.2009 | 13:21
1 (3/4)   
mai da rozalii astia care fac afirmatiile astea cred ca le tzataie f.unduletul..se imputineaza cashu... si ei ar mai vrea sa un val de fraieri sa plateasca inzecit pt diferite proiecte imobiliare...
#24. altu | 20.10.2009 | 22:21
2 (1/3)   
cash-u de la noi vine din credite de la bancile din vest,majoritatea care lucreaza in afara de cativa ani au credite cu care au cumparat apartamente terenuri si banii normal ca au venit cash...
#23. Tony | 20.10.2009 | 18:29
-11 (14/3)   
Vreau sa-mi construiesc o casa in primavara . Am terenul , iar utilitatile sunt in fata terenului ( gaz , curent , canal , apa ). Casa va avea 275 mp construiti , in care este inclus si garajul de 2 masini . Am 100.000 de euro . Pot sa-mi construiesc casa in banii astia ? Multumesc .
#22. ahahaha | 20.10.2009 | 18:14
8 (1/9)   
ma doare burta de ris, hai ca am citit-o si pe asta.
uite aici stiri:
de la 1 ianuarie
- BENZINA SE SCUMPESTE CU 20%
- ENERGIA ELECTRICA 30 %
iar pina atunci guvernul "ala care nu e" trebuie sa se imprumute de la banci private cuuuuu - 3,5 miliarde euro ca sa nu crape tara ....... uraaaaaaa
"Atenţie români!! Americanii îşi revin" hehehehehehehehehehehe.....
who cares?!!?!?! we gone live in hell next year
#21. ana | 20.10.2009 | 12:16
4 (2/6)   
ce cretini....am ajuns sa ne comparam cu americanii??? comparati si economia, si gradul de civilizatie si raportati-le apoi la preturile la case. dar voi....nu puteti face asta...sunteti vesnicii lanici speculatori acum ajunsi in pragul disperarii.Nu se vinde nimic in romania....romania face foamea...85% din populatie...
#20. edias | 20.10.2009 | 11:53
7 (3/10)   
Mhh ce gargara...frate au un tupeu fantastic..pai daca un constructor sau un " contractor" cum isi zic unii pun preturi de 1000 da 1000 la suta de cat investesc, preturile sunt inca enorme pt pretul real al casei..da la noi e foame mare
Dragi domni PRETURILE NU AU CUM SA CREASCA DIN N motive

1. Pana acum au fost umflate de mafia constructiilor, iar romanul naiv sa imprumutat pe 3 generatii sa cumpere un amarat de apartament cu peretii impartiti cu vecinul
2 Preturile nu au scazut inca raportat la pretul real de constructie nu mai vorbim de criza, raportat cu America de exemplu in unele locuri pretul este cu mult sub cel al costurilor de baza al unei constructii...deci cel care a construit inainte de criza a pierdut foarte mult.L a noi nu se pune problema de asa ceva, daca ar vinde cineva in Romania la preturile de acum tot ar castiga cel putin 100 la 100 din investitie pe locatia respectiva ceea ce in timp de criza e revoltator
3 Criza inca nu a ajuns la apogeu in Romania, asta se va vedea la anul cand euro va creste sa vedem cine are kesh in romania sau cine mai are salariul sau chiar serviciul sa-si permita sa faca imprumuturi ca de investitori straini nici vorba :)
4.Revenire? sunteti penibil cu astfel de predictii de un an tipati ca piata revine :) Pai in America inca e mare crisa, dragi profeti daca de la -100 cresti la -98 nu inseamna ca piatza si-a revenit :):):)....Un singur lucru e adevarat ca influenta pietei americane e la 1,5-2 ani distanta de cea romaneasca

In concluzie nu mai dezimformati voi opinia publca poate poate mai cade un paun sa dea galeti de euro pe constructiile voastre afumate...si va zic nu mai cheltuiti profituriile cu maneisti, q7 si altele ca nu veti mai vinde nimic zece ani si tot saracii veti ajunge daca nu veti investi cu cap si sa vindeti cu preturi de bun simt
#19. @ alex | 19.10.2009 | 11:17
5 (2/7)   
in mare parte ai dreptate dar nu-i baga pe toti in aceeasi oala, ca nu-i asa, gindeste totusi ca circa 2-3 milioane au plecat la munca grea in strainatate tocmai pt a-si cistiga un trai decent si o farima de demnitate la care nu au parte in tara, chiar si acasa mai sint oameni care nu gindesc in virtutea lacomiei si hotiei instaurate de clasa securist-nomenclaturista care a pus ghearele pe aceasta tara si o jefuiesc de 20 de ani fara nici o limita. si totusi au murit oameni in 89 care au crezut in ideilor lor de libertate fara sa aibe vreo vina ca niste nenorociti de borfasi-securisti au manipulat revolta lor in interesul lor de a pune mina aceasta tara.
p.s. dobinda de 10 % :)))) poate vroiai sa spui 2% maxim pe an
#18. alex | 19.10.2009 | 05:03
4 (7/11)   
cine da in jegul acesta de tara romania, o tara a lumii a treia plina de praf, namol, caini, tigani, cersetori si hoti, trebuie sa fie tembel sau handicapat mintal. cum sa compari usa cu romania, treziti-va cei care scrieti tampenii, romania este cu 200 de ani in urma unor tari ca olanda, germania sau usa. problema este ca noi nu avem si la cat suntem de inapoiati nici nu vom avea tehnologie de varf. suntem acum sclavii europei, americii si rusiei si asa vom muri. prea **** sa ajungem ca un stat suveran precum norvegia sau elevetia, fara jegul de UE, care ne impune ce si cum sa facem.
in baneasa nici nu au canalizare si cer 1 mio. pe o casa in noroi si fara acces pentru pompieri, salvare, etc. in plus, in orice tara dezvoltata mintal, in apropierea aeroportului, unde poluarea e maxima, nici **** nu cumpara nimic. doamne ce oameni tembeli romanii. daca mai vine de la glina si un iz dragut de gunoi romanesc...mmm, superb...pai imi iau 2 case cu 100.000 fiecare in state si 800.000 euro ii pun la banca cu 10% si imi mai cumpar cate o casa pe an.
#17. ION | 18.10.2009 | 16:33
13 (1/14)   
e ca si cum in zare se zareste un val tsunami ce va devasta tot si unii ne spun sa stam linistiti.voi chiar ne luati de fraieri.un prieten care a plecat in sua ca inginer it s a reintors cu un gust amar.nu a suportat noul job...trebuia sa aiba grija de persoane de varsta a treia.asta dupa ce a ramas somer.revenirea va fi lenta si dureroasa...somajul e o problema ce nu se va rezolva cu anii.si aici la fel.la ce industrializare avem ar trebui sa avem apartamente la 10-15000 euro.sunt sute de case ce nu si mai gasesc chiriasi din cauza somaj..asa ca urmatorul an va fi unul ce va scoate la lumina multe adevaruri ce noi romanii le am uitat referitor la piata imobiliara.multi care au sperat o imbogatire rapida gen becali vor ramane faliti.a ajuns jiji de mila unora la care se uita de sus in 2007...
#16. pt getodacul adriaaa | 18.10.2009 | 12:27
8 (2/10)   
ai uitat sa spui si ca romanii cistiga de 5 ori mai putin decit americanii.
acum, daca ti-ai impotmolit banii in imobiliarele romanesti, stai linistit, ca uite altfel o iei pe pustiu si ajungi la medicamente, nu mai stii nici tu care-i directia, dar stai linistit(a) ca peste 10-15 probabil ca o sa-ti recuperezi banii, din cauza inflatiei - cind o piine o sa coste 100 euro iar un apartament de 2 camere o sa ajunga din nou la 100 de mii
#15. aplecati-va in fata lui Manole | 18.10.2009 | 11:09
-11 (14/3)   
a aparut marele si inegalabilul manole, atotcunascatorul adevarului absolut in materie de constructii si predictii ale cutremurelor, fost hincu redenumit acum manole care vrea sa ne faureasca un viitor luminos in privinta constructiilor.
ai perfecta dreptate manolica, "reglemntarile duc la coruptie si monotonie" :))))), fiecare trebuie sa construiasca cum il taie capul ca si pina acum, iar daca nu-i convine blocul de linga piscina sa puna mina pe pistol si sa-i impuste pe vecini, nu-i asa... multa minte trebuie sa ai ca sa debitezi asa ceva
#14. Manole | 18.10.2009 | 10:26
7 (3/10)   
Ionica, Gogu . Poti sa-ti dai cu parerea despre constructii daca ai zidit cel putin un cotet. Nu este cazul vostru ; habar n-aveti despre aceasta indeletnicire . Nu confundati cirnatarii care au intrat in bransa pe usa din dos ( gen Mitica D. ), cu cei care au in spate lucrari grele si care nu sunt putini . Dupa seismul care va veni in urmatorii ani, veti vedea care este diferenta intre vorbe si fapte . Cit despre haosul din urbanism , de acord pe jumatate . Reglementarile prea multe duc la coruptie si la monotonie .
#13. vlahul adriaa | 18.10.2009 | 10:01
-9 (12/3)   
Articolul acesta are o directie interesanta. In primul rind stabileste "irevocabil" ca piata imobiliara din Ro se va reface la exact 15 luni dupa cea din Sua. GRESIT. Asta doresc unii , dar s-a dovedit ca e mai greu de controlat aceasta piata. In Ro se vind in continuare imobiliare ceva mai ieftin , dar tot la preturi ridicate. Proprietarii isi cumpara o casa, dar agentii, afaceristii si unii proprietari cumpara si revind, ceea ce face ca o proprietate sa fie vinduta si de 3-4 ori intr-un an. Asta este ceea ce a ridicat preturile in Ro. Probabil se va repeta , la o scara mai mica dar VA REVENI. Romanii sint grabiti la facut bani asa ca nu pot crede in chestia cu 15 luni ca si preturile foarte scazute pe care le asteapta "lupii" de 2 ani. " " CUNOSCATORUL" nu cunoaste nimic din piata americana si vorbeste ca un idiot. Proprietatile vindute prin banci sau guvern, se vind la preturi derizorii si asta datorita unor factori foarte subiectivi cum ar fi: proprietarul a murit, casa a fost confiscata pentru incalcarea legii, de obicei trafic de droguri, proprietarul nu mai vrea casa ca e facuta praf si costa mai mult sa o repare decit valoarea ei. Chicago este o arie rece. Americanii nu prea cumpara acolo si case bune sint pe piata la preturi intre 2000 (DA doua mii- ati citit bine ) si 25000 usd. Nu e Romania. Si DA piata RO nu seamana cu cea din USA ...din punct de vedere a preturilor si a calitatii. Casele americane din bete de chibrit , uniforme si urite nu au valoare ele consumind foarte multi bani pentru intretinere. Daca insa zona e buna sint scumpe. In Ro , zona nu este "un caz", iar casele sint in general foarte frumoase, mari si din zidarie. Terenul nu este la discretie in Ro, dar abunda in state. Acum faceti singuri comparatia. IN GENERAL ARTICOLUL URMARESTE un scop precis: sa puna in mintea oamenilor o directie pe care unii vor sa mearga si oamenii sa creada ca aceea , si numai aceea este ceea ce se va intimpla. Se che
#12. Cali caliente | 18.10.2009 | 08:35
9 (1/10)   
Pentru Emil Mongeon din Tennessee: Probabil ca habar nu are despre ce vorbeste domnul :"ofiter de legatura dintre ARAI si NAR". Guvernul american NU a dat credite oamenilor care nu-si puteau permite, ci bancile au facut-o. Creditele s-au dat pentru ca a existat o piata pentru cumpararea lor - Wall Street. Guvernul este implicat oarecum tangential in businessul de acordare a creditelor - vezi FNMA si FHLMC - si normele de creditare a acestor 2 entitati sunt foarte stricte. Domnule :ofiter" esti total pe din-afara. Articolul asta este unul cu tenta comerciala si nicidecum informativa.
#11. Cunoscatorul | 18.10.2009 | 06:41
17 (2/19)   
Multmesc pentru portia de ras ! Piata imobiliara americana isi revine ? E clar ca nu sunteti la curent cu licitatia din Chicagi de acum cateva zile unde o casa reposedata cu 5 dormitoare nu s-a vandut nici macar la pretul de $7000.

Nu doar ca nu isi revine, dar piata imobiliara americana urmeaza sa primeasca o noua lovitura, nu stiu ce legende circula prin Romania dar americanii sunt la pamant si raul abia vine, sub forma inflatiei, cresterii somajului si fireste a preturilo, de exemplul barilul de petrol ajunge la $90 pana la sfarsitul lunii, fatza de aproximativ 60 cat era in urma cu 7-10 zile, nu retin exact.
Treziti-va la realitate bai romanilor, SUA sunt la pamant, exportul de dolari e pe terminate si in rest nu au nimic, in afara de prajit hamburgheri si niste avioane nu au nimic de oferit, nu sunt capabili nici sa-si asigure hrana si energia, sunt total dependenti de export, sunt faliti si inca au de mers in jos pana sa-si revina...ii asteapta nivelul de trai pe care l-au avut romanii in anii '90.

Dar legat de pretul locuintelor, repet, urmeaa un nou val de reposedari si ieftiniri...cine sustine contrariul e tembel.
#10. Oblio | 18.10.2009 | 03:23
7 (3/10)   
Titlul articolului e cam la misto. Ce nu e misto, este cind cineva care inca traieste in 2007, cere 3-400 EU / m2 de teren pe la marginea Clujului. Nu mai vorbescu de Bucale... Dar s-a terminat vinatul de credite ushoare. Lumea finantelor, in special in EU, isi va reveni din cataclism mai repede decit in US, pentru ca in EU nu se produc prea multi bani la coltu' strazii. In America, au prese de tiparit care lucra 24/7.
Deci sa revin la subiect. Real Estate in Romania va avea o perioada de pina la 2 ani cu volum mic, si preturi foarte fluctuante, produse atit de capacitatea de negociere a cumparatorului/vinzatorului, cit si de nevoia reala a oamenilor de a intra in posesia unei locuinte in mijloc de recesie, si cind somajul nu da semne de scadere.
Va fi foarte interesant de vazut cite 'firme' de realtori vor supravietui. Cred ca vor incepe sa aiba loc tot mai multe tranzactii 'By the owner', care sa inlature 'the middle man', care isi baga in buzunar 5% din vinzare.
Bafta celor care negociaza acum, e loc de 10-15% jos fara probleme. Si... nu va aruncati cu capul inainte daca nu va doare....
#9. romulus | 17.10.2009 | 18:06
-10 (15/5)   
Corect.Este momentul cand incep sa fie scosi banii pe piata,.A cazut cine trebuia sa cada,a fost preluat cine trebuia,acum baietii isi doresc putere decizionala(influenta)cat mai extinsa si sa isi puna banii la ,,produs"
#8. gogu | 17.10.2009 | 06:28
8 (3/11)   
corect ionica,
foarte bun punct de vedere, absolut 100% din constructiile noi sint construite pe avize luate pe spaga, pe parandaraturi, pe influenta politica, etc. o adevarata dementa si subliniez ca nu dezvoltatorii sint vinovati in totalitate pt aceste lucruri ci in special sistemul birocratic al statului (functionarii din primarii, precum si cei care-i conduc, consilierii si primarii), corupt pina in maduva oaselor, astfel ajungindu-se la adevarate monstruazitati de cartiere noi, gen pipera sau prelungirea ghencea, construite fara nici un fel de logica a unui nivel minim de urbanism, aruncindu-se sute de milioane pe constructii fara nici un viitor din punct de vedere al urbanismului, practic fiind zone care trebuie demolate in totalitate si reconstruite pe baza unui plan, la ora actuala din cauza haosului urbanistic nemaiputind fi construita nici un fel de retea de infrastructura minima
#7. ionica | 16.10.2009 | 23:13
13 (3/16)   
Piata imobiliara din Romania este o mare teapa, deoarece cum se construieste este o incalcare totala a normelor cele mai elementare de construire!!!
Cam toate cladirile construite in Bucuresti NU RESPECTA NORMELE IMPUSE DE CONSTRUIRE, iar Inspectia in constructii nu s-a implicat de nici o culoare!
Deci NU SE POATE VORBI de o piata, dar totul este o MARE TEAPA!
Sunt articole intregi pe acest domeniu!
Revenirea pietii imobiliare este o utopie si o ineptie!
Poate o alta generatie sa se mai lase pacalita de TEPELE dezvoltatorilor si ale bancilor!
#6. AristotelCostel | 16.10.2009 | 15:03
13 (3/16)   
Oficialii NAR fac ceea ce sunt obisnuiti sa faca toti cei dotati cu "gene imobiliare"... mint.

Bancile alea locale care dau acum credite pertinente sunt pe moarte, iar creditele sunt acordate tot in conditii subprime la care se adauga "dezvoltarea economica mondiala".

"The reality is houses (especially low-end houses) are selling for the same reason cash-for-clunkers temporarily improved auto sales: free money and no down-payments. Excuse me but isn't this what started the housing trouble in the first place?

Meanwhile, unemployment is rising and will likely keep rising for another year minimum. Rising unemployment will increase credit card writeoffs, foreclosures, and bankruptcies. This is not a pretty picture for the existing pie-in-the-sky earnings estimates or continued strength in housing."

"It's a terrible time to buy when interest rates are low, like now. Realtors just lie without shame about this fundamental fact. Prices fall as interest rates rise, because a fixed monthly payment covers a smaller mortgage at a higher interest rate. Since interest rates have nowhere to go but up, prices have nowhere to go but down. The way to win the game is to have cash on hand to buy outright at a low price when others cannot borrow very much because of high interest rates. To buy at a time of very low interest rates is a mistake.

It is far better to pay a low price with a high interest rate than a high price with a low interest rate, even if the mortgage payment is the same either way.

* Your property taxes will be lower with a low purchase price.
* A low price gives you the ability to pay it all off instead of being a debt-slave forever.
* Paying a high price now may trap you "under water", meaning you'll have a mortgage larger than the value of the house. Then you will not be able to refinance, and won't be able to sell without a loss. Even if you get a long-term fixed rate mortgage, when rates
#5. Rasvan | 16.10.2009 | 14:37
13 (6/19)   
Cred ca faceti misto. In Capital tocmai este un articol in care scrie ca in USA sunt un milion de case in executare silita si numarul lor creste .Terminati cu prostiile ca m-am saturat.
»  IMOPEDIA.ro
-10 (21/11)   
Aceasta afirmatie apartine oficialilor NAR intervievati de catre noi. Videourile sunt edificatoare in acest sens. Prin publicarea in paralel si a articolului din CAPITAL, am ales sa prezentam si alte opinii, tocmai pentru a nu fi acuzati ca suntem formatori de opinie.
#4. Lolek | 16.10.2009 | 13:16
9 (4/13)   
Dupa Caritas,FNI si altele asemenea "baietii destepti" ai mai tras un tun si buneinteles exista si victime colaterale, investitorii, cumparatorii si intermediarii care au trait si ei regeste o perioada limitata.Problema e ca ca in lic sa se multumeasca cu ce au agonisit usor, s-au calicit "investind" bruma de castig in diverse "active" emo-biliare.
http://www.capital.ro/articol/aproape-un-milion-de-case-se-afla-in-executare-silita-in-sua-126618.html
Articol publicat azi 15.10.2009 in piblicatia partenera Imopedia.
#3. mache | 16.10.2009 | 12:14
15 (3/18)   
nu prea cred ca are nici un fel de lagatura piata imobiliara din sua cu romania si nici nu va avea vreodata. tocmai citeam ca economia americana e intr-un mare ' ka ka' si trage in jos economia mondiala si ca in plus multi vor sa ingroape dolarul ca moneda intenationala dominanta. cine mai viseaza ca america va reveni la nebunia de acum 3-4 ani cind atrageau bani din toata lumea si ii plasa peste tot (inclusiv romania) viseaza frumos. china va fi vedeta mondiala numai ca chinezii au alte prioritati mult mai interesante decit imobiliarul romanesc. fac o predictie sumbra : imobiliarul din romania nu-si revine cit e cit decit la 3-4 ANI dupa revenirea economiei romnesti si asta ptr. ca trebuie restabilita increderea si optimismul si o predictibilitate a veniturilor. restul evicent e CANA CAN ptr fraieri.
#2. Vlad Sirghe | 16.10.2009 | 11:55
24 (3/27)   
da da da ... "Atenţie români!! Americanii îşi revin"
acum 3 ani n-am vazut nicaieri nici un articol cu titlul "Atenţie români!! Americanii se prabusesc" .. de ce oare ?! :)
#1. auci | 16.10.2009 | 11:06
19 (3/22)   
isi schimba domiciliul de 7 ori intr-o viata, nu proprietatea, pt ca acolo marea majoritate stau in chirie.
de unde si pina unde titlul articolului?!!!! caci realitatea este ca inca nu s-a atins nici macar punctul de stabilitate pe piata imobiliara americana, ci doar o incetinire accentuata a prabusirii... deci cum se ajunge la concluzia revenirii?!!!!!!!!
pe ce date se bazeaza afirmatiile???? (singurele date "pozitive" de pe piata imobiliara americana sint legate de o usoara crestere a numarului de tranzactii cumulate cu o scadere mica a preturilor pe imobile).
pt cine nu are legatura directa cu america mai exista si agentii de stiri economice si posturi tv profesionale gen cnbc sau bloomberg si internet in fond. multi gura casca indigeni la meandrele pietei imobiliare americane, poate ca daca se uitau tot asa de atent si in vara lui 2007, atunci cind a inceput colapsul imobiliar din america, nu mai ajungeau multi sa se dea cu capul de pereti acum pt tranzactiile facute in 2007-2008
Adauga comentariu
Nume:*
Email:
Comentariu:*
 Doresc sa fiu informat pe e-mail de aparitia unui nou comentariu la aceasta stire
NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul media.imopedia.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Ai un comunicat de presă de publicat?

 
RSS
Primeste stirile pe e-mail
OFERTE RECOMANDATE
Damaroaia , SU: 87 mp
Primaverii , SC: 862 mp
Brancoveanu , SU: 39 mp, 2 cam.
Blog IMOPEDIA
RUN
30 Ianuarie 2012
Zona Ilfov a fost răspunsul pentru oricine voia o casă dar avea bani doar pentru un apartament.  Casa la periferie ...
Dragos Dragoteanu
01 Februarie 2012
Ceausescu avea o idee fixa: toti oamenii sunt egali. A cladit comunismul pana s-a daramat pe el. De 22 de ani suntem ...
Giulio Angheloiu
03 Februarie 2012
În acea seară, restaurantul de pe Bulevard era ticsit de lume dornică de a petrece. Cu greu puteai găsi o masă ...
Daniel Dobre
08 Ianuarie 2012
A trecut Craciunul, Sf. Stefan, Revelionul, Sf. Vasile, Boboteaza si astazi si Sf. Ion! Banuiesc ca de luni, ...
Adrian Crivii
22 Octombrie 2011
We are now facing one of the most critical moments of the financial crisis and the major decisions that are taken on a ...
Gabriel Alexandru
14 Octombrie 2011
A venit timpul sa discutam si despre drepturile Vanzatorului, dupa ce am tratat separat drepturile Cumparatorului aici ...
TOPURI IMOPEDIA.ro
Cele mai noi comentarii
Cele mai citite stiri
Cele mai comentate stiri
Top Likes

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video