Mii de clienţi au ajuns să depună plângeri la protecţia consumatorului, în decursul ultimului an. Numărul mare al acestora a reuşit să stârnească o furtună în domeniu, iar repercusiunile au fost surprinzătoare. După mai multe procese legate de abuzurile din contractele de credite, clienţii susţinuţi de OPC au reuşit să aibă câştig de cauză în lupta cu băncile.

23787-credit-cards-with-lock-and-key1.jpgÎn anul 2011, băncile au primit amenzi de 1,3 milioane de euro, din cauza abuzurilor contra clienţilor. Din această sumă, 674 mii de euro sunt amenzi exclusiv generate de contractele de credit abuzive.  Iar din cele 3.300 de reclamaţii înregistrate la Oficiul pentru Protecţia consumatorului, 10% au fost înaintate dosare către instanţele de judecată, informează ANPC la cererea The Money Channel.

Cele mai multe probleme apar la clienţii care nu mai pot plăti ratele

Clienţii băncilor reclamă clauze abuzive în contractele de credit, refuzul băncii de a reeşalona creditul şi refuzul băncii de a refinanţa credite. Adică exact problemele cu care se confruntă clienţii care nu mai pot plăti ratele şi au nevoie de sprijin din partea băncii. O mare parte din procese a avut loc ca urmare a introducerii ordonanţei de urgenţă 50, privind contractele de credit pentru consumatori, în iunie 2010. Actul normativ transpune în legislaţia locală o directivă europeană. Principalele dispoziţii ale Ordonanţei se referă la dreptul consumatorului de a rambursa anticipat creditul, de a se retrage din contractul de credit fără a invoca motive, în termen de 14 zile calendaristice.

CITEŞTE ŞI Pe timp de criză, ratele românilor au crescut cu zeci de procente

 

9 March 2012