Un cartier bun aduce nu doar un plus de valoare în viața cotidiană a proprietarilor, dar și garanția că, pe termen lung, proprietatea va fi valoroasă și se va putea vinde, indiferent de ciclurile economice. Un cartier bun nu înseamnă neapărat un cartier inaccesibil, nici unul poziționat în zonele ultra-centrale ale Bucureștiului, ci unul care a demonstrat că se poate tranzacționa la un nivel mai bun decât media, chiar și în perioade dificile pentru piața imobiliară.

36837-cartier.jpgAtunci când pornesc demersul de a cumpăra o nouă locuință, viitorii proprietari ar trebui să păstreze în minte deviza „Zonă, zonă și iar zonă!”, după care se ghidează cei mai importanți oameni de afaceri, atunci când achiziționează o proprietate. Sigur, prețul este și el important, dar un preț mic oferit pentru o zonă proastă se poate traduce într-o afacere falimentară, pe termen lung.

Prețul este și a fost cel mai important criteriu, ceea ce nu e un lucru rău. Dar un client matur înțelege că nu trebuie să se lupte atât de mult pentru a obține prețul perfet, ci să încerce să optimizeze investiția. Să ia tot ce se poate mai bun, din proprietatea respectivă. Iar viitorul unui cartier trebuie să fie prioritar, în decizia de cumpărare”, explică pentru IMOPEDIA.ro Ruxandra Cleciu, Neocasa.

Cartierele dominate de blocuri comuniste pot fi valoroase, dacă pot compensa prin alte atribute

Prin cartier bun, nu se înțelege neapărat o zonă nou construită sau una dedicată elitei. Există cartiere de blocuri construite în era comunistă, care au rezistat cu brio probei timpului. Sunt zone în care s-au putut face tranzacții, chiar și în perioada de criză economică, și unde prețul a scăzut mai puțin, raportat la alte cartiere.

Eu dau mereu exemplul zonei 1 Mai – Bd. Mihalache. Și acolo sunt blocuri comuniste, dar sunt locuite de oameni de calitate, ceea ce nu este deloc de neglijat și, mai mult, există parcuri în apropiere, accesibilitate mare către centru și către mijloacele de transport în comun, în timp ce este și un pic retras, nu este în vâltoarea lucrurilor. Însă ce mai precizez cumpărătorilor este faptul că, în această zonă, o proprietate s-a putut vinde. Când au fost crize, au existat anumite categorii de proprietăți care chiar dacă au coborât prețul, nu au avut cumpărători, pentru că nu a fost interes. Aici întotdeauna s-au găsit cumprători, iar timpul de așteptare a unei vânzări este mai mic, ceea ce este extrem de important”, continuă oficialul Neocasa.

Există însă o categorie de clienți care, tocmai din dorința de a-și îmbunătăți calitatea vieții și a păstra valoarea locuinței pe termen lung, aleg blocurile nou construite. Acestea sunt controversate, mai ales în cazul celor care sunt construite la periferia Capitalei. Criticii sunt de părere că acestor locuințe le lipsește confortul poziționării într-un cartier bine dezvoltat, precum și accesibilitatea către restul orașului. Există însă nenumărați clienți care pot infirma aceste teorii.

Clienții noștri caută apartamente în blocuri noi și, după ani de locuit aici, nu au niciun dubiu că au făcut mișcarea corectă. Mai mult, ei ne recomandă mai departe, aceasta fiind una dintre principalele metode prin care ne găsesc clienții. Și nu este vorba despre un gest de curaj făcut de tineri. În ansablu locuiesc și oameni în vârstă, care și-au vândut locuința veche pentru a se muta într-un ansamblu reziențial nou”, a declarat pentru IMOPEDIA.ro Ștefania Poteraș, director de vânzări Militari Residence.

Avantajele aduse de cartierele noi, de la periferia Bucureștiului, sunt controversate

Unii clienți chiar aleg să se mute mai departe de București, considerând că drumul cu mașina este un preț mic, comparativ cu beneficiile pe care le aduce traiul liniștit, în afara orașului. Zona de Nord este un exemplu în acest sens, numeroși clienți căutând aceste segment pentru un nou stil de viață.

Clienții noștri aleg Corbeanca datorită avantajelor pe care le oferă zona de Nord. Sunt aproape de aeroport, aproape de pădure, aproape de unul dintre cele mai importante centre comerciale și de business din București. Corbeanca atrage și clienți din afara Bucureștiului. Drept dovadă, o treime dintre cumpărătorii noștri sunt din Ploiești. Când am gândit acest proiect, în Pipera, prețurile erau deja mari. Paradisul Verde a dezvoltat zona, a adus oamenii cu bani în zonă. Dacă se făcea proiectul Paradisul Verde în Balotești, cumpăram în Balotești. Încet-încet, zona se transformă într-un Beverly Hills al Bucureștiului”, a declarat pentru IMOPEDIA.ro Dragoș Cincă, Managing Partner Flamingo Park.

Internetul joacă un rol important în luarea deciziei de cumpărare, dar numai un agent imobiliar profesionist poate oferi o analiză obiectivă a istoricului de cumpărare, pe zona aleasă de client. De multe ori, informațiile de pe internet oferă o imagine distorsionată a pieței imobiliare, dominată de cerere și pretențiile uneori absurde ale acesteia. Tot agenții imobiliari sunt cei care știu la nivel s-au încheiat tranzacțiile în zonă, putând oferi clienților o analiză onestă și alternative, în cazul în care noile criterii nu mai corespund așteptărilor lor.

CITEȘTE ȘI:

23 April 2015