Prima impresie contează! Indiferent că vorbim de cumpărarea unei rochii, a unui televizor sau a unei case. De aceea, cei care se gândesc la vânzarea unei locuinţe, trebuie să ţină cont de acest aspect, spun agenţii imobiliari, mai ales în această perioadă când clientul are de unde alege şi este extrem de mofturos.

14615-149000-pregatim.jpgE o piaţă a cumpărătorului! Este o expresie des întâlnită în această perioadă pe piaţa imobiliară. Cu alte cuvinte, sunt multe oferte la vânzare, iar cumpărătorul îşi permite să facă nazuri când intră într-o casă. De aceea, pentru a nu-i da motive în plus să strâmbe din nas, proprietarii ar trebui să-şi pregătească locuinţele înainte de vânzare. Nu trebuie să se dea peste cap şi să facă renovări costisitoare, e nevoie doar de un strop de atenţie, spun specialiştii. O floare, spre exemplu, poate da casei un aspect mai plăcut.

Aranjaţi cu atenţie mobilierul!

O casă în care intri pentru prima dată trebuie să-ţi dea sentimentul de spaţiu şi nicidecum să îţi creeze stări de claustrofobie. „Micile trucuri absolut necesare vânzării oricărei proprietăţi pornesc de la ordonarea lucrurilor în casă, amenajarea mobilierului, astfel încât să se creeze impresia unei locuinţe spaţioase, capabile să îndeplinească cerinţele oricărui client, dar merg şi până la înlocuirea unor obiecte de mobilier care pot afecta imaginea de ansamblu a locuinţei, cu unele mai noi, care să ocupe mai puţin spaţiu.", susţine un Real Estate Broker din agentia Vission House Imobiliare.

„Există foarte multe apartamente înghesuite cu mobilier vechi. Mulţi potenţiali cumpărători când intră într-un astfel de apartament le vine să o ia la fugă. Proprietatea respectivă ar putea fi una bună, iar clientul chiar să îşi dorească acel gen de locuinţă, dar neavând o impresie bună de la început îl face să bată în retragere. Foarte puţini cumpărători îşi imaginează cum ar arăta spaţiul unui locuinţe reamenajat, reorganizat de ei.", adaugă Claudiu Haţegan, broker owner Klauss & Partners.

O proprietate bine luminată este pusă în valoare

Nu vă zgârciţi la lumină atunci când aveţi un potenţial client, spun specialiştii. Dacă lumina de afară nu vă ajută, mai aprindeţi un bec, două, trei, astfel încât toată casa să fie bine pusă în valoare.

Un miros plăcut creează o stare de bine

Mirosul casei în care intri este extrem de important. Nimeni nu va fi încântat de un aer închis sau, mai rău, de mucegai. Aşadar, înainte de a primi un potenţial client, aerisiţi foarte bine locuinţa, orice miros neplăcut trebuie să dispară. Un parfum de cameră discret nu ar strica. Dar atenţie, nu exageraţi!

„Americanii au făcut teste în ce priveşte mirosurile care îi determină pe clienţi să cumpere. Studiile arată astfel că cel mai sensibil miros pentru un cumpărător este cel al pâinii proaspăt coapte în casă.", explică Claudiu Haţegan, broker owner Klauss & Partners. „Cu siguranţă, o locuinţă curată, aerisită face o impresie mult mai bună unui vizitator, decât una în care dezordinea şi mirosul neplăcut, chiar dacă este de mâncare creează o stare de inconfort. Mirosul neplăcut al locuinţei poate crea din start o imagine negativă asupra proprietăţii, vizitatorul respingând încă de la început posibilitatea de a locui în acel spaţiu, fără a mai căuta avantajele proprietăţii.", este de părere consultantul imobiliar.

Accesul către proprietate

Nu numai felul în care arată proprietatea scoasă la vânzare contează, ci şi accesul către ea. Niciun cumpărător nu vrea, spre exemplu, să iasă din lift şi până la proprietatea pe care urmează să o vizioneze să fie nevoit să-şi folosească telefonul mobil pe post de lanternă, întrucât becul de pe palier s-a ars.

„E important să amenajăm accesul spre proprietate, dar de multe ori e greu de realizat acest lucru trăind într-o comunitate. Pe o scară sunt multe apartamente, astfel încât e greu să îţi amenajezi intrarea în bloc pentru toate vizionările pe care le ai în condiţiile în care zilnic pe acolo trec zeci de persoane. În schimb, etajul pe care este situată proprietatea şi intrarea în casă trebuie să aibă un aspect plăcut.", conchide Claudiu Haţegan, broker owner Klauss & Partners.

 

Sursa

27 October 2010