Ambalajul atrage clienţii şi vinde produsul – este o regulă ce se aplică inclusiv în domeniul imobiliar. Casele cu un aspect exterior plăcut sunt cele care îşi găsesc cel mai repede noi proprietari şi există anumite trucuri care fac un potenţial cumpărător să se vizualizeze locuind în noul său cămin. IMOPEDIA.ro îţi spune ce detalii nu trebuie să omiţi, atunci când vrei să îţi vinzi casa.

29621-curb-appeal1.jpgNumeroşi clienţi în căutarea unei case merg să o analizeze înainte de vizionarea propriu-zisă şi decid dacă mai vor să vadă interiorul, în funcţie de ceea ce văd la exterior. În Statele Unite, acolo unde domeniul imobiliar este la un nivel superior, atractivitatea exteriorului unei proprietăţi poartă denumirea de „curb appeal” şi este un aspect deosebit de important în ochii cumpărătorilor. Deşi în România clienţii trec mai uşor peste nişte defecte de la exterior şi se concentrează pe interiorul unei locuinţe, „ambalajul” nu este tocmai de neglijat.

„În momentul în care ajungem în faţa unei case, cel mai important impact, cel care va rămâne veşnic în mintea noastră, este impactul cu exteriorul casei şi cu grădina. Un exterior curat, atractiv şi o curte îngrijită deschid imediat calea imaginaţiei spre ce anume putem realiza acolo, imediat după ce ne mutăm. Dacă imaginea exterioară a casei şi a curţii nu este deloc atractivă, numai un om de specialitate (arhitect, peisagist, etc.) are, în general, imaginaţia şi pregătirea de a-şi da seama de potenţialul proprietăţii”, consideră Bogdan Dobriţoiu, manager General Service 2000.

Aspectul exterior plăcut creşte şansele de vânzare a proprietăţii

Proprietăţile imobiliare nu se mai vând „singure”, cum se întâmpla în urmă cu cinci-şase ani, iar cumpărătorii au devenit mai pretenţioşi. Un preţ rezonabil nu este singurul luat în calcul de către un client, iar proprietarii pot face mici eforturi pentru a atrage atenţia potenţialilor clienţi. O proprietate cu un aspect neîngrijit poate nu va fi refuzată de un cumpărător extrem de interesat, însă o casă aranjată şi la exterior va avea numai de câştigat.

„Clienţii nu resping o proprietate din cauza exteriorului, ne-am obişnuit să trecem peste aceste amănunte. Însă dacă acest aspect este luat în seamă, vânzarea se face mai uşor: senzaţia de proaspăt şi de curat întotdeauna vinde mai bine decât ceva urât. Un aspect exterior plăcut creşte şansele de vânzare, urcă şansele ca aceea să fie aleasa, dintre zece proprietăţi similare de pe piaţă”, subliniază Ileana Preda, reprezentant RENET Real Estate Network.

Valoarea unei proprietăţi poate urca chiar şi cu 30%, dacă este atractivă la exterior

„Un exterior atractiv şi o curte îngrijită pot ridica valoarea unei case cu până la 30%. Se pot face lucrări nu deosebit de costisitoare, dar cu un mare impact. Cea mai scumpă operaţiune ar fi anveloparea casei cu polistiren expandat. Apoi, o casă zugrăvită în culori calde, prietenoase (alb, crem) arată fabulos, iar o grădină cu copacii tăiaţi şi îngrijiţi, cu flori, gazonul tuns sau aleile măturate creează impresia unui cămin liniştit, ideal, exact ce doreşte orice cumpărător”, specifică reprezentantul General Service 2000.

Poate părea dificil să ne analizăm obiectiv propriul cămin, cu ochii unui potenţial cumpărător, astfel că specialiştii ne îndeamnă să ne detaşăm şi să ne privim locuinţa ca pe o proprietate, din vânzarea căreia încercăm să obţinem un preţ cât mai bun. Pentru a reuşi acest lucru, trebuie să privim casa de la depărtare şi să găsim răspunsul pentru anumite întrebări:

  • Care este prima impresie despre casă şi grădina sa? Este o proprietate curată şi îngrijită?
  • Care sunt avantajele proprietăţii privite din exterior? Cum pot fi acestea îmbunătăţite?
  • Care sunt neajunsurile proprietăţii? Cum pot fi acestea minimizate sau corectate?

De asemenea, specialiştii ne sfătuiesc să fotografiem proprietatea, deoarece putem fi mai obiectivi atunci când privim o fotografie, atât color, cât şi alb-negru. În plus, putem arăta aceste fotografii şi prietenilor sau colegilor, pentru o opinie detaşată. După o analiză atentă, putem face o listă cu dezavantajele şi micile probleme, iar abia după rezolvarea acestora vom trece la îmbunătăţirea avantajelor.

„Valoarea unei proprietăţi poate fi ridicată prin diverse lucrări la exterior: curăţenia şi organizarea contribuie la un preţ mai bun. În cazul unei case, aş începe prin a elibera curtea de toate acareturile care împiedică un client să se vizualizeze locuind acolo. De asemenea, o mână de var pe gard nu are un cost ridicat, iar florile şi iarba sunt investiţii relativ ieftine, care pot face o proprietate mai interesantă”, sfătuieşte reprezentantul RENET Real Estate Network.

Casele se vând cel mai bine primăvara, iar zilele însorite sunt perfecte pentru vizionări

Exerciţiul de analiză obiectivă a propriei locuinţe poate fi făcut şi seara, deoarece nu este exclus ca potenţialii cumpărători să treacă după serviciu, pentru a vedea cum arată casa din anunţ. Pentru a face o proprietate să arate cât mai atractiv chiar dacă este întuneric, specialiştii ne sfătuiesc să plasăm corpuri de iluminat în curte sau un felinar deasupra uşii de la intrare. În ciuda micilor trucuri de a îmbunătăţi aspectul unei locuinţe, lumina soarelui este cea care avantajează cel mai bine o proprietate frumoasă.

„Recomand proprietarilor să nu perfecteze vizionările în zilele ploioase, mohorâte, friguroase, ci numai în zilele însorite şi călduroase. De asemenea, cel mai bine se vând casele primăvara, când gazonul are acea culoare extraordinară de verde-crud, iar florile sunt magnifice”, încheie Bogdan Dobriţoiu, manager General Service 2000.

Majoritatea clienţilor nu sesizează punctual îmbunătăţirile de la exterior sau reparaţiile, însă vor înclina întotdeauna către proprietatea care arată cât mai primitor, cu aspectul cel mai plăcut. Pe de altă parte, clienţii care sunt atenţi la detalii şi observă micile defecte, se aşteaptă ca vânzătorul să reducă din preţ, pentru ca compensa din costul reparaţiilor şi lucrărilor care trebuie făcute.

 

NU RATA: Vrei să vinzi un apartament în viitorul apropiat? Află la ce se uită clientul anului 2013

 

25 February 2013