Trecem printr-o perioadă de repoziţionare a pieţei imobiliare şi din acest motiv, atât cumpărătorii, cât şi brokerii sau dezvoltatorii imobiliari sunt precauţi în mişcări. Însă, cu certitudine este un moment ideal pentru investiţii pentru toate părţile implicate este de părere Dan Fleşariu, Director General Volumetric Romania care, a avut amabilitatea să ne acorde şi un interviu.


Cât de prietenoasă este în prezent piaţa imobiliară din România cu dezvoltatorii?
Este un moment ideal pentru investiţii. Noi am simţit această oportunitate şi continuăm să construim la capacitate maximă. Din punct de vedere al cumpărătorului noi constatăm de la începutul anului o creştere a interesului clienţilor, însă puţini sunt cei care iau o decizie imediată, din trei motive principale: scăderea încrederii în dezvoltatori,  inaccesibilitatea produselor financiare (condiţii de aprobare, costuri, etc) şi nesiguranţa locului de muncă.

Dacă prima cauză poate fi combătută prin transparenţă şi un ritm continuu şi susţinut de construcţie, celelalte două sunt cauze de sistem. Din fericire, stabilizarea situaţiei şi reluarea creşterii economice în Europa şi SUA se vor resimţi şi la noi în cursul acestui an, semnale în acest sens existând încă de acum. În aceste condiţii, ne aşteptăm ca în următoarele luni sistemul bancar să se flexibilizeze, inclusiv pe retail şi să îşi reia rolul pe care ar trebui să îl aibă in economie.

Este 2010 un an bun pentru dezvoltari imobiliare?

Este un an greu şi vom vedea la sfârşit cât de bun va fi. Deşi a început cu speranţe mari, lipsa finanţărilor din domeniu precum şi stângăciile autorităţilor în lansarea programului Prima casa 2 au determinat prelungirea crizei. Încet, încet avem certitudinea că lucrurile se vor îndrepta.

Oricum, acest an reprezintă, în opinia noastră, anul de minim pentru costurile materialelor de construcţii. Reluarea activităţii pe plan mondial şi în special în SUA si Uniunea Europeană va duce la creşterea cotaţiilor pentru principalele materiale de construcţii, respectiv cimentul şi otelul, pe bursele internaţionale de mărfuri (fapt care deja se resimte). Pe cale de consecinţă, creşterile de preţuri la aceste materiale se vor regăsi şi la noi şi vor fi transpuse în preţuri mai mari ale locuinţelor. Este singurul efect posibil al creşterii preţurilor la materiale, având în vedere că dezvoltatorii şi-au minimizat deja marjele.

Trebuie schimbata strategia de marketing pentru a reusi sa vinzi in 2010?

În general marketingul este în continuă schimbare, iar strategiile trebuie să fie corelate cu cerinţele consumatorilor şi ale pieţei. În prezent, vânzarea proprietăţilor în faza de proiect este putin probabilă şi de aceea dezvoltatorii au înţeles că ridicarea structurii clădirii trebuie corelată cu strategia de marketing şi vânzare a produsului. Volumetric, spre exemplu, pentru brandul Privilegio - Ansamblul tău de privilegii, are în derulare campania "Când Privilegio creşte, privilegii dăruieşte", prin care oferim beneficii suplimentare clienţilor. Astfel că la contractarea apartamentului, proprietarul devine membru al unei comunităţi privilegiate, care are acces la preţuri reduse cu până la 25% atunci când cumpără mobilier, electronice şi electrocasnice, autoturisme (inclusiv service pentru autoturismul actual), asigurări, materiale de finisaj şi diverse alte produse şi servicii de la firme de renume  cum ar fi: Whirlpool, Panasonic, Mobexpert, Lasselsberger, Astra Asigurari, Volkswagen, Audi, Skoda, Taverna Sarbului. Toate aceste privilegii le poate accesa cu Cardul Privilegio, un instrument de discount, care practic, reduce considerabil costurile mutării într-o locuinţă nouă.

Sunt clienţii mai pretenţioşi acum faţă de alţi ani?

Nu ştiu dacă sunt mai pretenţioşi, dar cu siguranţă sunt mai atenti la detalii şi mai precauţi. Consider că este absolut normal şi iată că a fost nevoie de o criză financiară de proporţii, astfel ca, atât cumpărătorii, cât şi dezvoltatorii să uite pentru totdeauna de expresia românească: "Lasă că merge şi aşa!"

Ce tip de locuinte vor astazi cumparatorii?

Depinde foarte mult de veniturile de care dispun potenţialii cumparatori. Se caută foarte mult apartamente de două şi trei camere cu suprafeţe mici spre medii.

De asemenea, zona este foarte importantă, din punct de vedere al accesului şi al facilităţilor cum ar fi: apropierea de şcoli, grădiniţe, spital, parc, zona de shopping. Există cerere, este adevărat mai restrânsă, şi pentru apartamente mari de patru şi cinci camere, cu un grad înalt de finisare şi confort. Se pare că sunt oameni în România care nu au fost afectaţi de criza economică, care au găsit înaintea celorlalţi soluţia ieţirii din criză sau chiar a evitării crizei.

Vorbiţi-ne un pic despre proiectele companiei dvs

 Sub brandul Privilegio - Ansamblul tău de privilegii, dezvoltăm primele proiecte de apartamente în oraşele Braşov şi Piteşti. Localizat lângă spitalul judetean Brasov, aproape de centrul civic, Privilegio Brasov este în construcţie şi a ajuns deja la etajul 5. Ansamblul cuprinde garsoniere şi apartamente de 2,3,4 camere, precum şi duplexuri la nivelele superioare ale clădirii. Oferim în continuare braşovenilor noi posibilităţi de a achiziţiona apartamente în centrul oraşului, la preţuri excelente. Prezentăm acum garsoniere şi apartamente de 2 şi 3 camere care au preţuri de "Prima casă" sau pot fi achiziţionate cu TVA de 5%.

Iată preţurile promotiei de primavara:

.     Garsonieră 44.400 Euro  + TVA 5%
.     Apartament 2 Camere 59.500 Euro  + TVA 5%
.     Apartament 3 Camere 85.500 Euro + TVA 5%
.     Apartament 4 camere 118.102 Euro  + TVA 19%




23 March 2010