O treime dintre angajați gestioneză din ce în ce mai greu raportul dintre viața profesională și cea personală, este concluzia unui studiu derulat la nivel global de compania EY. Principalul motiv este acela că "salariul nu a crescut foarte mult, însă cheltuielile da". Generația Y este cea mai afectată de această problemă, întrucât pozițiile manageriale se transferă către generațiile mai tinere.

37130-echilibru.jpgEchilibrul între viața personală și cea profesională este mult mai greu de atins de către generațiile actuale, observă specialiștii. În vremuri în care întreaga lume încă își revine după criza financiară mondială, angajații fac față cu dificultate stresului de zi cu zi, în special în contextul în care, în ultimii cinci ani, cheltuielile s-au scumpit mai mult decât au crescut veniturile. Studiul EY intitulat „Work-life challenges across generations” evidențiază faptul că principalele constrângeri care domină provocările legate de raportul viață profesională-viață privată sunt: salariile stagnante, cheltuielile în creștere, numărul de ore petrecute la muncă și creșterea numărului de responsabilități la muncă și acasă.

„Studiul a fost realizat în contextul în care, în prezent, pozițiile manageriale se transferă către generațiile mai tinere, pentru a identifica provocările cu care se confruntă angajații din diverse companii în țara lor. Analiza a vizat în mod special generația Y, care se confruntă cu o “furtună perfectă” provocată de creșterea dramatică a responsabilităților individuale generate de ocuparea unor funcții manageriale, simultan cu transformarea lor în părinți”, precizează reprezentanții EY.

  • La nivel global, aproximativ 50% dintre manageri muncesc peste 40 ore/săptămână. Patru din zece declară că numărul de ore suplimentare a crescut în ultimii cinci ani, cele mai multe creșteri fiind înregistrate în rândul generației Y
  • Aproximativ jumătate dintre respondenții care fac parte din generația Y și din generația X au menționat drept cauză creșterea responsabilităților la locul de muncă iar, mai mult de 40%, creșterea responsabilităților față de familie.

Majoritatea companiilor încearcă să-și păstreze angajații, pe măsură ce condițiile macroeconomice se îmbunătățesc. În acest context, specialiștii spun că principalele motive care îi determină pe angajați să își dea demisia sunt: creșteri salariale minimale, lipsa oportunităților de avansare în carieră, număr excesiv de ore suplimentare lucrate, un mediu de lucru care nu încurajează lucrul în echipă și un manager care nu permite un program de lucru flexibil.

Ce își doresc angajații de la locul de muncă?

După salarii și pachetele de beneficii, principalele cinci lucruri menționate de angajați ca fiind foarte importante pentru un potențial loc de muncă sunt: ”un program de lucru flexibil și, în același timp, aceleași șanse de promovare", strâns legat de “să pot lucra alături de colegii mei, inclusiv șeful meu, care să îmi sprijine eforturile de a munci flexibil", menționat de 74%. Alte beneficii legate de flexibilitate căutate de angajații cu normă întreagă sunt: un program de lucru informal, flexibil, atunci când are nevoie, concedii parentale plătite și un număr rezonabil de ore suplimentare lucrate.

Derulat în rândurile unui număr de aproximativ 9.700 de angajați cu normă întreagă din companii de dimensiuni diferite din SUA, Germania, Japonia, China, Mexic, Brazilia, India și Marea Britanie studiul are la bază criterii care țin de geografie, generație, sex, statut parental și o comparație manageri versus non-manageri.

„Conținutul studiului este extrem de relevant pentru toți liderii care își doresc să lucreze cu oameni mulțumiți și productivi. Până acum, majoritatea studiilor legate de acest element cheie al organizațiilor de astăzi – mediul multi-generațional – au acoperit în special țări mari sau foarte relevante la nivel global. Ne propunem să aflăm cum se reflectă exact aceste percepții în spațiul românesc și vom lansa un studiu similar strict pentru piața muncii din România, care va releva aspectele concrete pe care trebuie să le adresăm aici de acum înainte”, promite Andreea Mihnea, director HR, EY România.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

 

19 May 2015