Grupul Hornbach (concernul Hornbach Holding AG & Co. KgaA) a avut un început plin de succes în exercițiul financiar 2016/2017, cu toate că prima perioadă din primăvară nu a fost foarte caldă și încurajatoare pentru proiectele de bricolaj. Astfel, cifra de afaceri a concernului a crescut, în primele trei luni (de la 1 martie până la 31 mai 2016), cu 6,1%, ajungând la 1.116 milioane euro. În același timp, rezultatul operațional consolidat (EBIT) al grupului a atins o valoare de 76,5 milioane euro, situându-se la nivelul anului precedent. În acest fel, odată cu atingerea acestor cifre, prognosticul privind cifra de afaceri și profitul pentru întregul an 2016/2017 a fost confirmat.
În cel mai mare sub-concern operativ, Hornbach Baumarkt AG, cifra de afaceri a depășit pentru prima dată pragul de un miliard de euro. Astfel, la un avans de 6,4% s-a obținut o cifră de afaceri de 1.058,9 milioane euro (comparativ cu perioada similară din anul financiar precedent, când s-a raportat o cifră de 995,2 milioane euro).
„Pe fondul unor variații parțial extreme ale condițiilor meteorologice care, în multe regiuni, influențează negativ realizarea proiectelor de construcție și renovare, creșterea obținută este îmbucurătoare“, a declarat Directorul Financiar al companiei, Roland Pelka.
Acesta a subliniat că în perioada analizată au fost inaugurate două magazine cu suprafețe mari în Innsbruck (Austria) și Praga (Cehia), și, în același timp, a fost închis un magazin de mici dimensiuni Mannheim. Raportat la suprafață – adică fără a lua în calcul magazinele nou deschise sau pe cele închise în ultimele douăsprezece luni – precum și raportat la efectele variației cursului de schimb valutar, cifra de afaceri a concernului a crescut în primele trei luni cu 4,4%, incluzând efectele de curs valutar al țărilor non-euro, cu 4,0%.
În prezent, concernul Hornbach Baumarkt AG operează 154 magazine de materiale de construcții și grădinărit în nouă țări europene. Cifra de afaceri netă ale celor 98 filiale Hornbach din Germania a crescut în primul trimestru cu 2,8%, ajungând la 591,9 milioane euro (în anul precedent situându-se la 575,7 milioane euro). Raportat la suprafață, cifra de afaceri a crescut cu 2,7%. Astfel, conform datelor proprii, Hornbach a avut o dezvoltare semnificativ mai bună decât media din industrie, în timp ce cota de piață a crescut (2015 - 11,0 %).
În afara Germaniei, cifra de afaceri a concernului Hornbach a evoluat pozitiv în primul trimestru din anul financiar 2016/2017, urmând tendința pozitivă din ultimele două exerciții financiare. Astfel, incluzând magazinele nou deschise, cifrele de afaceri în restul Europei, unde au fost incluse activitățile DIY din cele opt țări din afara Germaniei, au crescut cu 11,3%, ajungând la 467,0 milioane euro (în anul precedent: 419,6 milioane euro). De asemenea, cota celorlalte țări la cifra de afaceri a sub-concernului Hornbach Baumarkt AG a crescut de la 42,2% la 44,1%. Raportat la suprafață și la efectele variației cursului de schimb valutar, cifrele de afaceri în restul Europei au crescut cu 6,6%, incluzând efectele variației cursului de schimb valutar cu 5,7%.
Evoluția cifrei de afaceri a sub-concernului Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU) este una solidă în perioada de raportare. Deși constructorii privați și clienții profesionali au fost nevoiți să își limiteze sau să amâne proiectele din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, cifra de afaceri a Hornbach Baustoff Union a crescut, în primele trei luni, cu 0,8%, ajungând la 56,8 milioane euro (în anul precedent: 56,4 milioane euro). Sub-concernul opera, la data de 31 mai 2016, fără nicio modificare, 24 magazine de materiale de construcții în sud-vestul Germaniei și două locații aproape de graniță, în Franța (Lothringen).
Rezultatul operațional al grupului Hornbach la nivelul anului precedent
Grupul Hornbach a intensificat, în primul trimestru al exercițiului financiar 2016/2017, eforturile pentru dezvoltarea sectorului e-commerce în cadrul „Strategiei Interconnected Retail”. Datorită creșterii cheltuielilor, precum și marjei comerciale mai reduse, dezvoltarea profitului în primul trimestru nu a putut ține pasul cu creșterea cifrei de afaceri la nivelul concernului.
Rezultatul operațional consolidat (EBIT) în concernul Holding AG & Co. KGaA a ajuns, cu o valoare de 76,5 milioane euro, aproape la nivelul anului precedent (76,8 milioane euro). Rezultatul per acțiune în cadrul holdingului s-a îmbunătățit după trei luni, ajungând la 2,56 euro (în anul precedent: 2,57 euro).
În acest context, estimările privind cifra de afaceri și profitul pentru întregul exercițiu financiar 2016/2017 a fost confirmat de Consiliul Director.
Despre Hornbach România
HORNBACH este o companie multinațională, de familie, care a înregistrat în exercițiul financiar 2015/2016 (data bilanțului: 29 februarie) o cifră de afaceri (netă) de peste 3,755 miliarde de Euro, în creștere cu peste 5% comparativ cu perioada anterioară.
Fondată în anul 1877, HORNBACH este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 5 generații. În acest moment, concernul deține 154 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveția, Cehia, Slovacia, Suedia și România), dintre care 6 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).
Conceptul comercial și gama de produse sunt orientate în întregime către sprijinirea proiectelor clienților. HORNBACH garantează acestora prețuri mereu mici, fiind lider de piață pe acest segment. În plus, calitatea excelentă a consultanței și a serviciilor oferite au fost confirmate de nenumărate studii și teste independente.
Prin pionierat, ca de exemplu deschiderea primului magazin mixt de materiale de construcție și articole de grădinărit (1968), a primului megastore (1980) și a primului magazin de materiale de construcții cu conceptul drive-in (2003), HORNBACH își dovedește în permanență forța inovatoare. De decenii, HORNBACH este considerat un angajator de top, în acest moment având peste 17.000 de angajați care contribuie la succesul companiei.
# # #
29 June 2016