Lucrările de construcţie la magistrala de metrou ce va lega cartierul Drumul Taberei de restul Capitalei sunt în grafic. În timpul unei vizite la şantier, Ministrul Transporturilor a declarat că nu există motive să ne îndoim de continuarea lucrărilor şi că Magistrala de metrou 5 va fi gata până în 2016.

32205-metrou.jpgAflată în vizită la şantierul de lângă Academia Militară, Ramona Mănescu s-a arătat mulţumită de stadiul lucrărilor de construcţie, precizând că este urmat graficul. Aceasta a mai specificat că este o procedură standard ca frezele să fie oprite câte trei-patru zile, la fiecare două săptămâni, pentru a li se efectua revizia şi pentru a li se monta diverse componente suplimentare.

„Tunelul are deja o lungime de 245 metri, ceea ce este foarte bine. Ieri au atins un record de 27 metri, însă media este de circa 20 de metri pe zi”, a precizat ministrul Transporturilor, după ce a coborât în subteran şi a analizat stadiul lucrărilor.

Oficialul a promis că tunelul până la staţia Orizont va fi gata în mai puţin de o lună, iar traficul în zonă va reveni la normal odată ce lucrările la prima staţie spre Drumul Taberei vor fi finalizate. Mănescu a mai declarat că lucrările la această porţiune vor fi încheiate până de Ziua Metroului, din 20 noiembrie.

„Până în acest moment, totul este în grafic şi nu avem motive să ne îndoim de faptul că lucrările se vor termina la timp. Există finanţare. Mai sunt încă facturi de decontat, dar există aproximativ 200 milioane euro, care sunt prevăzute în buget”, a precizat ministrul Transporturilor.

Tronsonul 1 Drumul Taberei-Eroilor, al Magistralei 5 Drumul Taberei-Pantelimon, va avea o lungime de aproximativ şase kilometri, distanţă pe care vor fi zece staţii de metrou. În prezent, conform Metrorex, stadiul lucrărilor pe staţii este în felul următor:

  • Staţia Academia Militară – realizată în proporţie de 75%, este cea mai avansată din punct de vedere al execuţiei întrucât de aici vor fi lansate cele două utilaje de excavat tunele
  • Staţia Orizont - realizată în proporţie de 40%
  • Staţia Favorit - realizată în proporţie de 50%
  • Staţia Tudor Vladimirescu (Drumul Taberei 34) este finalizat planşeul superior şi a început excavarea următorului nivel
  • Staţia Sergiu Celibidache (Parc Drumul Taberei) se execută incinta de pereţi mulaţi, realizată în proporţie de 40%.
  • Staţia Romancierilor se execută prima etapă din planşeul superior
  • Staţia Valea Argeşului (Brâncuşi) se execută planşeul superior şi se va începe excavarea următorului nivel
  • Staţia Râul Doamnei, se lucrează la incinta de pereţi mulaţi, executată în proporţie de 40% şi la devieri reţele edilitare
  • Staţia Eroilor 2 se lucrează la devieri de reţele edilitare
  • Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei – se lucrează intens pe toate planurile (devieri de reţele edilitare, pereţi mulaţi, montare grinzi prefabricate, turnare planşee, excavări), stadiul fizic fiind situat la 50%

 

 AFLĂ: Cum arată Bucureştiul, văzut prin ochii unui arhitect american?

 
 

23 October 2013