AFI Palace Cotroceni continuă să aducă venituri mai mari, pentru proprietarii săi: rezultatele pentru prima jumătate a acestui an au urcat cu 4% față de aceeași perioadă a anului trecut, mallul generând peste 75% din veniturile grupului, în România. Rata de ocupare a centrului comercial de pe bd. Vasile Milea, din Capitală, este de 99%, incluzând spațiile adiționale oferite de extinderea finalizată recent.

37979-afi.jpgCel mai important activ din portofoliul AFI Europe România generează venituri mai mari, de la un an la altul. În primele șase luni ale acestui an, cel mai aglomerat centru comercial din București a înregistrat un venit operațional net (NOI) de 15,2 milioane euro, cu 4% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, rezultatele pentru perioada aprilie-iunie 2015 au urcat cu șapte procente față de anul trecut, veniturile fiind de 7,8 milioane euro.

„Vânzările retailerilor din AFI Palace Cotroceni (cifra de afaceri), cu excepția hipermarketului, au crescut cu 6% în T2 și cu 7,5% în S1 2015, în comparație cu aceleași perioade ale lui 2014. Rata de ocupare a AFI Palace Cotroceni este aproape de 99%, inclusiv spațiile adiționale oferite de prima extindere a mall-ului,care a fost finalizată în trimestrul II”, explică reprezentanții centrului comercial.

Mallul de pe bd. Vasile Milea aduce peste 75% din veniturile grupului, la noi în țară

Veniturile AFI Europe România au fost de aproape 20 milioane, în prima jumătate a lui 2015, reprezentând o creștere cu 8,4%, față de aceeași perioadă a anului trecut. În timp ce peste 75% dintre acestea au fost generate de mallul AFI Cotroceni, centrul comercial din Ploiești a contribuit cu peste 2 milioane euro, rezultate ce arată o creștere a vânzării retailerilor de 20%, comparativ cu prima jumătate a lui 2014.

„AFI Europe România a încheiat T2 și S1 2015 cu rezultate operaționale și financiare excelente, după cum indică creșterea cu 8,4% a venitului operațional net al activelor noastre generatoare de venit din România. În prezent, portofoliul din România cuprinde o suprafață închiriabilă de 150.000 mp, cu o rată de ocupare medie a tuturor activelor generatoare de venit de peste 98%. O suprafață totală închiriabilă adițională de 32.000 mp urmează să fie adăugată portofoliului nostru la finalizarea AFI Park 4&5. Rezultatele financiare excelente susțin planurile noastre de dezvoltare în România, inclusiv noul centru comercial care va fi dezvoltat în Brașov (GLA: 45.000 mp), proiectul de birouri ce va fi dezvoltat pe Bulevardul Progresului din București (GLA: 50.000 mp) și proiectul cu destinație mixtă din Bucureștii Noi (peste 300.000 mp), a căror construcție fiind planificată să înceapă în 2016”, a declarat David Hay, CEO AFI Europe România.

La nivelul întregii companii, venitul operațional net a scăzut cu trei procente, față de prima jumătate a anului trecut, din cauza vânzării centrului comercial din Pardubice, Cehia. AFI Properties, compania mamă a AFI Europe, a anunțat un venit operațional net (NOI) de 21,2 milioane euro, înregistrând totuși o creștere constantă a profitului cu 14 milioane de euro, similar cu aceeași perioadă a anului trecut. În prezent, AFI Properties, prin subsidiarele sale, dezvoltă 90.000 de metri pătrați de spații de birouri (dintre care 32.000 mp în București) și 500 de unități rezidențiale. 

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

18 August 2015