Dorinţa oamenilor de a se muta la casă s-a transformat într-o bună oportunitate de afacere pentru firmele care execută mobilă la comandă. Mai ales pentru spaţiile mari, clienţii caută mobilă personalizată, care să potenţeze la maximum interiorul locuinţei. Conform crezului general, mobila la comandă nu este neapărat mai ieftină decât cea din magazine şi nu acesta este scopul pe care îl urmăresc clienţii atunci când apelează la asemenea servicii.

24205-furniture-design-trends.jpgMobila pe comandă nu este nici mai ieftină, nici mai scumpă decât în magazine. Mobila pe comandă este exact cât bugetul clientului care o caută, şi acesta este de fapt marele avantaj financiar de a lucra cu asemenea firme.

„În ultima perioadă, toată lumea doreşte mobilă personalizată în funcţie de spaţiul pe care îl are. Clientul alege materialele şi în, funcţie de acestea, se stabileşte şi preţul. Alege materialele conform bugetului. O face pentru exact câţi bani vrea. Este foarte avantajos să faci mobilă personalizată, în primul rând pentru că face rezultatul final este exact cel pe care îl vrea clientul”, spune Vasile Lăzărescu, reprezentant Mobilă Cristian.

Mulţi clienţi îşi fac calculele pe termen lung şi aleg materiale scumpe, dar rezistente

Un alt motiv pentru care clienţii aleg mobila personalizată este acela că pot să selecteze cu atenţie materialele folosite. Mulţi dintre ei aleg să economisească tocmai printr-o investiţie iniţială mare. Cu alte cuvinte, folosesc materiale scumpe la început pentru a fi siguri că nu va fi nevoie să le schimbe des.

„Clienţii aleg ce-i mai bun, în ultima perioadă, pentru că anduranţa la o bucătărie, un sertar, o uşă, este foarte importantă. Le foloseşti în fiecare zi. Dacă nu foloseşti calitatea optimă, cedează. Cade uşa, se rupe mânerul. Pentru bucătării, folosim materiale de import din Italia, fronturi de bucătării care te ţin o viaţă întreagă. Sunt rezistente la temperaturi ridicate şi umezeală”, continuă Vasile Lăzărescu.

Diferenţa de preţ dintre materialele clasice şi cele mai rezistente este considerabilă. De exemplu, un front de bucătărie din lemn masiv ajunge să coste aproximativ 190 euro/metru liniar. Un front din MDF începe de la 80 de euro şi creşte până la maximum 140-160 euro/metru liniar, în funcţie de calitate şi model. Unii clienţi însă duc la extrem preferinţa pentru materiale scumpe, atunci când vine vorba de decoruri interioare.

„Avem clienţi care aleg oglinzi cu pietre preţioase pe margine, încrustate poate cu numele familiei, care ajung să coste câteva mii de euro. Sau covoare făcute în India, unele costă 15.000  euro. Sunt covoare unicat la care se lucrează manual, ani de zile. Am avut un client, mare fan al unui pictor, care a cerut să i se reproducă un tablou pe covor, de exemplu”, spune Ariana Marcu, reprezentat Decor Interior.

Multe companii oferă consultanţă gratuită pentru design interior

În cazul dormitoarelor, cei mai mulţi clienţi caută uşi glisante şi sunt foarte atenţi la calitate. Vor ca acestea să fie silenţioase, să fie solide şi, nu în ultimul rând, estetice. Acestea pot să fie din oglindă, geam colorat, pal, MDF, precum şi de diferite înălţimi şi adâncimi. Desigur, mulţi clienţi nu ştiu toate aceste lucruri când încep să se documenteze, dar multe firme oferă consultanţă de specialitate.

„Avem proiectant care stă la dispoziţia clientului. Când clientul se hotărăşte, mergem, facem releveul, măsurători, tot ce înseamnă o comandă. Totul gratuit. La final, se face un preţ şi, în funcţie de asta, mergem mai departe sau ne oprim.”, spune Vasile Lăzărescu.

„Clientul ştie în linii mari ce vrea, dar trebuie să îi ieşim în întâmpinare cu ideile noastre. El nu poate să vadă în spaţiu, să îşi imagineze materialele şi cum se îmbină ele. Iar proiectantul nostru, care este şi designer, îl ajută la acest aspect”, completează Ariana Marcu.

Materialele folosite sunt aproape exclusiv de import

În cazul apartamentelor, există din ce în ce mai multe cereri pentru transformarea balconului în cameră sau dressing. Echipele de specialişti sunt solicitate să demoleze pereţi, să modifice interiorul, să facă transformări radicale.

„A scăzut numărul clienţilor, dar preţurile nu s-au modificat. Materialele sunt într-o continuă scumpire, în funcţie de cursul dolarului sau al euro. Totul este din import, la noi nu se mai fabrică nimic, poate doar cuiele.”, continuă Vasile Lăzărescu.

Potrivit Institutului Naţional de Statistică, chiar şi în perioada de criză, numărul proprietarilor care aleg să îşi renoveze locuinţa  a crescut lunar cu peste 10%.

CITEŞTE ŞI IKEA vinde case montate şi deja mobilate la preţ de apartament

 

4 April 2012