Oraşul Nagoya este comparat adesea cu Detroit, datorită rolului său în industria auto japoneză. Spre deosebire de metropola americană, Nagoya se află în plină expansiune economică şi imobiliară, fiind considerat unul dintre oraşele Japoniei cu cea mai ridicată calitate a vieţii, dar cu nişte costuri de trai mult mai mici decât în Tokyo sau Osaka.

34797-hh52.jpgNagoya este al treilea mare oraş al Japoniei, după Tokio Şi Osaka. Totodată, este capitala prefecturii Aichi şi cea mai însemnată metropolă din Chubu, regiunea centrală a insulei Honshu. Datorită poziţionării sale geografice, Nagoya s-a bucurat de o dezvoltare economică de-a lungul secolelor, ceea ce a dus la mărire a populaţiei cu circa 130% în 80 ani.

Fondat la începutul anilor 1600 în jurul Castelului Nagoya, oraşul a fost una dintre ţintele americanilor în raidurile aeriene din timpul Celui de-al Doilea Război Mondial, deoarece era unul dintre centrele industriei aeronautice japoneze. Aici a fost stabilit un nou record al Forţelor Aeriene ale SUA – cel mai mare tonaj lansat vreodată într-o singură ţintă, în aceeaşi misiune (3.162 tone de explozibil). În urma bombardamentelor, aproape 25% din suprafaţa oraşului a fost complet distrusă, alte părţi însemnate fiind de asemenea afectate.

  • Cu o populaţie de aproape 2,3 milioane oameni, Nagoya se întinde pe o suprafaţă de mai bine de 320 kilometri pătraţi
  • Nagoya este centrul celei de-a treia regiuni metropolitane a Japoniei, denumită Chukyo Metropolitan Area, în care locuiesc aproape 9 milioane oameni

Aflată în centrul celei mai importante insule japoneze, regiunea Chubu este cunoscută pe plan internaţional datorită unuia dintre cele mai importante simboluri japoneze – Muntele Fuji. Totodată, oraşul Nagoya este preferat de japonezi datorită nivelulului ridicat de calitate a vieţii, fără a avea aceleaşi costuri mari de trai ca şi Tokyo. Deşi economia oraşului este alimentată de activităţi industriale, peisajul din Nagoya este dominat de păduri şi mari suprafeţe înverzite, precum şi de un design urban impresionant. Dincolo de numeroasele construcţii şi proiecte rezidenţiale moderne, oraşul se mândreşte cu o sumedenie de clădiri istorice restaurate Şi de temple vechi de sute de ani recondiţionate.

  • Potrivit japanpropertycentral.com, preţul mediu cerut de proprietari în luna iunie pentru un apartament cu suprafaţa de 70 mp a fost de 2.500 dolari/mp
  • Comparativ cu luna mai, preţurile locuinţelor din Nagoya au urcat cu 1,7%, iar faţă de aceeaşi perioadă a lui 2013, preţurile s-au apreciat cu aproape 3%

Denumite „abenomics” (n.r.: cuvânt format în urma fuziunii dintre „Abe” şi „economics”), măsurile implementate din 2012 de Prim-Ministrul Ahinzo Abe au impulsionat economia Japoniei, astfel că piaţa imobiliară a avut o revenire puternică de-a lungul anului 2013. Tendinţa a continuat şi în prima jumătate a acestui an, activitatea din domeniul construcţiilor fiind la cel mai înalt nivel al ultimului deceniu. La nivel naţional, numărul proiectelor rezidenţiale noi a crescut anul acesta cu 13% faţă de anul trecut, aproape 10% dintre aceste proiecte aflându-se în Nagoya.

Valoarea medie a chiriei, conform Numbeo Cost of Living:

  • Apartament cu un dormitor – central: 875 dolari/lună; semicentral: 580 dolari/lună
  • Apartament cu trei dormitoare – central: 2.670 dolari/lună; semicentral: 920 dolari/lună

Nagoya este comparat adesea cu Detroit, întrucât cel mai important pilon al economiei sale este industria auto, aici avându-şi sediul central nume cu rezonanţă la nivel mondial, precum Lexus sau Toyota Industries. De asemenea, printre giganţii care deţin birouri şi îşi desfăşoară afacerile în cel de-al treilea mare oraş japonez se numără şi Boeing, Pratt & Whitney, Mitsubishi Heavy Industries sau Kawasaki Heavy Industries. Activitatea economică intensă se reflectă în mod direct în sectorul chiriilor – oferta este bogată şi variată, iar locuinţele oferite spre închiriere îşi găsesc cu rapiditate un nou locuitor.

ALTE ARTICOLE CU SUBIECT SIMILAR:

 

2 August 2014