Mai mult decât imobiliare!
 
Mareste fontul | Trimite pe yahoo messenger | Trimite pagina unui prieten | Printeaza pagina

Preţuri şi previziuni pentru piaţa imobiliră în 2010

Publicat: 08 mar 2010 | Sursa: Jurnalul National | Numar afişări: 4795

"Cine mai face preţurile în imobiliare în 2010?", a fost întrebarea în jurul căreia a gravitat conferinţa organizată la data de 17 februarie, de portalul de imobiliare Imopedia.ro.

Intitulată "Masa Rotundă", conferinţa a reunit personalităţi din domeniul imobiliar şi financiar, precum şi reprezentanţi ai autorităţilor de stat care au încercat să facă o prognoză a pieţei imobiliare pentru acest an.

Principalele puncte atinse în discuţie au fost noile programe lansate pe piaţa imobiliară, reglementarea vechilor acte normative referitoare la acest domeniu, evoluţia procesului de reabilitare termică şi preţurile imobilelor în comparaţie cu puterea de cumpărare a românilor.

Piaţa imobiliară a anului 2009 a fost caracterizată de stagnarea şi chiar scăderea preţurilor cu excepţia lunilor mai-iunie când a fost lansat programul "Prima Casă", în urma căruia preţurile apartamentelor au crescut vertiginos. Atunci chiar s-a sperat la o relansare a acestui segment, însă până la sfârşitul anului preţurile au ajuns din nou la valoarea celor din primul trimestru. Începutul lui 2010 aduce şi el schimbări cu care se speră la o revenire în domeniul imobiliar şi cel al construcţiilor.

PROGRAMUL "PRIMA CASĂ"
Elaborat în cursul anului trecut cu menirea să impulsioneze piaţa imobiliară, programul "Prima Casă" a ajuns luna trecută din nou pe masa Guvernului pentru modificări. Conform noilor prevederi, există trei variante suma maximă asigurată de stat ramâne de 60.000 de euro pentru toţi cei care doresc să îşi achiziţioneze o locuinţă deja construită. în cazul în care aveţi deja terenul şi vreţi să vă construiţi casa, plafonul garantat de program se ridică la 70.000 de euro.

Pentru această situaţie s-au schimbat şi prevederile programului. Dacă până acum băncile acordau suma solicitată la finalizarea lucrărilor de construcţie, pe baza unei promisiuni de la Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM), noile prevederi obliga băncile să elibereze banii pe stadii de construcţie. 75.000 de euro se acordă celor care fac parte dintr-o asociaţie de cel puţin şapte persoane, care deţin un teren şi vor să îşi construiască un imobil în comun.

De asemenea, noile prevederi ale programului "Prima Casă" permit şi achiziţionarea imobilelor construite prin ANL. Conform datelor furnozate de Imopedia.ro, programul guvernamental "Prima Casă" atrage cel mai mult publicul şi are în prezent cel mai mare impact.



Voteaza articolul:
| Aprecierea vizitatorilor:
Comentarii (23)
#23. MATEI | 26.05.2010 | 19:04
0 (0/0)   
EU VA SPUN CA IN ORICE TARA CARE SE RESPECTA AGENTIILE IMOBILIARE SUNT BINE VENITE, MA REFER LA CEI CARE STIU SA COLABOREZE CIVILIZAT CU PROFESIONALISM SI SERIOZITATE.
CEI CARE VOR PERCEPE COMISIOANE REZONABILE VOR REZISTA IN ACEASTA CURSA, RESTUL LA GUNOI.
NU TOTI SUNTETI FACUTI PENTRU ASEMENEA ACTIVITATE ASA CA CEI CARE NU AU HABAR DE ASA CEVA II SERESC CU ACADELE DE **** LA METRU.
#22. Bogdan | 14.03.2010 | 10:34
0 (1/1)   
Daca preturile inca nu au ajuns nici pe departe la valoarea minima, macar ma bucur ca am scapat de nesimtirea de care dadeau dovada mare parte din agentii imobiliari si dezvoltatori cu care am interactionat. Acestia se credeau Dumneazeu pe pamant, iar daca incercai sa ai si tu cea mai mica pretentie/asteptare, te tratau ca pe ultimul om ca deh, mai erau alti **** care-i suna si ii prostea din prima.
#21. radu | 11.03.2010 | 14:09
1 (0/1)   
Să rămână cu ele dezvoltatorii!
#20. Ochila | 11.03.2010 | 11:18
0 (1/1)   
Nu face nimeni lucrari mari cu ciment in saci . La vrac , pretul a scazut cu 7 % . La urma urmei nu conteaza doar pretul materialelor , al terenului , etc . Cand lucrarea este gata , se mai adauga un pret de oportunitate dat de moment si zona . Adica tot piata in final hotaraste ce si cum .
#19. ruben | 11.03.2010 | 09:43
1 (0/1)   
Cat era tovarase sacu de ciment acu trei ani si cat e acum? Toate materialele de constructii s-au ieftinit cu cel putin 50%. 1 mp construit mai la periferie este in jur de 500 euro. Cu teren si adaos comercial 25% ajungi la 800, max. 900 euro. Cu cat ti-l dau dezvoltatorii acum? Cu 1200-1300 euro. Motivatia lor e ca au luat terenul cand acesta era scump. De parca asta ma priveste pe mine, ca s-au pacalit ei ca au luat teapa cu terenul.
#18. Ochila | 10.03.2010 | 22:09
-2 (2/0)   
N-am frate nici un cotet de vanzare . Treaba este ca unii nu vor sa inteleaga nimic . Parca vorbim in turca . Cum sa scada pretul daca in mp. sunt preturi europene de bursa . Nu vinde nimeni ciment in Romania la pret redus ca sa poata cumpara si Gigel o casa cu cinci salarii . Ma refer la lucrari noi - max . 10 ani . Va puteti calcula si singuri pretul pe mp. daca luati preturile materialelor de constructie si daca aveti un deviz cum ar trebui sa aiba fiecare lucrare . La blocuri vechi , aproape amortizate , pretul poate fii oricare . N-aveti decat sa cumparati . Multe din ele vor fii cu siguranta niste sicrie adevarate intr-o anumita situatie nedorita .
#17. JocK | 10.03.2010 | 19:25
2 (0/2)   
Dupa inceperea executarilor silite, pretul in imobiliare va scadea drastic si iremediabil pentru urmatorii cativa ani. Imi pare rau de cei care s-au imprumutat in perioada de boom economic, dar nu si de cei ce au vrut sa fac bani peste noapte prin specula imobiliara. Probabil ca cererea se va intalni cu oferta intocmai la puterea de cumparare a romanului. Trebuie sa invatam odata pentru totdeauna sa fim cumpatati si sa apreciem valoarea banului, sa stim cat de mult producem si cat de mult consumam, sa ne intindem cat ne tine plapuma. Trebuie sa avem rabdare si sa acceptam doar un pret corect pe piata, deoarece bancile se vor indestula de activele toxice de pe piata si ne vor acorda o dobanda pertinenta pentru secolul asta, ci nu una dintre cele mai mari din Europa.
#16. Bruno | 10.03.2010 | 19:03
2 (0/2)   
Noi vanzatorii am invatat multe de la radu si ioana de aici. Multumim. Vom face intocmai cum vreti voi.
#15. radu | 10.03.2010 | 18:40
1 (0/1)   
Ochilă, nu cumva ai şi tu vreun coteţ la vănzare şi vrei să păcăleşti un papagal?
S-au cam terminat, te asigur...vino cu ceva concret nu cu impresii de afacerist, prietene, că gogoşarii nu mai pun botu la gargara din asta...
Uită-te întâi în buzunare şi întreab-te dacă tu, în locul lor, ai mai da atâţia bani pe nişte pereţi mucegăiţi...
#14. Ochila | 10.03.2010 | 17:11
-1 (2/1)   
Succes la asteptare ! . Si lui Radu 33 care lucreaza la o banca de sp. bag'seama . Propun sa nu mai cumparam nimic , sa scada preturile la zero . Bai , ce naivi sunteti . Nu invatati nimic de prin vecini . Cu cat scade ritmul de construire a unor case noi , cu atat vor fii mai mari preturile peste unu-doi ani .
#13. Vasile | 10.03.2010 | 11:05
4 (0/4)   
Nu vreau să mă împrumut pe viaţă pentru câţiva pereţi ceauşişti, care peste 10 ani nu vor mai valora mare lucru!
#12. nu-s prost | 10.03.2010 | 08:56
3 (1/4)   
"Începutul lui 2010 aduce şi el schimbări cu care se speră la o revenire în domeniul imobiliar şi cel al construcţiilor". Bai smecherilor tranzactiile au scazut cu 32 % in ianuarie, conform datelor oficiale si voi spuneti ca piata va reveni. LA CE VA REVENI? la specula de dinainte cand o garsoniera in vitan era 80.0000? Un metru patrat construit acum costa cam 500 euro. cu teren si adaos comercial se ajunge la maxim 800 euro. Acum se cere pe locuinte vechi de 30 de ani 1200-1300 euro/mp. Lumea nu mai e proasta pt. ca nu prea mai sunt nici **** cu bani de spart. Sa vedm cat isi vor mai permite sa tina casele nevandute ca ale costa bani si sa le tii degeaba. Pe la sfarsitul anului sau anu viitor o garsoniera o sa fie in jur de 20.000. Pana atunci stau linistit.
#11. radu33 | 10.03.2010 | 07:11
3 (1/4)   
Buna ziua, lucrez intr-o banca si tin sa precizez ca manevra cu relansarea creditarii este un artificiu prin care bancile incearca sa scape de activele toxice pe care multi creditaci nu le mai pot sustine. Eu propun ca nimeni sa nu cumpere in urmatorul an, sa mai inceapa sa dea si agentiile imobiliare faliment , ca si asa sunt mai multe decat apartamentele puse in vanzare si apoi sa vedeti cum este sa cumperi direct de la proprietar.
#10. mihai | 09.03.2010 | 18:21
5 (0/5)   
Pt.Ioana! In mare parte ai dreptate! exista o categorie de oameni care a avut sansa sa devina proprietari de astfel de active. Totusi as face diferenta intre investitori pe termen lung si analfabeti care au stricat piata. Eu am cumparat in 2002 un apartament destul de central dar nu in zona 0. Zona in urma cu 8 ani era considerata modesta. Astazi ca perceptie a crescut avand avantajul dezvoltarii cartierului dpdv economic si urbanistic. Nu am facut specula deci cand l-am cumparat m-am gandit la un singur lucru: apropierea de centru orasului care indirect imi oferea libertate de miscare. in anul respectiv am incercat sa imi cumpar un apartament in centru. Preturile erau de 2,5 ori mai mari. Ma refer la Unirii si Dorobanti. Intre timp nebunia imobiliara a inflorit si toate cotetele de 40 ani s-au vandut (caz concret) mai scumpe ca in Berlin! Da Da auziti bine! Astazi un apartament de 2 camere in Unirii se vinde cu 120000 Euro pret de lista. Daca ii oferi 95000 il cumperi! In Titan (Baba Novac) acum pe net apar oferte de 65000-75000 bloc construit dupa 1980. Acolo e zona unde am apartamentul. Eu nu il vand si de cumparat nu am nevoie asa ca dupa parerea mea acel apartament mai mult de 30000-35000 Euro. Stiu ca multi vor sari de fund in sus! Injurati-ma, nu ma supar dar va spun ca eu pe acest apartament am platit in 2002, 12000de dolari!
#9. radu | 09.03.2010 | 18:02
2 (0/2)   
Bravo, Ioana!
#8. Ioana | 09.03.2010 | 17:14
8 (0/8)   
Sunt de acord cu Radu. A trecut vremea naivilor creditaci, gen vanzatoare de butic si alte asemenea specimene care luau credite la valori astronomice pt. cumpararea unui cotet in magnificul Bucuresti. Cei care au posibilitatea de a face credit in acest moment sunt oameni care stiu sa-si foloseasca cerebelul si nu se inglodeaza la datorii colosale pe viata pt. niste cotete. Din acest tip de oameni o parte asteapta sa cumere cu cash, din economii, nu prin credit - si stau cu banii depusi in banca asteptand momentul oportun. Parerea mea este ca marea problema a vanzatorilor de locuinte in acest moment este "selectia naturala a cumparatorilor" cumparatorul de azi nu mai este vanzatorul de butic care facea credit cumulat cu pensia parintilor pt. o "garsoniera cotet"; acel tip de cumparator de ieri nu mai are posibilitatea de a cumpara pentru ca nu mai are acces la credit. Piata imobiliara a cumparatorilor a evoluat mult, iar bani cash sau acces la credite au acum doar cei care sunt capabili sa-si foloseasca neuronii, iar acestia nu arunca banii aiurea si joaca dur pe piata imobiliara. Vanzatorii de locuinte au acum de a face cu alt tip de cumparator si acesta este cel care o sa faca legea pe piata imobiliara pentru ca el detine finantele. Stiu ce spun am vandut o garsoniera pe varf de piata, am cumparat doua terenuri langa prelungirea Ghencea, pe unul am ridicat o vila, iar pe celalalt l-am bagat la vanzare....... am observat toate aceste lucruri de mai sus prin experienta directa. Daca la garsoniera vanduta pe care am primit 74.000 euro veneau cumparatori extrem naivi, acum cand mi-am scos terenul la vanzare am de-a face cu oameni extrem de inteligenti, care negociaza dur si nu sunt deloc usor de pacalit. Pe scurt, acum legea o face cel care detine banul. Pe internet si in anuntul telefonic preturile nu sunt cele reale care se obtin la tranzactiile finale. Eu caut sa cumpar o locuinta in Bucuresti cu 17.000 euro si vreau doar la casa sau vila. Stau cu banii in banca si astept de doi ani, in timpul asta am urmarit evolutia pietei si acolo unde am crezut ca merita am mers si am negociat. Anul trecut am obtinut pt garsoniera de 40 mp + 130 mp teren in vila pe Ghencea pretul dorit de 17.000 euro. Sa nu credeti ca pretul initial a fost acesta, ci 37.000 euro. In prima faza proprietara mi-a lasat locuinta la 25.000 euro, am lasat-o sa fiarba in suc propriu trei luni si in plina iarna (cand tranzactii de fle nu prea se fac) am mai stabilit o intalnire la care am obtinut pretul de 17.000 euro, insa nu am cumparat pentru ca am mers pe intuitie si mi-am zis ca in primavara preturile vor fi mult mai mici si voi cumpara o locuinta intr-o zona mai buna; mai am oferte pe Dacia, Grivitei si Straulesti. Sfatul meu este ca cei care doresc sa cumpere o locuinta sa nu se arunce cu capul inainte si sa obtina pretul corect pentru aceasta. Oricum am convingerea ca vom fi atat d erau afectati de criza si de imprumuturile pe care Guvernul le face incat anul viitor cred ca vom avea preturi extrem de scazute comparativ cu acestea din prezent. Acum intra iar prima casa si proprietarii lacomi si naivi vor creste artificial preturile, asa cum au facut si in faza anterioara a programului prima casa, dar dupa o luna doua vor reveni cu picioarele pe pamant cand vor vedea ca telefonul nu le suna. Nu pot sa inteleg acest tip de vanzator care are o locuinta de vanzare nimeni nu-l suna se chinuieste de luni sau chiar 1 an sa vanda, dar la prima stire care anunt ao revenire economica (manipularea fraierilor) creste artificial pretul si-l mentine doar pt. ca altii sunt la fel de naivi si-l mentin. Proprietarii inca nu inteleg ca pe piata imobiliara sunt atat d eputini cumparatori incat casa vanda locuinta trebuie sa fie cu mult sub pretul zonei. Doar cu un chilipir poti sa mai pescuiesti din putinii cumparatori care sunt pe piata. Astazi vand doar cei care stiu sa vanda, ceilalti vor pierde la nesfarsit pt. ca se mentin in permanenta la pretul zonei. Eu am vandut garsoniera de care vb. cand preturile au atins apogeul si cand am publicat anunturi si am vazut ca nu suna decat agentii care cereau oferta si nu aduceau un client am picat serios pe ganduri. Nu se stia de criza imobiliara atunci si a inceput sa se vb. de criza cateva luni mai tarziu, dar cine avea ceva de vanzare si detinea cateva cunostinte despre piata imobiliara si economie putea lega repede lucrurile. Am avut o banuiala, mia-m zis c apreturile au ajuns la un nivel atat de inalt incat oamenii nu se mai incadreaza pt. credite la sume atat de mari. Eram socata ca dadusem anunturi multe pe net si nu suna mai nimeni, cu exceptia agentiilor, cred ca dadusem oferta la peste 50 de agentii si cum stiam cum decurg lucrurile intr-o agentie, primul gand a fost "daca am dat oferta la atatea agentii si mi-a venit una singura cu un client e clar ca e nasol, ca sa ma conving cand am fost sunata d eun agent sa-i dau oferta, i-am spus ca am experienta in imobiliare ca am lucrat in timpul primului an de facultate si din experienta mea nu este normal sa dau oferta la 50 de agentii si sa-mi vina un client si ca nimeni nu suna dupa anunturile mele directe si i-am spus "am convingerea ca nu mai exista cumparatori pe piata si ca nici agentiile nu au cumparatori in baza de date" si mi-a spus ca am dreptate "ca nu au cumparatori. Primul lucru la care m-am gandit e care e plafonul maxim pe care si l-au permis ultimii din cei care au facut credite pentru ca de aici trebuia sa pornesc. Am banuit ca lucrurile se mai miscau vag pe la 65-67.000 euro. Eu avusesm un client care mi-a oferit 80.000 dar ghinion ca a doua zi ii expira creditul si nu aveam timp de acte pt. ca eu trebuia ridic si ipoteca etc. Am pierdut sansa asta si avand in vedere situatia pe care o cunosteam deja, singrul lucru de care ma temeam era ca se va afla curand de ce se intampla si oamenii nu vor mai cumpara deloc case si vor astepta sa scada preturile. Asa ca am intrat pe net m-am uitat in anuntul telefonic cat se cerea in zona pe o garsoniera si am bagat anuntul cu 7000 euro mai ieftin decat ceilalti, am prins un client cu cash si am vandut imediat. Pe langa cele spuse, cand am avut banuiala ca piata e inghetata am intrat in anuntul telefonic si am luat cu copy si paste cateva numere de telefon si am dat cautare pe google sa vad situatia si am primit confirmarea, unii oameni incercau sa vanda de cateva luni si lasasera foarte putin la pret, de genul 500 euro la anunt, dar asta insemna mult pe o piata in care proprietarii doar cresteau preturile. Cateva luni mai tarziu a inceput sa se vb. de faptul ca pata imobiliara este inghetata si putin mai tarziu chiar se vb. de criza. Eu am luat mereu pulsul si vreau sa va spun ca unii proprietari care avreau garsoniera in zona respectiva, au tinut la pret mereu si au fost la pretul zonei, am vazut cazuri cand au ajuns de la 80.000 la 55.000 anunturi urmarite permanent de mine. Cat de absurd poate sa fie un proprietar care vede ca nu-l suna nimeni si tine la un pret aberant, doar pentru ca ala este pretul pietei. Pai la pretul pietei nu se mai cumpara nimic, de cumparat se cumpara doar chilipiruri. Si vanzand la pret de chilipir iesi invingator din lupta. Nu era mai bine daca cei care aveau de vanzare garsoniera in zona in care aveam si eu lasau cu cateva mii de euro sub pretul pietei si vindeau imediat, decat sa lase progresiv la pret si sa intre intr-un cerc vicios. Numesc cerc vicos valoarea la care oamenii si-au permis sa mai faca credite, pt. ca proprietarii lasau intr-o saptamana la pret 500-1000 euro, iar plafonul la care se mai facea credite se micsora mult mai mult pe saptamana. Deci tot timpul cumparatorii se aflau peste suma pe care o primeau cei care faceau credite. Asa au ajuns unii sa vanda de la 75-80.000 euro la 50.000 euro, doar din prostie si lacomie. Asta se intampla si acum pe piata, vanzatorii scad pretul in rand cu ceilalti, doar cei care sunt destepti dau oferta cu cateva mii mai ieftin sa para chilipir si sa prinda cumparator si ies castigatori pentru ca in cateva zile vand si vand mai bine decat vor vinde in cele din urma ceilalti. Aici ne lovim de un alt aspect si o spun din experienta, (dupa cum am spus am lucrat in imobiliare -in urma cu 10 ani), majoritatea proprietarilor de locuinte vechi, garsoniere si apartamente sunt oameni gen strungari, croitorese la apaca etc, foarte putini dintre ei sunt intelectuali, de aceea modul in care actioneaza pe piata imobiliara este haotic si lipsit de logica. Nu poti sa ridici pretentii foarte mari la acest gen de oameni, majoritatea lor nu stiu ce inseamna sa muncesti pe branci sa platesti o chirie sau rata de 300 euro pe luna pt. cotetul lor. Nici nu au de unde sa stie pt. ca ei se casatoreau, ceasca ii baga in servici si le dadea cotetul moka, ca in final sa-si cumpere strungarii si croitoresele cotetele cu 30 -40 de milioane lei vechi si sa ceara pe ele chirii nesimtite pe care ei insisi niciodata nu ar fi putut sa le sustina din joburile lor prin uzine. Multi s-au pricopsit dupa casatorii cu 2-3 apartamente. Da, asa este cum va spun, prin casatorie primeau o locuinta, iar prin decesurile socrilor multi s-au trezit cu doua chiar trei locuinte, ei fiind doar niste lucratori prin uzine, nu manageri si ingineri cum geme astazi tara. Ce pretentii poti sa ai de la un om care nu a trebuit sa duca grija ca trebuie sa-si gaseasca job, ca trebuie sa-l pastreze si mai ales ca trebuie sa-si cumpere locuinta inaintea de a se casatori si de a face copii ? Toate au venit fara eforturile pe care noi trebuie sa le depunem ca sa ducem in carca chiriile sau ratele la cotetele lor. Dar aici toata lumea are o vina, nu doar ei. Sa va mai spun cum primeam anunturi pentru inchirieri de la proprietari si cu ce tupeu cereau bani de la potentialii chiriasi si cat insistam sa lase la pret ca unii studenti sa reuseasca sa plateasca chiria, aici aveam de a face cu oamenii de care v-am povestit care aveau 2 sau chiar trei locuinte si ei nu erau deloc niste genii, din contra. Vedeam tineri care aveau servici si faceau si facultate si se chinuiau sa plateasca chirii la niste analfabeti. Nu are rost sa va mai povestesc nebunia cand a intrat euro pe piata si au inceput sa creasca preturile, toti sunau ca disperatii sa-mi spuna ca pretul in dolari nu mai e valabil si ca vor euro si pretul nu mai este atat.... ci atat. Nu sunt deloc putini cei care au doua locuinte la bloc in acest moment si care au fost doar niste amarati prin uzine cu cel mult scoala profesionala, dar cer studentior de azi 300-400 euro pe chirie, de parca ei ar fi afaceristii secolului. Sa-i vad anul viitor, cand chirile vor ajunge la sume simbolice si "afaceristii secolului" vor ajunge sa traiasca din pensiile revenite de pe urma eforturilor lor din tinerete !
#7. mike | 09.03.2010 | 16:21
2 (1/3)   
Daca prima casa era garantata la 3000 Euro acolo mergeau preturile apartamentelor!
#6. cristina | 09.03.2010 | 13:42
3 (1/4)   
Ok.. si titlul ce legatura are cu articolul? Nu am vazut nicio previziune pentru 2010 in el.. doar cu ce se ocupa "Prima Casa", iar asta stiam deja. Deci concluzia era ca preturile vor fi in jurul celor garantate de "Prima Casa"? si asta stiam deja. Unde erau previziunile?
Ma asteptam ca la o "masa rotunda" sa fie oameni din imobiliare, economisti, oameni din banci importante care stiu cum vor evolua creditele anul asta.. Cateva pareri avizate, nu doar.. vorbim discutii.
#5. anonymus | 09.03.2010 | 12:36
3 (1/4)   
@bebe
Draga bebe, sunt ferm convins ca va fi metro in Otopeni, dar peste 20 de ani.
Iar voi astia, nu fiti fraieri, 20 de ani vor trece ca o nimica toata, nu va sfiiti, cumparati, cumparati, "dezmortiti" piata. Veti munci doar 25-30 de ani pentru banci, nu mai mult.
Ganditi-va ca peste 20 de ani veti avea metrou, si ganditi-va cat de profitabila va deveni investitia voastra in acel moment. Hai, nu fiti fraieri!
Draga "bebe", "Somnul ratiunii naste monstrii"!
#4. #3 bebe auci | 09.03.2010 | 11:31
6 (1/7)   
te-a prins criza cu terenuri in loc de chiloti pe tine :))))) ei lasa ca o sa vinzi peste 15 ani tot fara profit :)
#3. bebe | 08.03.2010 | 18:16
-9 (11/2)   
baieti, investiti in otopeni. va fi metrou, din vara toata localitatea va fi in intravilan, sunt proiecte cu ghiotura, numai sa se dezmorteasca piata un pic...
#2. mihai | 08.03.2010 | 11:50
5 (0/5)   
Marii Manageri din romania care au 3000-4000 Euro pe luna nu traiesc in economia reala?
In auto, imobiliare, banci, leasing in ultimii ani oamenii angajati nu au fost adusi pe pile si relatii! Nici acum nu inteleg ce se intampla ci ca ar trebui din functionari sa devina consultanti! O tin intruna cu "prima casa" si cu sustinerea constructiilor de catre stat in loc sa vina cu idei corecte care sa aduca cu picioarele pe pamant vanzatorii si cumparatorii. Inca nu au iesit la iveala creditele neperformante si inca clientii nu le-au pus bancilor in brate investitiile proste. abia atunci bancile vor intelege ce trebuie si ce nu trebuie finantat si mai mult, in ce proportie (%) trebuie finantat! Pe de alta parte in loc ca bancile sa cofinanteze proiecte europene sustinute de stat si de privat vor incontinuare specula!
#1. radu | 08.03.2010 | 11:32
7 (0/7)   
Discutaţi degeba...şomajul este în creştere...nu mai sunt fraieri de prostit...
Adauga comentariu
Nume:*
Email:
Comentariu:*
 Doresc sa fiu informat pe e-mail de aparitia unui nou comentariu la aceasta stire
NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul media.imopedia.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Ai un comunicat de presă de publicat?

 
RSS
Primeste stirile pe e-mail
OFERTE RECOMANDATE
Berceni , SU: 39.24 mp, 2 cam.
Berceni , SU: 38 mp, 1 cam.
Blog IMOPEDIA
RUN
08 Februarie 2012
Studiile IMOPEDIA.ro au fost preluate de unul dintre cele mai puternice site-uri internaționale din domeniul imobiliar ...
Dragos Dragoteanu
06 Februarie 2012
2012. Un an ca oricare altul? Cui ii mai pasa de real estate-ul romanesc in actuala conjunctura economica ...
Giulio Angheloiu
10 Februarie 2012
Probabil că Rudyard Kipling ar mai fi luat un Premiu Nobel pentru literatură dacă ar fi pus pe hârtie şi conturat ...
Daniel Dobre
08 Ianuarie 2012
A trecut Craciunul, Sf. Stefan, Revelionul, Sf. Vasile, Boboteaza si astazi si Sf. Ion! Banuiesc ca de luni, ...
Adrian Crivii
22 Octombrie 2011
We are now facing one of the most critical moments of the financial crisis and the major decisions that are taken on a ...
Gabriel Alexandru
14 Octombrie 2011
A venit timpul sa discutam si despre drepturile Vanzatorului, dupa ce am tratat separat drepturile Cumparatorului aici ...
TOPURI IMOPEDIA.ro
Cele mai noi comentarii
Cele mai citite stiri
Cele mai comentate stiri
Top Likes

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video