Tot mai mulți români ocolesc tribunalul atunci când trebuie să își rezolve problemele pe care le au cu băncile, alegând calea amiabilă de soluționare a litigiilor. Astfel, numărul persoanelor care s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) pentru rezolvarea problemelor cu instituțiile financiar-bancare a crescut de peste 12 ori în primele șase luni ale anului, ajungând la 188.

42163-csalb.jpgIar, dacă anul trecut ponderea cererilor venite din zona București-Ilfov depășea 52%, în 2018 a scăzut la 34%, ca urmare a creșterilor înregistrate în special în județele Prahova, Iași, Brașov și Constanța.

„Încă de la finele anului trecut am văzut un interes tot mai mare al românilor de a-și rezolva litigiile pe care le au cu băncile și IFN-urile pe cale amiabilă, prin intermediul CSALB. Tendința de creștere s-a menținut și anul acesta, situație care ne așteptăm să continue și în a doua parte a anului, atât în București, cât și în țară. Cred că CSALB are un rol important în detensionarea relațiilor dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, iar acest lucru se vede din evoluția numărului de dosare”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

În primele șase luni ale anului, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de peste 3 ori mai mult față de perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 279 au fost constituite în dosare, de 7 ori mai mult față de 2017.

Cei mai mulți dintre românii care au apelat la CSALB în perioada ianuarie-iunie 2018 au folosit e-mailul (82,5% dintre cereri). Restul de cereri au fost transmise fie prin poștă (8,82%), fie au fost depuse direct la sediul CSALB (8,6%).

În primul semestru din 2018, cele mai multe cereri au venit din regiunea București-Ilfov -  190, dar și din județele Prahova – 27, Iași, Brașov – 17 și Constanța – 17.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

                                      

 

18 July 2018