Mai mult decât imobiliare!
 
Tehnici profesionale de lucru în imobiliare (vezi mai mult)
29
MAI

(REACŢII) Statul garantează creditul ipotecar pentru prima casă!

20 mai 2009 | Autor: Maria Seder Neda, IMOPEDIA.ro | Numar afişări: 7434

În şedinţa de guvern de astăzi, miercuri 20 mai, a fost aprobat programul PRIMA CASĂ. Astfel, statul garantează 80% din valoarea unor credite ipotecare luate de cetăţenii români pentru cumpărarea de locuinţe, în anumite condiţii.

Statul garanteaza prima casaMai citeste si ...Din august, credite pentru „Prima casă”Geoană spune că se pot construi prin garanţia statului 50.000 de locuinţeCat ar fi acum rata la creditul maxim pentru "Prima Casa"?(VIDEO ) Boc: Programul " Prima Casa" urmează să fie aplicat în maximum 60 de zileSpecialiştii despre „Prima Casă”: „Până nu vedem, nu credem”Programul PRIMA CASĂ se vrea un ajutor în sprijinul celor care vor să-şi cumpere o locuinţă, dar nu au fonduri suficiente sau nu prezintă suficiente garanţii. Nu trebuie să te mai gireze mama, tatăl, fratele, sora, te girează...statul! (vezi VIDEO)

„Valoarea maximă a creditului garantat de către stat va fi de 60.000 de euro pentru cei care vor să-şi achiziţioneze prima locuinţă prin intermediul unui credit ipotecar şi nu se încadrează fie cu salariul, fie nu au suma necesară ca avans pentru un astfel de credit. Prin acest program dorim să-i sprijinim pe cei care vor să-şi achiziţioneze prima casă, iar statul va da o garanţie de circa 80%.

În maxim 60 de zile acest program va fi operaţional, iar cei care nu au avut un credit ipotecar înainte vor putea adera la acest proiect", a declarat premierul Emil Boc, imediat după aprobarea Memorandumului care reglementează acest program.

UPDATE:

Creditele garantate de stat se vor acorda atat pentru case noi, cat si pentru locuinte vechi, potrivit declaratiilor ministrului de Finante Gheorghe Pogea.


REACTII oficialitati bancare:

Dubii în legătură cu programul "Prima casă"

Reprezentanţii băncilor şi ai oamenilor de afaceri asteaptă ca Executivul să facă publice mai multe informaţii despre programul "Prima casă", prin care statul garantează 80%  pentru achiziţia primei case.

 Ionuţ Dumitru, economist -şef la Raiffeisen Bank a decalarat pentru IMOPEDIA.ro, că deocamdată nu se ştie exact ce mecanisme vor fi folosite.

"Deocamdată nu avem toate detaliile despre program, trebuie să vedem toate amănuntele, cine este eligibil, că sa ştim despre ce vorbim."

Aceeaşi opinie este împărtăşită şi de Adriana Iftime, directorul general al Patronatului Societăţilor din Construcţii. Şi aceasta crede că statul trebuie să ofere mai multe detalii, deocamdată informaţiile oferite fiind neclare.

Totuşi, Iftime este de părere că dacă Executivul dispune de anumite fonduri, acestea ar trebui să fie îndreptate direct spre investiţii.

"Din punctul meu de vedere, al constructorului, orice măsură care are menirea să stimuleze finanţarea de locuinţe este binevenită. Am însa rezerve, problema majoră a constructorilor este lipsa de contracate. Dacă Guvernul are nişte bani, ar trebui să meargă  urgent direct în investiţii, nu în astfel de garanţii. Nu credem că va fi o masură cu nişte rezultate teribile imediat, o văd populistă şi electorală", a firmat Adriana Iftime pentru IMOPEDIA.ro


Autor UPDATE: Reactii oficiali bancare: Elena TURCU, imopedia.ro


Voteaza articolul:
| Aprecierea vizitatorilor:
Comentarii (44)
#44. Anonim | 28.05.2009 | 20:03
-2 (2/0)   
Intrebare :Credeti cai va ajuta intradevar pe cei care nu au avut casa niciodata acest proiect Prima Casa? Ce sanse ar avea un om care a crescut la orfelint si nu are de unde da acei 5%?.
#43. IMO | 25.05.2009 | 15:29
3 (0/3)   
@Fritz - ceva-ceva tot o sa se intample, pentru ca piata asta are potential trebuie sa se dezvolte, dar e necesara o strategie serioasa. Iti dau un exemplu din Madrid: municipalitatea preaia terenuri aflate la marginea orasului, creaza proiecte de mini-cartiere, asigura infrastructura, dupa care face licitatii pentru constructori. Proprietarii terenurilor primesc in schimb apartamente in acele blocuri.
In Romania, pentru a stimula econimia, statul trebuie sa incurajeze constructia SI VANZAREA apartamentelor noi. Iar vanzarea depinde de venituri si de nivelul dobanzilor, mai putin de garantii.
@Miki
Despre ce ajutor de la stat vorbesti? Tu ai impresia ca primesti vreun ban de la stat?
#42. Fritz | 24.05.2009 | 17:44
0 (0/0)   
@ IMO

M-ai inteles gresit; eu vreau preturile pe care le spui tu, dar nu cred ca le vom avea.

Imi doresc un 4 camere in Aviatiei, Floreasca, Baneasa (lurez in zona de multi ani) si as vrea sa coste max 1000 e/mp, dar nu cred ca se va realiza in conditiile actuale;

Ref la Boc, sper sa ii iasa ce vrea; eu oricum nu pot beneficia, dar ca idee nu e rea; ramane sa vedem aplicarea.

numai bine,
Fritz
#41. Iulian | 23.05.2009 | 15:42
0 (0/0)   
Miki, te felicit ca ai un copil si iti doresti o casa.
Inainte sa faci acel copil te-ai gandit la modalitatea prin care ii vei oferi un acoperis ?
Vorbesti prea usor de credit si de garantarea lui incat am impresia ca esti mai mult interesata sa vinzi decat sa cumperi.
Oricum, revenind la copil observ ca voi nu prea sunteti responsabili daca acceptati asa usor datorii mari pe termen lung.
Se presupune ca un copil te face mai responsabil nu doar mai dornic de a avansa pe scara sociala.
#40. miki | 23.05.2009 | 14:25
-2 (2/0)   
Este forte bun programul ,sunt foarte multi oameni care au terenuri si nu au bani sa-si construiasca o casa,eu sunt foarte incantata de el si eu am nevoie de o casa am un copil si stau cu chirie mai bine platesc o rata la banca cu ajutorul statului decat sa stau cu chirie,sunt foarte multi oameni care au primit mostenire casa,asa si eu as vrea dar de unde?.Sa ai o casa in ziua de azi este o minune.
#39. valentin | 22.05.2009 | 22:53
0 (0/0)   
Fratilor, se pare ca sistemul lor de lucru este mai simplu ...si pentru edificare ascultati ce va spun ....si credeti-ma stiu ce spun ....
Este o ,,teapa" fara egal ....si dl. Boc face vorbire non-stop despre aceasta noua gaselnita ca iti vine chiar sa crezi .....practic este numai culoare aruncata in ochii celor multi.....
Aceasta ,, garantare " nu da nimic...absolut nimic .. si nici nu faciliteaza nimic ..decat bancilor ...daca reducea dobanda creditului la 3-5 la suta era adevarata ...asa te lasa la mana bancii ca si pana acum si chiar mai mult ...comisioanele raman aceleasi ...ba mai mult mai platesti pe langa expertul bancii- cand evalueaza imobilul....si comisionul pentru obtinerea acordului de la Fondul de creditare !!!
Asa ca putem da navala pe putinii bani pe care inca ..cine-i mai are...sa-i facem ,,oameni" chiar daca nu sunt decat animale!
#38. IMO | 22.05.2009 | 11:27
3 (0/3)   
@Fritz
Este doar problema voastra daca vreti sa tineti preturile sus. Exemplele cu Londra si Moscova nu sunt deloc reprezentative. Daca vroiai sa mergi cu exemple in aceiasi directie trebuia sa spui si de Tokio, New York si eventual sa te raportezi la casele din zona centrala.
Referitor la ceea ce a facut Boc, nu se va intampla nimic. Este posibil doar sa scada avansul minim, sa scada putin dobanda si sa creasca putin pragul de indatorare.
Preturile vor continua sa scada cu siguranta! Poate ne vom mai intalni pe site-ul asta si peste cateva luni si vom mai vorbi.
Oricum si acum sunt proprietari care vor sa vanda la 800 Euro / mp in blocuri vechi, dar n-au cui.
Cei de la ADAMA spuneu ca pretul normal pt. bloc nou este de 1000 Euro/mp.
Piata se va debloca atunci cand blocurile vechi se vor vinde la 650-850 Euro / mp, iar cele noi 800-1000 Euro / mp
#37. Max | 22.05.2009 | 10:32
3 (0/3)   
Din nou baietii manipuleaza piata.
Masura aceasta ar trebui sa ii ajute pe saraci dar din pacate ii saraceste mai mult.
Saracul fara minte se bucura sa plateasca pentru acelasi apartament de 3 ori mai mult dar sa fie cu credit.
S-a ajuns la ideea ca acest credit este foarte bun.
Ii anunt pe saraci ca se inseala, creditul este o povara atat pentru saraci cat si pentru bogati.
Romanul are o pofta deosebita pentru banii bancii, vesticul se gandeste de doua ori inainte de a se imprumuta.
Cat timp oamenii nu gandesc va fi rau pentru noi.
Nu exista dezvoltare doar prin consum. S-a vazut foarte clar ca teoria consumului excesiv a picat.
Puneti mana si munciti, strangeti bani, nu cumparati tot ce vi se pare interesant, aveti rabdare.
Doar asa o sa beneficiati de case ieftine si mai ales de un nivel de trai bun cu baze reale.

Repet, creditul nu este o binefacere, este o nenorocire.
#36. Cosmin Radu | 22.05.2009 | 00:54
1 (0/1)   
Este foarte simplu:
- daca programul va functiona, bancile si dezvoltatorii isi revin (dar se mai micsoreaza profiturile, deci si criza se cam duce.
- daca nu functioneaza, unii tot castiga voturi importante (da, e o masura populista daca vedem lucrurile din unghiul asta)

Intrebarea este: Avem un guvern capabil sa faca asa ceva?! In general in Romania apar doar "proiecte"....
#35. Fritz | 21.05.2009 | 23:22
1 (0/1)   
@ imopedia

Dragilor,

Va rog o explicatie logica: Stirea cu Zavoranca are dublul cititorilor stirii acesteia. La fel s-a intamplat si cu Prigoana.

Faceti un test; sunati-o se Alina Plugaru sa isi dea cu presupusu, puneti un titlu bombastic si hai sa vedem cati citesc.
»  IMOPEDIA.ro
2 (0/2)   
Sunt doua explicatii:
- promovarea acelei stiri se face in site-uri bulevardiere, precum Libertatea.ro, GSP.ro
- orice cititor este sensibil la astfel de stimuli, fie ca esti un scortos om de afaceri sau un pusti ce-si cauta un apartament
#34. Andra | 21.05.2009 | 22:29
0 (2/2)   
sa vedeti de acum cum se inmultesc casele la 60.000 de euro ca ciupercile dupa ploaie si alta nu!
#33. Mirunica Spiridon | 21.05.2009 | 22:26
1 (1/2)   
....Praf in ochi: singura diferenta este asta: daca nu voi mai putea plati creditul casa mi-o ia Statul si nu banca cum era pana acum ...deci care e ajutorul? O bula de sapun si cai verzi pe pereti!
#32. Bozdoc | 21.05.2009 | 22:10
1 (1/2)   
Fratzie...!Fratzie....!Or sa creasca preturile la loc...Ne-am nenorocit,fratzie...!Boc si Pogea fac jocuri imobiliare periculoase!1800---2200 euro un mp de bloc la atat va ajunge sa coste casele!
#31. Fritz | 21.05.2009 | 21:36
0 (1/1)   
@IMO

Revin: Stirea cu Londra e de pe 19 mai: "LONDRA: mai mulţi cumpãrãtori de case strãini, decât englezi"
#30. Fritz | 21.05.2009 | 21:29
-2 (4/2)   
@ IMO

Ref la studiile de piata sunt de acord cu tine.

Ref preturi vreau sa te mai intreb ceva?
Tot ai spus de venituri, etc. Ai vazut stirea cu preturile din Londra?(vezita astazi pe Imopedia)
Cat o fi salariul mediu in Anglia de un ap. costa 20.000 $mp. Acolo n-or face statistici?
Si mai mult, e pe locul 3 in lume dupa Monaco si .... MOSCOVA (cat o fi salariul mediu in Rusia????)

PS O colega din Rusia imi spunea anul trecut ca apartamentul ei de 3 camere(am inteles ca era ceva similiar cu zona Mosilor), valoreaza 1milon $!!!
Noi suntem inca departe!

Si cata vreme Bucurestiul va fi singura zona economica puternica din Romania, oricine vrea un trai mai bun, se va uita catre capitala.
#29. IMO | 21.05.2009 | 21:12
3 (2/5)   
@Fritz
Asta e motivul pentru care s-a blocat piata imobiliara. S-a construit in functie de numarul turistilor de pe Valea Prahovei iar preturile au fost stabilite in functie de aglomeratia de pe plaja.
Poate daca se uita cineva pe statistici si facea studii de piata, acum agentii imobiliari nu mai somau.
Daca cei din imobiliare nu se profesionalizeaza, nu le ramane decat sa viseze la pomeni de la guvern
#28. Fritz | 21.05.2009 | 18:50
-2 (5/3)   
@ IMO

Ref la venitul mediu pe Romania.

Cel mai tare banc pe care l-am auzit este urmatorul:
"Ce face romanul cand nu mai are bani?
Schimba 100 de Euro!"

Vezi cate masini scumpe umbla pe stada (si nu te uita la cele indecent de scumpe); vezi cat de aglomerate sunt hypermarketurile, si cat de pline sunt cosurile; vezi cat de aglomerata e Valea Prahovei si Litoralul in week-end.
Cred ca nici acestea nu au nici o legatura ca salariul mediu pe economie.

Dupa parerea mea, preturile vor scadea atunci cand va fi creata Zona Metropolitana Bucuresti, atunci cand vom avea tramvai/metrou/autobuz/tren din 10 in 10min catre Snagov, Corbeanca, Popesti, etc, cand va fi gata autostada Buc-BV, cand vor fi scoli si gradinite decente in comunele invecinate, cand va exista canalizare, apa si curent electric, cand primariile isi vor face treaba si vor asfalta strazile pe care vrei sa-ti construiesti o casa.

Daca esti de acord cu toate acestea, uita-te la cei ce ne conduc si spune-mi in cat timp se va intampla?
#27. IMO | 21.05.2009 | 17:53
5 (1/6)   
@Fritz
Sunt doua limite intre care pot varia preturile unui apartament nou:
- limita minina: costul de constructie, care este de aprox. 600 Euro/mp; ceea ce inseamna ca nu se poate vinde sub acest pret
- limita maxima, care este data de veniturile disponibile. Daca ne luam dupa salariul mediu pe economie, lucrurile stau rau. Dar hai sa consideram o familie in care ambii castiga dublul salariului mediu pe economie, adica 1400 Euro. Daca consideram un prag de indatorare de 35%, credit pe 20 ani, cu o dobanda anuala de 10% in Euro (cam cat e acum), aceasta familie care castiga dublu fata de salariul mediu isi poate permite o casa in valoare de 39,200 Euro
Intre aceste doua limite se egalizeaza cererea cu oferta.
Daca pragul de indatorare ajunge ajunge la 50%, isi pot cumpara o casa de 56,000 Euro, dar atunci cred ca putem vorbi de "subprime"
Asta voiam eu sa spun: prin garantarea asta statul incurajeaza "subprime"-ul.
Era mai simplu daca acorda o prima (50-100 Euro), ceva genul "Rabla", pentru cei care vind sub 1000 Euro/mp (mult peste cost), iar prima sa se dea clientului, urmand ca acesta sa-si aleaga dezvoltatorul.
Asta ar fi insemnat sa-i ajute pe tineri. Ce a facut guvernul inseamna incurajarea speculatorilor si duce la "subprime"
#26. Fritz | 21.05.2009 | 17:05
-1 (3/2)   
@ IMO

Ref la corelarea preturilor, e de discutat: terenul il cumperi de la romani, materialele de constructii la fel, mana de lucru e romaneasca, taxele si impozitele la fel, asa ca aceasta corelare nu o poate face decat piata; se vinde construiesti, nu se vinde, scazi pretul pana la limita, apoi daca nu iti convine, te apuci de altceva.

Chestia cu preturile fabuloase e numai o perceptie a fiecaruia, si e de discutat.
Sa dai 50.000 pe o garsoniera de 35 mp la 8 din 14 in Planorama cred ca e mai fabulos decat sa dai 500.000 pe un 3 camere de 100 mp la 2 din 3 in Satul Francez cu garaj, boxa si vedere la Herastrau. Problema e cati bani ai.

Pana la urma tine si de ce ai pe langa apartament; zona verde, eventual boxa la subsol, urmatorul bloc la 6-10 m si nu la 2m, 12 vecini si nu 120, etc.

Deasemenea e fabulos sa dai peste 120.000 sa te muti in camp, (de ex Impact) fara mijloace de transport, fara sa stii daca pe terenul de langa tine se va face o vila, un bloc de 18 nivele, un depozit de fiare sau o fabrica poluanta. Aici ar trebui sa fie preturile mici, deoarece te expui la un risc mare; dar cata vreme se vand.....

Si nu in ultimul rand nu e fabulos sa platesti cat ofera piata pe un apartament decent, langa Metrou, eventual langa serviciul tau (castigi ore/zi de viata), langa un parc, etc.

parerea mea!
#25. Vic | 21.05.2009 | 17:04
2 (0/2)   
Hai ca vine din nou valul tepelor.
Proprietarii si speculatorii se pregatesc sa le dea iar doritorii sa le ia.
Cat timp exista **** exista si tepe.
Acum urmeaza o tepa groasa construita sub obladuirea directa a guvernului.
Succes la dat si la luat.
#24. IMO | 21.05.2009 | 16:24
5 (0/5)   
@ Fritz

Ma bucur ca esti liberal in gandire.
Ideea este ca, daca pretul total (inclusiv dobanzi si comisioane) pe care il platesti pentru o casa nu este corelat cu veniturile si cu un prag de indatorare de bun simt, ajungem la "subprime". Nu e cazul sa copiem America in rele.
De fapt asta inseamna "subprime": sa te indatorezi mai mult decat poti duce. Sunt de acord cu garantarea creditelor imobiliare in conditiile acelorlasi restrictii de prudentialitate ca si pana acum. Asta ar face sa reduca din reticenta bancilor legata de creditele imobiliare, dar sa-i si determine pe cumparatori sa nu se imprumute inconstient.
Dar problema reala a pietei imobiliare o reprezinta preturile fabuloase, nu garantarea creditelor.
#23. saracu | 21.05.2009 | 16:05
1 (0/1)   
Bai ala destept care te crezi bogat daca ai 20,000 in buzunar. La ce te ajuta ? Nu tot ai nevoie de credit ptr casa ? Bani sunt gramada in Romania numai ca nu se misca acum ! Stau prin banci si la saltea. Saracii de Romani cu BMW, Mertane si Jeepane ! N-are lumea bani ! Da... la mare e plin, traficul e jale, in magazine cumpara "saracii" de zici ca-i sf lumii si depozitele in banci au depasit 30 de miliarde Euro!
#22. Fritz | 21.05.2009 | 15:50
2 (0/2)   
@ IMO

Dragule, sunt liberal (in convingeri).
Si aici chiar nu vad banii. Vad numai o garantie;

Important este ca statul sa se asigure ca se si platesc aceste credite, si nu te muti, numai platesti, si platesc fraierii. N-ai platit, afara! Casa o ia statul! Macar atat.
#21. IMO | 21.05.2009 | 15:42
2 (0/2)   
@Fritz

N-ai inteles nimic.
Tu crezi ca astia sunt bani pe care guvernul ii da oricui?
Te pliezi bine pe profilul votantilor PDL si PSD. Numai astia pun botu' la orice prostie.
#20. Fritz | 21.05.2009 | 15:35
1 (1/2)   
@ 17

Esti genul cu capra vecinului?
Nici eu nu am beneficiat de nimic pana sa-mi iau prima casa, si eu am rate mari, dar daca in sfarsit se face ceva, hai sa nu mai fim contra.
Pana la urma statul nu da bani, ci numai garanteaza; la fel cum garanteaza si depozitele.
Nici eu nu sunt de acord cu pomenile, dar asta chiar nu e.
#19. Fritz | 21.05.2009 | 15:30
3 (0/3)   
Dear All,

Hai sa vedem proiectul live;
Pana la urma statul nu da nimic; numai garanteaza.
Important este ca statul sa nu se tepuiasca (ne tepuiasca). Adica statul garanteaza catre banca, dar daca proprietarul nu plateste sa isi piarda locuinta; nu sa stea in continuare iar statul (adica noi) sa platim.

Eu nu voi putea beneficia de acest avantaj, dar cred ca e super ca tinerii sa isi poata cumpara o locuinta decenta.

Daca facem abstractie de Bucuresti, cu 60.000 iti poti cumpara ceva super ok.
#18. bravo | 21.05.2009 | 14:25
4 (1/5)   
bravo voua guvernantilor ca reusiti sa cresteti preturile la case artificial
#17. spi | 21.05.2009 | 14:25
1 (2/3)   
Ce dragut din partea guvernului! Cata generozitate! Dupa ce m-am chinuit sa strang bani sa-mi iau un apartament cu imprumuturi peste imprumuturi, iar acum stau mereu cu frica pentru situatia in care imi pierd locul de munca, acum guvernul se gandeste sa faca pomeni electorale si sa garanteze creditele ipotecare, din banii pe care tot eu ii platesc la impozite! Sau poate in marinimia lui, guvernul o sa-mi preia ipoteca apartamentului, ca vorba aia...nu mai stie ce sa faca cu banii!
#16. Gogu Vasile | 21.05.2009 | 14:18
7 (1/8)   
Statul garanteaza ceva ce, deocamdata nu poti plati. Pai hai sa facem un calcul rapid: Am bagat si io datele intr-un calculator de rate la vreaucredit si ce mi-a iesit:

Suma: 40.000 EURO
Perioada: 360 luni
Rata: >>>> 624 EURO!!!

Pai cine isi permite sa plateasca asemenea suma lunar azi? sau poate or fi destui inconstienti care sa se inhame la asa ceva azi iar miine sa afle ca e pus pe liber de patron!

Parerea mea: praf electoral!

E ca si cum domnul Boc mi-ar zice: Ia domn'e de la mine un avion..dar fa-ti dumneata pista de aterizare din banii tai. Merci.. prefer sa merg cu masina!
#15. Eu | 21.05.2009 | 14:12
2 (2/4)   
Energutil esti putin pe afara.
Esti constructor economist sau "imobiliar" ?
Spui ca va fi groaznic daca un apartament ar costa 20.000 si ca vom fi foarte saraci.
Tie iti scapa un singur lucru, ca SUNTEM foarte saraci ACUM.
Daca poti imprumuta bani de la banca nu inseamna ca esti bogat. Bogat esti cand ai 20.000 in buzunar.
Cea mai mare tampenie este sa platesti 60.000 cu credit pe un apartament care normal nu trebuie sa depaseasca 20.000.
Cuvantul "normal" are legatura cu raportul dintre valoarea unui apartament si salariul mediu.

Singura problema a ta este ca nu mai ai de unde sa castigi multi bani. Asta este adevarul.
Ne-am saturat tare de voi si nu mai avem de gand sa mai picam in plasa creditarii.
Va trebui sa va invatati sa munciti mult si sa castigati mai putin.
#14. bibicu | 21.05.2009 | 13:37
-4 (7/3)   
uite o masura buna . bravo guvernului. eu unul sunt hotarat sa cumpar !!!
#13. Energutil | 21.05.2009 | 13:13
-1 (4/3)   
60.000 eur inclusiv tva = o casa finisata 105 mp (beton armat si caramida porotherm) + curte de 250 mp + utilitati (curent electric, canalizare, hidrofor). Firma la care lucrez asta face - www.bucurestisud.ro
A cam trecut vremea "palatelor" de sute de mp la care numai incalzirea costa cat 3 salarii medii. daca revenim cu picioarele pe pamant - o casa de max 100 mp cu o curte frumoasa si utilitati ca la oras, ar trebui sa fie suficient mai ales pentru familiile de tineri.
Si se incadreaza si in bugetul de 60.000 euro... poate fi chiar si mai ieftina - depinde numai de constructorul pe care il gasesti...

Poate ca programul asta e o poveste - dar daca se realizeaza o sa vedem multi dezvoltatori care se vor alinia la preturile astea - ceea ce nu e rau.

Iar daca o sa existe preturi de 20000 eur/apartament, cred ca ar fi groaznic:
1. asta inseamna ca o sa fim asa de saraci incat nu o sa ne permitem mai mult (de fapt si cei 20.000 euro vor fi o suma imposibila). In America sunt garsoniere cu 10.000 euro si asta nu ii face cei mai fericiti oameni din lume - dimpotriva, mii de americani dorm in cutii pe strazi, pentru ca nu isi permit sa cumpere vreo casa
2. la astfel de preturi, materialele de constructii ar fi mai scumpe decat apartamentul => industria de constructii si tot ce tine de ea se cam inchide => cca 500.000 de someri. Si asta ar afecta cam pe toti romanii...
#12. ?pomana? | 21.05.2009 | 12:08
2 (1/3)   
nu confundati garantarea creditelor ipotecare cu subventionarea creditelor ipotecare
este posibil ca efectele garantarii creditelor ipotecare sa fie minimale ca si cele ale garantarii depozitelor bancare
#11. IMO | 21.05.2009 | 11:37
6 (0/6)   
@realitate
Este posibil sa creasca preturile in perioada imediat urmatoare, sub euforia acestei decizii, dar cand se vor convinge care sunt efectele isi vor urma trendul normal. Adica de scadere cu cel putin 20%.
Am speranta ca BNR va fi foarte atenta cu normele de prudentialitate, pentru ca altfel se va transforma intr-un "subprime" mioritic.
Oricum toata bula asta cu "prima casa" se va sparge imediat dupa alegerile europarlamentare cand lucrurile vor fi mult mai clare si toti se vor convinge ca a fost o teapa electorala. Ca si legea salariilor profesorilor. Oricum Boc s-a rezolvat de cateva voturi in minus. Va fi votat doar de speculatori nu si de cei care vor sa cumpere case.
#10. realitatea | 21.05.2009 | 11:12
0 (2/2)   
sa vezi acum cum se duc preturile in sus mai frate
#9. IMO | 21.05.2009 | 10:13
4 (1/5)   
@Ciprianm
Nu te speria, pentru preturile apartamentelor tot vor scadea. Este o discrepanta foarte mare intre preturi si venituri.
Daca faci un calcul simplu, pe o varianta optimista vei vedea ca pretul unui apartament cu 2 camere nu poate fi mai mare de 60,000 Euro (iar asta e o cifra optimista pentru dezvoltatori).
Daca consideram o familie de 2 persoane cu un venit lunar de 1400 Euro pe luna (dublu decat salariul mediu pe economie), aceasta isi poate permite o rata lunara de 490 Euro (calculata la un procent de indatorare de 35%). Nu stiu cine risca sa dea peste 35%, pentru ca o familie mai are si alte cheltuieli in plus fata de rata la casa.
La o asemenea rata lunara, aceasta familie isi poate permite o casa de aprox. 59,000 Euro, in cazul in care ia un credit pe 20 ani cu o dobanda super mega optimista de 5%.
Asa ca nu te astepta la o inghesuiala la case. Este o masura pur electorala care i se adreseaza lui Negoita, pentru ca el are case de aprox. 60,000 Euro.
Masura asta poate avea si un rezultat bun: ii va determina pe ceilalti dezvoltatori care stau cu blocurile goale, sa scada preturile pana la 60,000 Euro, adica aproximativ 1,000 Euro pe mp.
In conditiile astea apartamentele vechi vor ajunge la un pret pe mp. de 70-80% din pretul celor noi. Care este mai aproape de realitate.
#8. Ciprianm | 21.05.2009 | 09:38
3 (0/3)   
Eu sunt direct afectat de aceasta masura.
Sunt un om mediu care a reusit sa stranga niste bani din munca cinstita si grea.
Lucrez o buna parte din an departe de familie intr-un mediu dur.
M-am ferit intotdeauna de credite chiar daca asta a insemnat sa nu am ultimele inventii ale tehnicii si nici un apartament modern.
Acum vad cu stupoare ca pretul apartamentului vizat de mine va creste pentru ca cei fara bani vor licita mai mult decat mine.
In conditiile astea stau serios sa ma gandesc daca merita sa mai raman aici.
Imi este destul de usor sa parasesc tara, singurela opreliste este reprezentata de parinti si varsta lor.
Guvernul acesta da o palma celor ca mine si ii incurajeaza pe cei care nu au avut niciodata bani.
Oare cine are de castigat din aceasta lege ?
Cine este interesat de stabilirea unui pret minim ?
#7. gicu | 21.05.2009 | 09:27
1 (1/2)   
Ma intreb totusi de unde vor avea atatia bani. Ei abia si-au platit lefurile si pensiile in aprilie. Asta suna a manevra electorala de la o posta, ceea ce nu inseamna ca niscaiva posterioare care acum sunt maro si urat mirositoare nu vor deveni iarasi curatele si rozalii.
#6. IMO | 21.05.2009 | 09:02
1 (1/2)   
Este clar ca aceasta lege a fost data pentru speculatorii imobiliari, care sunt bagati in toate partidele, inclusiv PNL si UDMR.
Ce mi se pare interesant este ca au transmis pietei o limita maxima a pretului, adica 60,000 Euro, ceea ce ma face sa cred ca legea asta este totusi mai mult pentru Negoita.
Totusi nu cred ca va avea foarte mari rezultate, pentru ca fiecare banca trebuie sa respecte normele de prudentialitate ale BNR, ceea ce inseamna ca se vor acorda credite tot in functie de venituri si de un prag maxim de indatorare.
Deci mare lucru nu se schimba, ci doar va face ca bancile sa fie mai deschise la creditele imobiliare. E posibil sa se vada totusi mici scaderi ale dobanzilor.
Oricum trendul preturilor va fi tot descrescator.
#5. momo | 21.05.2009 | 01:35
1 (0/1)   
alecs, ai dreptate. sa vedem detaliile, vagabonzii astia (UE impreuna cu guvernul) nu mai stiu ce sa faca sa-i scoata din **** pe dezvoltatori, dar CU BANII NOSTRI.
#4. alecs | 20.05.2009 | 23:41
0 (0/0)   
Cam miroase urat.

Daca e pentru baietii cu bani bagati in imobiliare logic ar fi sa garanteze doar pentru apartamentele noi, folosind un pretext stupid.

Daca insa vor garanta si apartamente vechi jos palaria. E o situatie de win win. Chiar nu ma intereseaza de la cine cumpar apartamentul, sau cine incaseaza un profit, atat timp cat POT sa imi cumpar unul ajutat in acest sens de stat si apartamentul este la un pret rezonabil.
#3. Daniel Dobre | 20.05.2009 | 22:48
0 (2/2)   
@1 si 2 : aveti foarte mare dreptate !!! Dar daca legea asta chiar devine reala, eu cumpar!! Prea putin ma intereseaza de la cine ! Si cati vor fi ca mine ???
#2. Acciduzzu | 20.05.2009 | 22:24
1 (0/1)   
Asa e! Asa e !Imopedia...!Cunoastem cazul.Sunt bani ce se baga in proiecte controlate de anumiti...si pe care le manipuleaza astia (politicienii) ca solutie anticriza,dar treaba consta de fapt in scoaterea din faliment a astora...gen Negoita!
#1. SA VA DAU... | 20.05.2009 | 22:19
1 (0/1)   
Da domne,ce nu este clar...?Dar ce nu este clar?Sunteti legati la ochi? Boc gireaza niste apartamente de ale lui Negoita si nu numai...Ce tot intrebati ca zuzele...?Astea da afaceri...Incurajam tineriii si scoatem din faliment politicienii si pe toti looserii ce ...nu v-ati prins ?
Adauga comentariu
Nume:*
Email:
Comentariu:*
 Doresc sa fiu informat pe e-mail de aparitia unui nou comentariu la aceasta stire
NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul media.imopedia.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Ai un comunicat de presă de publicat?

 
RSS
Primeste stirile pe e-mail
B1TV - PRIMA CASA 4
Get Adobe Flash Player to be able to see this content
19089-2.jpg
B1TV - Prima Casa 4
10463-60410397-2.jpg
Programul "Prima casa", deblocat? Asteptati, ne transmit bancherii!
10432-new.jpg
Dezvoltatorii vor si nu vor Prima Casa 2
10279-64651.jpg
Blocaj în programul Prima Casă
9970-agentii.jpg
Agentii imobiliari spera ca programul Prima casa sa dezghete piata
9964-tvr.jpg
Prima Casă 2 dinamizează piaţa terenurilor
9772-mai_greu_de_luat.jpg
Mai greu de luat
9434-60400644-2.jpg
Creste la 80.000 de euro plafonul la Prima Casa, crestem si noi preturile"
9173-60398655-2.jpg
Guvernul a deblocat "Prima Casa"
6924-60356947-2.jpg
Boc, nemultumit de ritmul de rezolvare al dosarelor pentru Prima Casa
Imobile prima casa
Apartamente de max 70.000 EURO
Sondaj Media
Crezi că vor mai scădea preţurile apartamentelor în Bucureşti?
Da, doar preţurile apartamentelor vechi
Da, doar preţurile celor noi
Doar în 2011 vor mai scădea, din 2012 vor începe să crească iar
Nu, au ajuns la un punct din care nu mai au cum să scadă
Nu, de anul acesta deja au început să crească
Nu mă interesează, am bani să îmi cumpăr ce vreau
OFERTE RECOMANDATE
Domenii , SC: 300 mp
Brancoveanu , SU: 72 mp, 3 cam.
Militari , SU: 60 mp, 2 cam.
TOPURI IMOPEDIA.ro
Cele mai noi comentarii
Ce e de făcut când nu mai puteţi plăti ratele la bănci
@MUMU: Balan gandeste gresit f gresit nu discut de ce ...... GRESIT stie si el de ce este gresit 2pag de ce gandeste gresit
Cădere liberă. Cele mai înalte blocuri de apartamente din România, „probleme grave la structura de rezistenţă”
@Devis: Este de notat efortul depus de ziarul Adevarul pentru scaderea imaginii si a valorii de piata al proiectului care nu a ajuns inca [...]
Construcţia unui nou magazin Cora în Bucureşti începe în septembrie. Află unde se va deschide!
@ANA: AS DORI SA STIU CAND IMI POT DEPUNE CV SI UNDE PT CORA DIN SOSEAUA ALEXANDRIA
Zona Eminescu sau cum se adaptează luxul bugetelor de criză
@Yahoo: hai sa fim seriosi nu un amarat de loc de parcare face sau nu o locuinta de lux.In primul rand conteaza locatia,si dupa calitatea [...]
Ideile trăsnite din imobiliare nu au limite: Impact promovează vânzarea de case la kilogram
@andrei: Pe site-ul NASU TV se pot viziona emisiunile despre dosarele penale si despre problemele majore din GREENFIELD.Tepele sunt la [...]
Cele mai citite stiri
Cele mai comentate stiri
Top Likes

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video