Prețul atractiv este argumentul final pentru majoritatea românilor care își cumpără tâmplărie PVC, în timp ce recomandările specialiștilor sau experiențele prietenilor sunt luate în calcul de un număr mult mai mic de clienți. Din păcate însă, există în continuare un nivel ridicat de confuzie pe acest segment, iar clienții nu diferențiază în mod clar producătorii, relevă cel mai recent studiu lansat de Barrier.

35562-pvc.jpgMediul extern sau intemperiile joacă un rol extrem de important în alegerea tâmplăriei potrivite, potrivit unui studiu realizat de Barrier, liderul de piață în producția de tâmplărie termoizolantă din PVC. Acesta evidențiază faptul că, în opinia clienților, cele mai importante caracteristici ale unei tâmplării PVC de calitate sunt: protecția termică (plasată pe primul loc de către 27% dintre respondenți), protecția fonică (16%), protecția de apă/vânt (11%) și protecția solară (11%).

Însă atunci când vine vorba de decizia de cumpărare, criteriile comerciale sunt cele care primează: 25% dintre respondenți declară că se lasă convinși de un preț atractiv, în timp ce doar 12% dintre clienți iau această hotărâre în funcție de recomandările specialiștilor, alți 12% bazându-se pe recomandările celor apropiați. Nu în ultimul rând, mai mult de 78% dintre cei chestionați admit faptul că o tâmplărie de calitate are și un preț ridicat.

Tâmplăria este mult mai familiară și mai accesibilă clienților, față de alte materiale de construcție sau finisaje, astfel că nivelul de implicare în etapele lucrării este mai ridicat (peste 30%). Astfel că informațiile despre caracteristicile tâmplăriei sunt receptate individual, iar deciziile privind marca de tâmplărie folosită sunt luate în etapa de planificare (60% dintre respondenți), prin intermediul internetului (35%), dar și cu ajutorul persoanelor apropiate.

„Toate elementele menționate mai sus au un rol decisiv în procesul de selecție a tâmplăriei PVC de calitate, însă nu trebuie neglijat un alt aspect deosebit de important: durabilitatea. Rezistența crescută la utilizarea îndelungată, termenul de garanție mare, cât și tehnologiile moderne folosite la fabricarea tâmplăriei sunt condiții care înglobează și reduc în mode real costurile de utilizare pe termen lung. practic, dacă aceste însușiri indispensabile sunt acoperite, nu va trebui să ne facem griji peste 10 ani asupra costurilor post-garanție pentru întreținerea tâmplăriei”, explică Adrian Garmacea, director general al companiei producătoare Barrier.

Desfășurat în perioada martie-aprilie 2014, studiul evidențiază din păcate și faptul că „în prezent, există un nivel ridicat de confuzie la nivelul tipurilor de tâmplărie, consumatorii neoperând cu diferențieri clare între mărcile de profile, cele de geamuri sau cele de montatori”.

27 October 2014