Instituţiile financiar-bancare revin la târgurile imobiliare, după o absenţă îndelungată. Numărul expozanţilor creşte semnificativ faţă de anii trecuţi, iar vizitatorii aşteaptă la coadă pentru a sta de vorbă cu dezvoltatorii şi consultanţii imobiliari sau financiari. Despre succesul ultimei ediţii a TNI şi semnificaţiile acesteia, IMOPEDIA.ro a stat de vorbă cu Cristina Bercea, PR Manager în cadrul BDOBC Business Center.

34071-cristina-bercea.jpgEdiţia din mai a TNI s-a remarcat datorită cozilor de vizitatori de la intrare. Încep să se schimbe lucrurile în bine?

Observăm cu uşurinţă că a crescut numărul de vizitatori faţă de ediţiile anterioare: în cele trei zile ale TNI din mai au fost circa 5.300 vizitatori (contorizaţi după biletele vândute la intrare), în timp ce numărul de vizitatori pe site-ul evenimentului în săptămâna expoziţiei a depăşit 21.600. Însă şi mai important decât numărul este calitatea acestora. Vizitatorii vin deoarece sunt interesaţi cu adevărat de achiziţia unei locuinţe – petrec mai mult timp la standuri, discută mai mult cu dezvoltatorii şi vin mai bine pregătiţi, ştiu exact ce fel de locuinţă caută şi în ce zonă vor să fie amplasată.

Noi anticipam că lucrurile vor fi mai bine decât la ediţia anterioară. Crescuse deja numărul vizitatorilor de pe site şi am resimţit acest lucru încă de pe parcursul înscrierilor, datorită numărului mai mare de expozanţi. În plus, cei care s-au înscris la TNI ne-au spus că începutul lui 2014 a adus mai multe tranzacţii imobiliare decât aceeaşi perioadă a anului trecut. Nu ştiu cât de curând se va ajune la numărul de tranzacţii sau la preţurile din 2008, însă cu siguranţă lucrurile s-au îmbunătăţit, ceea ce se reflectă atât din atitudinea expozanţilor, cât şi din cea a vizitatorilor.

Ce schimbări au adus anii trecuţi în organizarea târgurilor imobiliare? Cum s-a adaptat strategia?

În 2008, am avut 198 companii expozante şi trei săli de evenimente. În anul următor, numărul expozanţilor a scăzut dramatic la 45, astfel că ne-am restrâns la o singură sală. Ceea ce s-a întâmplat în piaţă s-a reflectat foarte clar în cadrul evenimentului – multe firme au dispărut sau au încetat să se mai promoveze. Cu toate acestea, noi am continuat să organizăm târgul la fel de bine şi am dublat tot ce însemna promovare şi mediaplan. Aşa am reuşit să ne menţinem în piaţă, să facem din TNI un brand de succes, să rămânem în memoria vizitatorilor drept cel mai mare târg de profil. Acum, expoziţia s-a desfăşurat pe o suprafaţă de 2.200 metri pătraţi, am avut peste 90 de expozanţi şi începem uşor să ne apropiem de numărul de firme din trecut.

AFLĂ INFORMAȚII ȘI VEZI IMAGINI DE LA ULTIMA EDIȚIE A TÂRGULUI NAȚIONAL IMOBILIAR

Având o experienţă de 19 ediţii în spate, nu am făcut nişte schimbări uriaşe faţă de anii trecuţi, vorbind strict de organizarea în sine a evenimentului. În schimb, punem mai mult accent pe promovarea expozanţilor înainte de eveniment – începem promovarea încă din luna ianuarie, pentru ambele ediţii (anul acesta au fost programate pentru luna mai şi luna septembrie), dar nu promovăm doar târgul şi faptul că are loc un eveniment la Palatul Parlamentului, ci le spunem concret celor interesaţi ce pot găsi în cadrul târgului. De asemenea, pe măsură ce se înscriu expozanţii, anunţăm ofertele şi preţurile; iar în zilele imediat înainte de târg, comunicăm reducerile sau promoţiile speciale valabile pe perioada zilelor de târg. Punem mult mai mult accent pe promovare şi am observat că, în felul acesta, ajutăm şi vizitatorii să vină mai pregătiţi – ei vin la ţintă, ştiu exact ce caută în cadrul TNI, vin cu anumite oferte în minte.

Se poartă diferit negocierile faţă de anii trecuţi?

În ceea ce priveşte negocierea dintre expozanţi şi potenţiali cumpărători, nu ne putem pronunţa, deoarece nu avem toate detaliile. Pot spune doar că expozanţii sunt mulţumiţi că au mai multe tranzacţii, ceea ce face ca spaţiile ediţiei din septembrie să fie deja contractate în măsură de 50%.

În ceea ce priveşte negocierea dintre noi şi expozanţi, este mult mai simplu: standurile s-au ocupat foarte repede, de data aceasta. Dacă vor, le oferim tot suportul expozanţilor cu privire la promovare sau la alte servicii. Dacă nu le convine oferta sau nu se hotărăsc în timp util, cu siguranţă că standul respectiv va fi ocupat în maximum 24 ore. Târgul deja are o imagine, expozanţii nu au fost dezamăgiţi la niciun eveniment, întotdeauna au fost vizitatori, s-a bucurat de promovare, televiziunile au venit la fiecare eveniement, cursul este foarte bine definit.

De asemenea, ne bucurăm că au revenit din nou la târg instituţiile financiar-bancare. Au fost prezente în 2007 şi 2008, după care au lipsit o perioadă din cadrul târgurilor, pentru a reveni acum. Iar acesta este un lucru important. Nevoia de locuinţe a existat mereu, dar această nevoie trebuie să fie susţinută de finanţare, pentru a se transforma în cerere.

DINTRE INTERVIURILE IMOPEDIA, NU RATA: Revenire în sectorul rezidenţial: locuinţele low-cost, atracţia prezentului

15 May 2014