Retailerii internaționali urmăresc cu interes evoluția orașelor în care au magazine și își deschid noi unități numai în urma unor analize riguroase. Cu un potențial mare de creștere, București se află pe locul 30, înaintea unor orașe din regiune precum Bratislava, Zagreb, Belgrad sau Ankara. IMOPEDIA.ro prezintă clasamentul celor mai atractive orașe din punct de vedere al interesului retailerilor internaționali care se extind în afara țării lor de origine, pe baza analizelor realizate de JLL.

36064-10_barcelona.jpg10. Barcelona, Spania

  • Prognoză privind creșterea vânzărilor între 2014 și 2018: +5%
  • Chiria plătită de retaileri internaționali în locații prime: 2.700 euro/mp
  • Poziția ocupată în preferințele brandurilor de lux: 9

Barcelona s-a bucurat de o dezvoltare spectaculoasă în ultimele două decenii, ceea ce a atras după sine și o creștere a interesului retailerilor internaționali. După Jocurile Olimpice din 1992, Barcelona a intrat în clasamentul celor mai vizitate orașe din lume, astfel că cele mai importante branduri s-au văzut nevoite să își facă simțită prezența în acest oraș.

36065-9_berlin.jpg9. Berlin, Germania

  • Prognoză privind creșterea vânzărilor între 2014 și 2018: +6%
  • Chiria plătită de retaileri internaționali în locații prime: 3.120 euro/mp
  • Poziția ocupată în preferințele brandurilor de lux: 14

Capitala Germaniei este atractivă în ochii retailerilor internaționali datorită previziunilor economice pozitive, a nivelului ridicat de comerț stradal, precum și a numărului mare de turiști locali și internaționali. Cea mai râvnită zonă de către brandurile internaționale este Kurfurstendamm.

36066-8_munchen.jpg8. Munchen, Germania

  • Prognoză privind creșterea vânzărilor între 2014 și 2018: +5%
  • Chiria plătită de retaileri internaționali în locații prime: 4.320 euro/mp
  • Poziția ocupată în preferințele brandurilor de lux: 7

Cele mai căutate zone de către retailerii interesați să își deschidă un magazin în cel de-al treilea mare oraș german sunt Kaufingerstrasse, Neuhauser Strasse zona din jurul Marienplatz. În același timp, brandurile de lux sunt interesate cu precădere de Maximilianstrasse și de Maximilianhöfe.

36067-7_istanbul.jpg7. Istanbul, Turcia

  • Prognoză privind creșterea vânzărilor între 2014 și 2018: +17%
  • Chiria plătită de retaileri internaționali în locații prime: 2.880 euro/mp
  • Poziția ocupată în preferințele brandurilor de lux: 6

Piața de retail din Istanbul evoluează într-un ritm foarte alert. Atrași de înaltă calitate a stocului modern de centre comerciale, cum ar fi  Zorlu Centre și anunțul făcut de Galeries Lafayette, care vor deschide ancore în Emaar Square, un număr tot mai mare de retaileri vizează Istanbulul ca punct de lansare în Europa.

36068-6_roma.jpg6. Roma, Italia

  • Prognoză privind creșterea vânzărilor între 2014 și 2018: +4%
  • Chiria plătită de retaileri internaționali în locații prime: 3.000 euro/mp
  • Poziția ocupată în preferințele brandurilor de lux: 5

Istoria și cultura orașului, precum și numărul mare de evenimente și festivaluri atrag milioane de vizitatori anual, astfel că Roma este unul dintre cele mai vizitate orașe europene. De-a lungul anului trecut, numai turiștii internaționali au cheltuit în capitala Italiei 6,4 miliarde dolari.  

36069-5_madrid.jpg5. Madrid, Spania

  • Prognoză privind creșterea vânzărilor între 2014 și 2018: +8%
  • Chiria plătită de retaileri internaționali în locații prime: 2.640 euro/mp
  • Poziția ocupată în preferințele brandurilor de lux: 8

Centru al rețelei transporturilor și comunicațiilor, Madrid atrage un volum ridicat de turiști din segmentul business, în timp ce arhitectura și atmosfera orașului atrag vizitatori în vacanță. Acestea se reflectă în mod direct în volumul vânzărilor retailerilor, astfel că rata ocupării în locațiile prime rămâne scăzută.

36070-4_milano.jpg4. Milano, Italia

  • Prognoză privind creșterea vânzărilor între 2014 și 2018: +7%
  • Chiria plătită de retaileri internaționali în locații prime: 3.650 euro/mp
  • Poziția ocupată în preferințele brandurilor de lux: 4

Mulțumită reputației sale de centru internațional al modei, Milano este o destinație atractivă pentru retailerii premium și de lux. Stocul de spații comerciale este extrem de generos, cu toate că zona centrală a orașului nu beneficiază de anumite centre comerciale preferate de cumpărători.

36071-3_moscova.jpg3. Moscova, Rusia

  • Prognoză privind creșterea vânzărilor între 2014 și 2018: +13%
  • Chiria plătită de retaileri internaționali în locații prime: 4.020 euro/mp
  • Poziția ocupată în preferințele brandurilor de lux: 3

În ciuda nivelului crescut al riscurilor geo-politice, piața de retail din Moscova este înfloritoare datorită dimensiunii pieței, a creșterii veniturilor disponibile pe gospodării și a creșterii rapide a stocului de centre comerciale.

36072-2_paris.jpg2. Paris, Franța

  • Prognoză privind creșterea vânzărilor între 2014 și 2018: +8%
  • Chiria plătită de retaileri internaționali în locații prime: 18.000 euro/mp
  • Poziția ocupată în preferințele brandurilor de lux: 2

Ca și anul trecut, Paris rămâne pe locul doi în preferințele retailerilor internaționali. Fiind una dintre cele mai importante destinații turistice din lume, capitala franceză continuă să atragă cele mai importante branduri internaționale, în timp ce retailul de lux este sectorul cu una dintre cele mai însemnate creștere, datorită turiștilor bogați veniți la cumpărături, din statele în curs de dezvoltare.   

36073-1_londra.jpg1. Londra, Marea Britanie

  • Prognoză privind creșterea vânzărilor între 2014 și 2018: +18%
  • Chiria plătită de retaileri internaționali în locații prime: 7.270 euro/mp
  • Poziția ocupată în preferințele brandurilor de lux: 1

Pentru retailerii internaționali care doresc să se afirme în Europa, Londra conduce detașat. Mărimea pieței din Londra, maturitatea, gradul ridicat de transparență precum și familiaritatea cu brandurile constituie un magnet pentru retailerii internaționali care sunt dispuși să plătească în plus pentru cele mai bune locații.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

 

 

19 December 2014