Simbolurile lor sunt cunoscute de miliarde de oameni, în timp ce produsele lor ne-au schimbat complet, în cele mai multe cazuri, modul de a privi și derula activitățile de zi cu zi. Dar reputația nu le este susținută numai prin seriozitate și perseverență, ci și prin cheltuieli uriașe de publicitate. IMOPEDIA prezintă clasamentul celor mai costisitoare mărci din lume, potrivit Forbes.

40295-10_general_electric.jpg10. General Electric (GE)

  • Valoarea brandului: 36,7 miliarde dolari
  • Cheltuieli de publicitate: informații nedisponibile

Conglomeratul american deține următoarele divizii: GE Energy, GE Oil and Gas, GE Aviation, GE Healthcare, GE Transportation și GE Capital. În 1896, General Electric era una dintre cele 12 companii inițiale listate pe indicele Dow Jones Industrial Average. După 120, a rămas singura dintre acele companii listate la DJIA, deși de-a lungul acestor ani, listarea nu a fost continuă.

40296-9_mcdonalds.jpg9. McDonald’s

  • Valoarea brandului: 39,1 miliarde dolari
  • Cheltuieli de publicitate: 719 milioane dolari

Fondat în anul 1954, în California, de către Ray Kroc, McDonald's este astăzi cel mai mare lanț restaurante fast food din lume. Cu peste 32.000 de unități, McDonald's servește zilnic 68 milioane de clienți, în 119 țări. În România, lanțul deține 67 de restaurante în 21 de orașe, având circa 4.000 de angajați.

40297-8_disney.jpg8. Disney

  • Valoarea brandului: 39,5 miliarde dolari
  • Cheltuieli de publicitate: 2,6 miliarde dolari

Fondată în 1923 de frații Disney, compania cu același nume și-a stabilit reputația în industria animației cu mult înainte de apariția parcurilor tematice, televiziunilor, producției cinematografie, radio sau teatru, segmente în care activează astăzi. Spre deosebire de alte branduri din clasament, Disney se bucură de un simbol recunoscut deopotrivă și de cei mici, și de cei mari: Mickey Mouse.

40298-7_ibm.jpg7. IBM

  • Valoarea brandului: 41,4 miliarde dolari
  • Cheltuieli de publicitate: 1,3 miliarde dolari

Fondată în 1911, sub numele de Computing-Tabulating-Recording Company (CTR), compania a început să funcționeze sub numele de International Business Machines (IBM) din 1924. Cu circa 435.000 angajați pe tot globul, IBM produce și comercializează hardware și software, oferind infrastructură și servicii de consultanță și hosting de servere.

40299-6_toyota.jpg6. Toyota

  • Valoarea brandului: 42,1 miliarde dolari
  • Cheltuieli de publicitate: 3,6 miliarde dolari

Compania producătoare de automobile Toyota a fost fondată în 1937, când Kiichiro Toyoda a dorit să se desprindă de afacerile tatălui său, producător de mecanisme sub numele de Toyota Industries. În prezent, Toyota este cea mai mare companie japoneză listată la bursă, dar și lider de piață pe segmentul vehiculelor hibride.

40300-5_facebook.jpg5. Facebook

  • Valoarea brandului: 52,6 miliarde dolari
  • Cheltuieli de publicitate: 281 milioane dolari

Cea mai mare rețea de socializare a prezentului a apărut la începutul anului 2004, ca site dedicat exclusiv studenților de la Harvard. Ulterior, a permis accesul tuturor studenților din zona Boston, iar din 2006, a început să se extindă cu repeziciune pe tot globul. Site-ul conceput de Mark Zuckerberg și colegii săi de cămin are astăzi aproape 1,6 miliarde de utilizatori înregistrați.

40301-4_coca_cola.jpg4. Coca-Cola

  • Valoarea brandului: 58,5 miliarde dolari
  • Cheltuieli de publicitate: 4 miliarde dolari

Inventată de farmacistul John Pemberton, Coca-Cola a fost vândută inițial ca medicament ce vindeca diverse boli. Ulterior, a fost cumpărată de omul de afaceri Asa Griggs Candler, a cărui viziune și strategii de marketing au transformat-o în cea mai populară băutură din lume. Formula sa este și astăzi secretă, deși au fost publicate diverse rețete ale unor experimente.

40302-3_microsoft.jpg3. Microsoft

  • Valoarea brandului: 75,2 miliarde dolari
  • Cheltuieli de publicitate: 1,9 miliarde dolari

Fondată în 1975 de către Gates și Paul Allen, compania Microsoft este un gigant care și-a lăsat amprenta nu doar asupra industriei hi-tech, ci a influențat orice alt domeniu. Listarea sa la bursă și creșterea constantă a prețului acțiunilor a creat trei miliardari și 12.000 de milionari, dintre angajații companiei. Bill Gates, al cărui nume este aproape sinonim cu Microsoft, este cel mai bogat om din lume.

40303-2_google.jpg2. Google

  • Valoarea brandului: 82,5 miliarde dolari
  • Cheltuieli de publicitate: 3,2 miliarde dolari

Creat de Larry Page și Sergey Brin, Google a apărut în 1998, datorită studenților de la Stanford de a „organiza informația existentă în lume și de a o face universal accesibilă și utilă”. În următorul deceniu, a devenit cel mai cunoscut și accesat motor de căutare pe Internet. Astăzi parte a corporației Alphabet, Google furnizează majoritatea profiturilor din AdWords, un serviciu de publicitate online.

40304-1_apple.jpg1. Apple

  • Valoarea brandului: 154,1 miliarde dolari
  • Cheltuieli de publicitate: 1,8 miliarde dolari

Apărut într-un garaj din Silicon Valley, brandul Apple a fost conceput de Steve Jobs și Steve Wozniak, vizând dezvoltarea și vânzarea computerelor personale. Patru decenii mai târziu, compania se ocupă cu designul și dezvoltarea de diverse electronice și servicii online. Sub sloganul „Gândește diferit!”, Apple a demonstrat că limitele tehnologiei sunt făcute pentru a fi doborâte continuu, lansând produse care au schimbat viața de zi cu zi a milioane de oameni.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

27 May 2016