update
Renegocierea contractelor scumpe -ieftiniri de 30%

Costel Alecu Costel Alecu, director la Departamentul Retail şi Industrial din cadrul firmei Regatta renegociază contracte de închiriere, semnate în 2007-2008. Comisionul se percepe în funcţie de valoarea sumei economisite de chiriaş.

- In ce consta renegocierea?

Procesul de renegociere se face pe baza studiilor de piaţă efectuate de compania Regatta şi de alte companii de consultanţă şi având în vedere ofertele similare existente în piaţă. În mod specific se ţine cont de preţurile ofertate în locaţia şi în perimetrul spaţiului. Procesul de renegociere a contractelor se face în principal pentru cele încheiate în perioada 2007 -2008.

Renegocierea ia în calcul o anumită relocare în aceeaşi zonă a unui chiriaş, într-un spaţiu alăturat cu o suprafaţă mai mică. De asemenea, se ia în calcul şi închiderea contractului pentru firmele care nu îşi pot permite să susţină financiar valoarea stabilită.Bazându-ne pe experienţa de până acum, marja de renegociere medie este de maxim 30%.

-Ce comisioane se percep?

Comisioanele variază în funcţie de locaţie, zona unde este situată, numărul spaţiilor pentru care se renegociază contractele. Comisionul final depinde foarte mult şi de target-ul stabilit anterior cu proprietarul sau chiriaşul, pe care compania reuşeşte să îl îndeplinească. Acest comision poate să varieze între 10% şi 14% din suma anuală economisită pe spaţiul sau pe pachetul de spaţii pentru care se efectuează renegocierea.

- Câţi doritori au fost până acum?

Suntem în discuţii cu mai mulţi clienţi pentru furnizarea acestui serviciu. În prezent, desfăşurăm procese de renegociere ale contractelor pentru două bănci importante, o societate de asigurări şi pentru câteva companii din domeniul financiar. Aceste companii au mai multe sedii, şi implicit închiriază mai multe spaţii decât restul companiilor, fiind interesate într-o măsura mult mai mare de procesul de renegociere.

- La cât estimaţi că se va dezvolta acest serviciu?

In primul rând, trebuie ţinut cont de faptul ca acest serviciu de renegociere a fost înfiinţat de curând. Estimăm că acest serviciu de renegociere va avea o pondere importantă în cifra de afaceri a companiei.

-Câţi chiriaşi/proprietari estimaţi că vor apela la acest serviciu?

Analizând industriile şi evoluţia lor, nevoile proprietarilor, dar şi şi ale chiriaşilor, ne aşteptăm ca aproximativ 30% din ei să apeleze la serviciile de renegociere pe care noi le oferim. Solicitările vin atât din partea chiriaşilor, cât şi din partea proprietarilor. Este normal ca procentul chiriaşilor să fie mai ridicat, pentru că ei sunt cei mai interesaţi de renegocierea chiriilor. Solicitările au venit însă şi dinspre proprietari, atunci când a fost vorba de renegocierea unui volum foarte mare de spaţii sau de chiriaşi.

Eduard Uzunov, preşedintele companiei Regatta

3074-eduard-uzunov-presedinte-re.jpgAţi stabilit să plătiţi drept chirie o anumită sumă, iar acum vă este imposibil să vă respectaţi angajamentul faţă de proprietar?

 Nicio problemă. Acum există specialişti care se ocupă exact de acest lucru: renegocierea contractelor pentru birouri, spaţii comerciale şi industriale.
Este un serviciu nou, oferit de Regatta, principala companie românească de consultanţă şi brokeraj imobiliar.

„Într-un peisaj economic local tensionat de tulburările financiare globale, succesul companiilor din România depinde de viteza lor de adaptare, de flexibilitatea de a găsi cele mai bune soluţii pentru a fi competitive. Prin acest seviciu de renegociere a contractelor venim în întâmpinarea clienţilor noştri, oferindu-le un ajutor eficient pentru a-şi optimiza costurile operaţionale. Suntem o companie românească şi de aceea poate înţelegem cel mai bine ce anume au nevoie companiile care activează în Romania", a declarat Eduard Uzunov, preşedintele companiei Regatta.

De acest serviciu pot beneficia atât chiriaşii, cât şi proprietarii, fie că sunt persoane fizice sau juridice. Scopul este, pe de o parte soluţionarea cerinţelor chiriaşilor, aflaţi în situaţia de a achita o chirie convenită cu timp în urmă şi al cărei cuantum a devenit prea mare raportat la situaţia pieţei imobiliare de astăzi, iar pe de altă parte gestionarea posibilelor riscuri la care sunt expuşi proprietarii.

Noul serviciu este oferit atât în Bucureşti, cât şi la nivel naţional, iar specialiştii Regatta nu exclud ca acest serviciu să fie extins şi la rediscutarea altor clauze din contracte. Echipa destinată acestui serviciu este formată din 6 specialişti, cu peste 10 ani experienţă în domeniul consultanţei imobiliare.

26 February 2009