Zona Aviaţiei este una atipică, prin comparaţie cu celelalte cartiere bucureştene: deşi este un loc foarte bine poziţionat, deşi preţurile au scăzut considerabil în ultimii ani, clienţii preferă să se uite, nu să cumpere. Oamenii încă aşteaptă scăderea preţurilor şi nu reuşesc să vadă o ofertă bună nici măcar atunci când aceasta este în faţa lor. Tocmai de aceea, proprietarii preferă să închirieze sau să amâne momentul vânzării.

    22511-sursa_newspad.jpgAgenţiile imobiliare care lucrează pe zona Aviaţiei declară acest segment încremenit de criză acum, mai mult decât oricând. Lucrurile s-au schimbat considerabil în ultimele luni, când se mai încheiau tranzacţii. Acum, nimic nu se mai aranjează în această direcţie.

    „Nu mai sunt clienţi, nu mai este cerere. Iar atunci când există interes, nu se sincronizează bine clientul cu proprietarul. De exemplu, clienţii sună pentru oferte care nu mai sunt valabile. De o lună jumătate nu am mai vândut nimic acolo.", spune Florina Radu, agent imobiliar.

    Excepţii există, dar numai în cazurile ofertelor speciale. Atunci când preţul este chiar sub nivelul pieţei, clienţii devin brusc interesaţi. Totuşi, agitaţia care se creează în jurul acestor apartamente nu este o promisiune de vânzare. Unul dintre apartamentele cele mai căutate în zonă acum are trei camere, o suprafaţă de 73 mp şi este situat la etajul patru. În urmă cu trei luni, atunci când proprietarul a făcut anunţul iniţial, preţul era de 95.000 euro.

    Chiar dacă proprietarii au mai vândut o locuinţă înainte, tot ne-a fost greu să îi convingem să ajusteze preţul la nivelul actual al pieţei. După scăderi repetate ale preţului, a devenit vandabil la preţul de 79.000 euro. De fapt, a devenit o ofertă foarte bună în piaţă, pentru că în general, asemenea apartamente în zonă se vând cu 85.000 euro.", spune Florin Lungu, reprezentant Gavriliu Imobiliare.

    Trei din cinci clienţi sunt interesaţi doar să analizeze oferta

    Mulţi dintre clienţii interesaţi preferă doar să analizeze ofertele. Rareori se concretizează ceva. Spre deosebire de alte zone ale Bucureştiului, clienţii simt că acolo preţul nu a scăzut suficient.

    Este greu să diferenţiem clienţii hotărâţi de cei pe care îi numim turişti. Vorbim aici despre clienţii care doar vin şi vizitează foarte multe proprietăţi. Ei nu reuşesc să se decidă asupra uneia, sau au credinţa că preţurile vor mai scădea şi atunci consideră că nu e momentul să acţioneze. Ei nu reuşesc să identifice ofertele bune care există pe piaţă. Cei mai mulţi sunt turişti. Trei din cinci, poate chiar mai mult.", continuă reprezentantul Gavriliu Imobiliare.  

    Agenţiile au învăţat să selecteze clienţii, pentru a nu irosi resurse

    Una dintre soluţiile identificate de agenţii imobiliari pentru a rezolva turismul imobiliar este colaborarea în regim de reprezentare. Astfel, clientul sau proprietarul semnează cu agenţia că aceasta din urmă este singura care îi va reprezenta interesele şi va face asta în mod exclusiv. Astfel, agenţia se asigură că respectivul client nu caută prin altcineva, iar clientul are certitudinea că agentul care se ocupă de el nu îi va trăda interesul.

    Eu mă ocup doar de exclusivităţi. Astfel, lucrez numai cu oameni serioşi, parolişti, care se ţin de cuvânt. Contrar aparenţelor, sunt oameni normali, nu diplomaţi sau expaţi, aşa cum sunt mulţi dintre clienţii zonei.", continuă Florina Radu, agent imobiliar.

    Preţurile de vânzare în zona Aviaţiei nu s-au modificat anul acesta. Dacă pentru apartamentele cu două camere, aceste variază între limitele 75.000-85.000 euro, pentru trei camere preţurile pot atinge chiar şi nivelul de 100.000 euro. În cazul apartamentelor noi, care sunt destul de multe în zonă, preţurile ajung la 120.000 euro.

    Chiriile pornesc de la 350 euro, pentru două camere şi ajung la 500 euro/lună, pentru apartamentele cu trei camere. Aviaţiei este una dintre zonele scumpe ale Capitalei, dar merită, spun agenţii.

    Cartierul e foarte bine organizat, blocurile sunt construite în perioada 1984 - 1987 şi sunt bine făcute. Faptul că străzile au fost transformate în sens unic este un avantaj mare, s-a înlesnit mult traficul. Apropierea de şcoli, centre universitare şi de centre comerciale este iar un avantaj în ochii clienţilor", conchide reprezentantul Gavriliu Imobiliare.

    CITEȘTE ȘI Primăverii, un cartier în care chiria lunară pentru o locuinţă poate echivala cu preţul unei maşini


    8 December 2011