728x90.jpg
Mai mult decât imobiliare!
 

Ce proprietăţi vor continua să se ieftinească în 2011?

Publicat: | Autor: Cristina Tamaş, IMOPEDIA.ro | Numar afişări: 42249

Preţurile locuinţelor construite înainte de cutremurul din '77 vor continua să scadă şi în anul ce bate la uşă. Scăderi ar putea apărea şi în cazul locuinţelor noi situate în zone slab cotate. Aprecierile aparţin lui Dragoş Dragoteanu, manager Euroest şi au fost făcute în cadrul unui interviu acordat pentru Imopedia.ro.

Dragoş DragoteanuCred că anul viitor, imobilele care vor fi cumpărate pentru strictă necesitate, fie că vorbim de zona rezidenţială, fie de zona comercială, vor fi din punctul meu de vedere cele mai căutate şi mai tranzacţionate. În rest vom asista la mai multe falimente în domeniul imobiliar. Vom asista la rechini care îşi vor lua prada urmărită pe parcursul ultimilor ani. Vom asista la lucruri bune, în sensul că piaţa va cunoaşte o altă dimensiune strict pe baza cererii imediate din piaţă, nu se va lucra pe stoc.

Vor mai scădea preţurile?

Preţurile vor scădea în continuare pe domeniul rezidenţial, mai ales în cazul imobilelor vechi. Pentru mine vechi înseamnă tot ceea ce s-a construit înainte de 1977, ultimul mare cutremur. Din păcate din ceea ce am observat, Prima Casă, peste 80%, s-a tranzacţionat pe segmentul rezidenţial vechi ceea ce înseamnă că oamenii nu şi-au permis sau nu şi-au dorit să cumpere imobile noi care cel puţin teoretic au altă valoarea în perspectivă.

Putem estima un procent?

Preţurile pot să scadă în continuare între 10 şi 20%, în funcţie de oraş, de solicitările din oraşul respectiv, în funcţie de condiţiile economice pe care eu nu le întrevăd a fi cele mai bune anul viitor.

Playerul flash nu este instalat.
Preţurile vor scădea în continuare pe domeniul rezidenţial, mai ales în cazul imobilelor vechi

Piaţa locuinţelor noi cum va evolua?

Piaţa locuinţelor noi va merge cu vânzări din stoc. Foarte, foarte puţine blocuri sau complexuri rezidenţiale noi vor fi livrate pe piaţă anul viitor. Altfel, despre terenuri, vorbim de terenurile cu suprafeţe mari, pot să vă spun că în afara Bucureştiului, preţurile au scăzut între 60-80% şi băncile nu mai iau în considerare sub nicio formă terenurile care sunt în câmp, care nu au o perspectivă în următorii doi-trei ani. În acest context, toţi cei care au cumpărat terenuri pe un trend speculativ trebuie să uite de ele, cel puţin în următorii doi-trei ani.

Vor mai scădea preţurile terenurilor?

Cu siguranţă vor scădea acolo unde nu există potenţial de creştere în viitor. Prin potenţial de creştere, în domeniul imobiliar înţeleg dezvoltarea zonei, a infrastructurii şi teoretic prin noi investiţii pe care le fac autorităţile locale în zona în care se găseşte un anumit imobil, respectiv un teren.

Vom asista la scăderi de preţuri pe piaţa locuinţelor noi în 2011?

Vor mai fi scăderi de preţuri, mai ales pentru complexurile rezidenţiale aflate la periferia oraşului, care nu beneficiază de cel mai bun mijloc de transport în comun, care au vecinătăţi neprietenoase sau care sunt cunoscute pe piaţă ca fiind imobile care nu îndeplinesc întocmai cerinţele actuale ale potenţialilor beneficiari.

Care va fi cel mai vitregit segment al pieţei imobiliare în 2011?

Comerţul stradal.


Voteaza articolul:
| Aprecierea vizitatorilor:
Comentarii (30)
#30. valentina | 21.03.2011 | 11:25
6 (0/6)   
daca nu se ajunge la pretul normal ,adica 20.000 euro un apartament cu 2 camere , dragi constructori si agenti imobiliari , o sa mai stati vreo 50 ani pana sa vindeti un apartament.cine **** mai cumpara case scumpe , cand nu ai siguranta zilei de maine,salariile sunt mici ....? doar nebun sa fi ,sa ajungi sclav pe viata pentru o garsoniera. coborati cu piciaorele pe pamant!
#29. andrei | 15.12.2010 | 20:46
0 (3/3)   
tot aud aici ca nu mai e siguranta locului de munca...dar ce...a existat vreodata? ce, in 2008 daca vroia patronul nu te putea da afara?...te dadea si atunci, te da si acum, te da si peste 5 ani...nu ai avut sau nu ai nicaieri siguranta postului de munca...esti bun la job si aduci bani, te tine...daca nu, nu...deci mai lasati *** asta....
#28. cristi | 15.12.2010 | 17:01
1 (2/3)   
#27. low cost - vad ca iti place sa intrebi acelasi lucru de 2 ori. da, gasesti, insa depinde de zona. intelege ca locatia este f importanta. insa pentru ca in anumite zone gasesti la 30000, nu inseamna ca in tot bucurestiul asta este pretul de referinta.
#27. low cost | 15.12.2010 | 12:36
1 (0/1)   
Zicea Moise Guran in emisiunea lui de pe TVR2 ca acum gasesti in Bucuresti ap cu 2 camere si la 30000 euro,e adevarat sau ne mintea?
#26. rafa benitez | 15.12.2010 | 10:04
12 (1/13)   
Sunt de acord cu costi.
Preturile vor mai scadea cu cel putin 10 % in primul trimestru al anului 2011.
E foame de bani baietzi! Nu e bani...!
#25. iasomie | 15.12.2010 | 09:11
-7 (8/1)   
da dl ion virtute,,,prima casa 3 pe zona Aviatie a fixat pret de 100mii euro pt un ap de 2 camere de 64 metri,,aveti dreptate dar depinde in ce zona vor fi pretul de care spuneti ,,aici vb si de zona,,o zi minunata va doresc,,la toata lumea
#24. costi | 15.12.2010 | 08:43
17 (1/18)   
@ marina florea, @ion virtute
Voi accepta afirmatia voastra cu o singura conditie...sa-mi spuneti: CU CE BANI?
Pana atunci, eu afirm ca preturile or sa mai scada cu 30-40%..lejer.
Motivele:
- nu mai sunt bani (nici macar din aia virtuali obtinuti din imprumuturi) - este evident ca "marea creditare" nu se mai intoarce in vecii vecilor...
- populatia este puternic indatorata pe urmatorii 25-30 ani, datorie pe care sincer sa fiu nu cred ca are cum sa o plateasca fara sacrificii uriase (deja, la doar cativa ani de la marea bula a creditarii inepte, peste 25% au intarzieri de mai mult de 1 luna la plata ratelor...)
- nimic nu mai este sigur pe piata muncii din Romania, si atunci nimeni nu se va mai arunca sa se imprumute, neexistand siguranta veniturilor viitoare, cu care sa isi poata plati ratele
- fluxul de bani de la capsunari este drastic redus (cam de cativa ani), si asa va ramane...

Si as putea continua asa toata ziua...

Asa ca, dragii mei, pana cand nu-mi veti identifica sursa de bani care va permite o crestere de preturi in imobiliare (cineva trebuie sa plateasca nu? :-))))))), pot afirma cu mana pe inimioara ca debitati numai tampenii...

Ne reauzim peste o luna, ca sa vedem cu cat au mai scazut...voi continuati sa visati :-)

"Somnul ratiunii naste monstrii!"
#23. marina florea | 14.12.2010 | 18:36
-26 (28/2)   
ion virtute are dreptate,preturile vor creste anul viitor cu10-15%
#22. cosmin | 14.12.2010 | 16:20
4 (2/6)   
si agentii imobiliari sunt oameni ca si noi...sunt si din aceia care trag de preturi in jos sa poate vinde, sunt si cazuri cand umfla preturile sa castige...dar chestia asta nu o fac toti intermediarii?..cei care nu sunt producatori? cei care vand produsele facute de altii?..haideti sa nu mai fim asa nervosi pe agenti imobiliari, ca toate lumea face asta?...daca nu vrei agent, cumperi direct de la proprietar...daca agentul are o oferta mai buna decat ce ai gasit tu, atunci ia-l pe el...ce e asa greu de inteles?...
#21. ioio | 14.12.2010 | 16:03
16 (0/16)   
de ce nu va uitati la propietatile voastre si sa incercati sa vedeti cat valoreaza cu adevarat.. nu visul care a fost pana acum si cum ati luat bani total aiurea prin niste preturi umflate si nejustificate si prin lacomia bancilor.. asta e pt Virtute in mod deosebit
#20. cristi | 14.12.2010 | 15:56
3 (0/3)   
preturile apartamentelor depind de la oras la oras, de la cartier la cartier, de la bloc la bloc, de la etaj la etaj( daca sunt in acelasi imobil), de la finisaje la finisaje, de la orientare la orientare spre puncetele cardinale...deci nu are rost sa generalizam...sunt si acum zone unde 2 camere sunt la 20 de mii sau zone unde sunt la 120 de mii...un pret corect dificil de gasit...dar sa va mai zic ceva...stiati ca din pretul unui apartament , poate 50% e doar pretul terenului?...ca inca 10% sunt spagile date...problema mare e la proprietarii de terenuri care in zone bune tine inca preturile mari...
#19. Clau | 14.12.2010 | 15:40
15 (0/15)   
@ully , imi pare rau pentru tine, dar te-ai fraierit.
#18. ileana chinoiu | 14.12.2010 | 15:32
-24 (24/0)   
Odata cu cresterea salariilor la bugetari ,colaborat cu crestere economica de 1.5% si cu o promisa scadere a dobanzilor la banci imobiliarul se va misca usor in sus ,cei implicati-analistii vor plusa la tv cu anunturi pe tema asta.Piata va fi repornita si cu ajutorul PRIMEI CASE 3.cINE CUMPARA ACUM UN APARTAMENT CU 55000-60000 EURO VA FACE O AFACERE FOARTE BUNA!
#17. eu | 14.12.2010 | 15:28
13 (0/13)   
D-nul Ion Virtute ca si alti ca el nu inteleg ca suntem la fundul sacului si ca anul viitor chiar cu asa zisa marire a salariilor( la bugetari!!) tot nu vor fi bani pentru imobiliare asa cum a fost, iar ully si alti or sa vanda in castig garsoniera cand o face plopul pere si rachita micsunele. Sa te vad peste 3 ani daca, in euro, DACA ai castigat ceva prin revanzarea garsonierei.
Adevarat ,agentii imobiliari iau 3% dar am intalnit cazuri cand din 1500 euro lasau comisionul si la 300 euro numai sa mai castige si ei ceva( si aici vorbesc din experienta proprie nu din auzite)
Fara o economie REALA in tara asta nu se poate, cat credeti ca o sa mai poata duce sectorul privat toate aceste cheltuieli cu : Bugetarii,pensionari,sanatatea,invatamantul??????
Oameni buni trezitiva TRAIM inca cu bani de la FMI si ei viseaza salarii marite la bugetari si poate la odraslele lor ,VISE......tineti minte ce va spun acum:
FACTURA la FMI nu a venit inca si nu am platit nimic din ea....pentru cei ceva mai in varsta ,sa zicem de la 45 de ani in sus , va amintiti de Epoca de Aur cand a trebuit sa platim datoriile?
CUM a fost?
CUMPLIT
A meritat?
Nu stiu
Eu inclin sa cred ca NU ca a venit revolutia si baetii destepti au papat si ce au mai agonisit ceilalti prin conturi adica vreo 2 miliarde de dolari.
Si cu asta va urez o zi buna tuturor oamenilor cu capul pe umeri si care il au ca sa gandeasca nu sa "cloceasca"
#16. iasomie | 14.12.2010 | 15:19
-14 (14/0)   
cerinte sant destule in zona aviatiei,dar clienti doresc ap mari de 64m,mai putin cele de 50m,in zona slabe sperante sa scada pretul,de la 87ooosau ma refer la ap mari cele mici sant in jur de 72,,75mii,si sa stiti ca se vand,,e zona buna,,mai ales ca in curand se va naste o zona cu dechidere larga de larg consum ma refer la un mare complex comercial gen baniasa,,mai nou noua sosea internationala ,,largirea sosea pipera cu internationala brasov,,AUSTRIA..e un cartier elegant si cautat de multi clientii,,adevarat proprietari nu doresc sa lase din pret,,in zona ,,sincer nici eu nu doresc sa las la pret..ap meu are 68 metri ap cu 2 camere,2balcoane,,vedere mixta pozitie deosebita,,superfinisat,,nu doresc sa las la pret,,,pretul zonei nu exagerat,,,cu deosebit respect iasomie..
#15. ully | 14.12.2010 | 15:08
-21 (21/0)   
ion virtute are dreptate,eu tocmai am cumparat o garsoniera cu 44000 euro si cred ca la anul pe vremea asta o voi vinde cu 52000euro
#14. Chirias | 14.12.2010 | 15:07
-2 (2/0)   
Urmaresc de multa vreme anunturile imopedia si alte site similare, dar nu am vazut nici un anunt despre zona Pajura, sau zona larcita a fostei Piete Chibrit.Acolo sunt si blocuri noi si vechi, dar nimic de vanzare?Si cam cum sunt cotate?
#13. Virtute ion | 14.12.2010 | 14:21
-24 (25/1)   
Boc cu declaratia lui de azi ca salariile vor creste cu 15% si programul "prima casa 3" vor duce la reluarea creditarii in randul bugetarilor.Ei vor lua credite pentru a cumpara apartamente pentru odraslele lor care tot la stat vor lucra pe posturi rezolvate pentru ei de parinti.Va fi o crestere a cererii de locuinte ce va duce la o majorare a preturilor cu 10% in martie 2011.Fundul sacului in imobiliare este cel actual de:42000 -46000 euro o gars.,55000 -60000 euro un ap de 2 cam. etc.
#12. Ion Virtute | 14.12.2010 | 14:16
-24 (24/0)   
Programul "Prima casa 3" si declaratia lui Boc de crestere a salariilor bugetarilor cu 15% in 2011 va duce la o reluare a incerderii acestora de a se imprumuta de la banci si de a investi in imobiliare pentru odraslele lor care tot la stat vor lucra.Se estimeaza o crestere a preturilor cu 8-10% cu incepere din martie anul viitor.Pretul minim ,asa zisul:"fund al sacului"este cel actual de 42000-46000 euro pe o garsoniera,55000-60000 euro un ap.de 2 camere,etc.
#11. cosmin | 14.12.2010 | 13:39
9 (2/11)   
#5. Balaur Marius - Marius, te inseli. Dl. Virtute este doar un proprietar *** care n-a vandut atunci cand a avut ocazia si acum isi blestema zilele. Sau, a cumparat ca istetul in perioada de boom si acum nu mai face fata sa plateasca rata la banca si spera intr-o noua crestere a imobilelor ptr a-si diminua pierderile.
Intelegeti si voi ca un agent imobiliar nu are interesul sa urce pretul, ci sa faca tranzactia. vad o gramada de comentarii de genul acesta ca agentul are interes sa urce putin pretul ca sa-si mareasca eventualul comision incat inclin sa cred ca 90% din cititirii de imobiliare sunt o adunatura de cretini.
sa-ti fac un calcul simplu ca sa intelegi : presupunand ca agentul ar avea 3% la o vanzare de 60000 el ia 1800 euro de la proprietar si 1800 de la cumparator, deci in total 3600 euro. In realitate nu se ia chiar 3%, ci undeva la 2-2.5%. sa mergem pe un comision total de 4,5%, asta insemnand 2700 euro.
Crezi ca ar risca un om intreg la cap sa urce pretul si pentru aproximativ 225 euro in plus la comision sa umfle pretul cu 5000 de eu ptr acel apartament?
***
#10. PT ION VIRTUTE | 14.12.2010 | 12:57
13 (0/13)   
POATE CA ASTA ITI DORESTI TU,DAR NU O SA MAI VEZI ASTA, INSEAMNA O SUPRAINCARCARE A PIETEI BANCARE SI IAR NE INTOARCEM INAPOI SPRE CRIZA, NU MAI COMENTA AICI DACA NU ESTI IN STARE DE O ANALIZA BANCARA
#9. IulianU | 14.12.2010 | 12:37
14 (0/14)   
D-le Virtute,
In contextul unei economii in cadere libera si a deprecierii valutei autohtone si mai ales a unor demnitari incompetenti, puterea de cumparare si nivel de trai scad inevitabil.
Sa zicem ca preturile vor fi astea.....dar nu vor oameni sa le cumpere.
Trezirea la realitate!!
#8. teddy | 14.12.2010 | 12:32
17 (2/19)   
"Preturile si-au atins minimul si nu vor mai scadea.Propietarii nu vor sa mai scada preturile.Prefera sa le inchirieze dacat sa le vanda.Este blocaj si acesta va dura un an jumate.Se pregateste o a 3-a ,,Prima casa" ce va duce la o apreciere cu 10% in sus a preturilor si apoi o reasezare a lor la nivelul de azi in a doua jumatate a anului 2011,si anume o garsoniera va costa 50000 euro,un ap 2 camre 65000 euro si 3 camere 75000 euro."

Alooooo- cine mai ia credit? Cand azi sti la o firma si maine da faliment - crezi ca iti vine usor?
50000 o garsoniera?
Visezi tinere! Degeaba exista credite, daca nu ia nimeni pentru ca nu exista siguranta zilei de maine.
Posibil ca esti de la vre-o agentie imob. care de fapt insufla mesajul: lauti acum ca maine va fi mai scump.
TREZIREA!!!!!
#7. Balaur Marius | 14.12.2010 | 12:27
16 (2/18)   
Ion Virtute esti agent imobiliar se vede de la posta. Hahaha, 50.000 de euro pe o garsoniera??? lasa-te de fraierit si apuca-te de MUNCA, pentru ca ceea ce faci tu acum nu este munca...Pretul corect al unei garsoniere este de 10.000 - 15.000 de euro si vrei, nu vrei, incet-incet aici se ajunge. Nu mai faci tu bani asa simplu punand un comision de 10% la pretul unui apartament si asa umflat muuult. Sanatate si la munca ***.
#6. eu | 14.12.2010 | 12:22
17 (0/17)   
***
Ce minim d-nul Virtute?
50.000:20 ani=2500euro/an
Stii dumneata cat castiga un tanar in ziua de azi pe an .......cam 3500euro/an
Si asta pentro o garsoniera, ce sa mai vorbim de un ap. cu 2 camere...
Blocurile de care vorbim sunt construite inainte de 1977 si au deja 35-34 de ani mai pune dumneata si 20 de ani cat iti trebuie sa-l achiti si o sa constanti ca ajung la venerabila varsta de 55 de ani si o sa valoreze exact cat....un Fas...........
Ai facut dumneata sau mai exact ai construit o casa vreodata in viata ta?
Eu DA
Si iti spun ca poti construii usor cam la 500 euro/mp,NOUA pentru locuinta individuala...daca vorbim de deja de blocuri atunci pretul poate sa mai scada usor
Un apartament cu 2 camere dinainte de '77 are max. 50 mp(dar multe au intre 32-48 mp) si dumneata vrei sa-l vinzi cu 1000 euro/mp !!!!! si ce vinzi dumneata de fapt in afara de poate o zona mai buna(daca vorbim de zona ia una pe centrul vechi ca si asa este ieftin)
Eu gandesc ca pentru un ap. sau o garsoniera dinainte de '77 pretul de vanzare nu trebuie sa depaseasca 600 euro/mp.
Asta daca nu vrei sa se ajunga la....."Case executate silit, cu 30% mai ieftine" vezi in dreapta mai jos
De ce vinde un om apartamentul in care a stat sau poate nu...?
1.Mostenire
2.Vrea altul
3.Datorii
4.Pleaca in strainatae sau din oras
ETC.......
Trebuie sa aleaga atunci ce vrea sa faca DACA vrea sa vanda
Normal cine a mostenit poate il inchiriaza dar ceilalti nu prea au de ales


Oameni buni mai ganditiva cand dati o groaza de euro pe un apartament care.....nu face

O zi buna Romaniei...oriunde sa-ar gasi ea acum
#5. Low cost | 14.12.2010 | 12:21
-1 (1/0)   
DRAGOS DRAGOTEANU asta este om serios sau ***...cine imi da mai multe informatii despre el?La prima vedere nu imi inspira incredere.
#4. Low cost | 14.12.2010 | 12:17
6 (2/8)   
Zicea Moise Guran in emisiunea lui de pe TVR2 ca acum gasesti in Bucuresti ap cu 2 camere si la 30000 euro,e adevarat sau ne mintea?
#3. Ion Virtute | 14.12.2010 | 11:35
-30 (32/2)   
Preturile si-au atins minimul si nu vor mai scadea.Propietarii nu vor sa mai scada preturile.Prefera sa le inchirieze dacat sa le vanda.Este blocaj si acesta va dura un an jumate.Se pregateste o a 3-a ,,Prima casa" ce va duce la o apreciere cu 10% in sus a preturilor si apoi o reasezare a lor la nivelul de azi in a doua jumatate a anului 2011,si anume o garsoniera va costa 50000 euro,un ap 2 camre 65000 euro si 3 camere 75000 euro.
Adauga comentariu
Nume:*
Email:
Comentariu:*
 Doresc sa fiu informat pe e-mail de aparitia unui nou comentariu la aceasta stire
NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul media.imopedia.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Ai un comunicat de presă de publicat?

 

RSS
Primeste stirile pe e-mail
OFERTE RECOMANDATE
Bragadiru , SC: 171 mp
Dorobanti , SU: 165 mp, 3 cam.
Ciolpani , SC: 400 mp
gama300_250.jpg

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre
Adrian Niculescu
Ilias Papageorgiadis

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video