Conform Symmetrica, liderul pieței locale de pavele și borduri vibropresate și cel mai mare producător autohton, produsele de design, cu forme și texturi speciale, au devenit mai atractive pentru români, vânzările acestora reprezentând 10% din totalul produselor livrate de către companie.

38186-symmetrica_1.jpgCu toate că cea mai mare parte a clienților preferă produsele clasice, în ultima perioadă numărul celor care caută pavele deosebite atât din punct vedere coloristic, cât și al formei, a crescut semnificativ. Astfel, raportat la vânzările companiei, 10% din totalul achizițiilor sunt reprezentate de produse de design, moderne, ce impresionează prin forme și texturi speciale.

„Pe plan local, produsele clasice conduc detașat în topul vânzărilor noastre, ocupând 60% din total, fiind urmate de pavelele cu forme clasice, dar divers colorate (30%). Așa cum ne așteptam, pe ultimul loc, însă cu o creștere vizibilă, se remarcă gamele de produse de design”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.

De asemenea, reprezentantul companiei estimeză că, odată cu introducerea gamelor Symmetrica Select și Symmetrica pentru Grădină, împreună cu mărirea capacității de producție din cadrul fabricii de la Cociu, vânzările de produse de design se vor dubla până la finalul anului viitor.

În ceea ce privește destinația produselor livrate, proiectele publice reprezintă în continuare cea mai mare parte a business-ului Symmetrica – 60%, fiind urmate îndeaproape de proiectele private de unde se generează 30% din totalul vânzărilor. Nu în ultimul rând, 10% din vânzările companiei provin din magazinele de bricolaj. În aceste locații, produsele de design însumează 10 procente din vânzări.

În toate cele trei segmente, peste jumătate din produsele comandate sunt reprezentate de pavaj clasic, simplu, criteriile de bază ale achizițiilor fiind funcționalitatea și prețul produselor.

„În cazul investițiilor publice, prețul este cel mai important criteriu, întrucât atribuirea contractelor se face în funcție de cel mai mic cost, în speță, pavajul clasic, iar selecția produselor este realizată chiar de către constructor. Clienții privați, în schimb, acordă o importanță mai mare calității și durabilității produselor, clasând costurile pe loc secund”, a explicat Sebastian Bobu.

În plus, menționeză reprezentantul companiei, designul produselor este un alt element de care clienții rezidențiali țin cont. Astfel, îndemnați fie de un arhitect, fie de simțul propriu creativ, românii tind către texturi moderne, în tonuri de gri sau antracit, iar în privința formelor, cei mai curajoși optează pentru dale cu  buline reflectorizante pentru orientare pe timp de noapte.

# # # 

Despre Symmetrica

Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri și rigole vibropresate pietonale și carosabile, într-o gamă variată de forme și culori. Aceasta a fost înființată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acțiuni) și Florin-Cristinel Stanciu (40% din acțiuni).

Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Verești, județul Suceava, urmată apoi de unitățile de producție de la Podu Iloaiei, județul Iași (2010), și Bolintin Vale, în apropiere de București (2011), Prejmer – Brașov (2012) și Cociu – Bistrița-Năsăud (2012).

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele și borduri se numără Arena Națională, parcul balnear din stațiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în București etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare și parcuri ecologice din întreaga țară.

###

15 September 2015