Ariston Thermo, unul dintre cei mai importanți jucători la nivel global pe piața de echipamente destinate încălzirii și producerii de apă caldă menajeră, a obținut în 2015 venituri de 1,433 miliarde de euro, în creștere cu 6,8% față de anul anterior, iar EBITDA ajunstat a înregistrat o creștere de 13%, ajungând la 174 de milioane de euro (de la 11,5%, la 12,1% din totalul veniturilor) și EBIT ajustat a fost majorat cu 12,8% și a ajuns la 132 de milioane de euro (marjele privind veniturile au crescut de la 8,7% la 9,2%). În același timp, profitul net a ajuns la 80 de milioane de euro, în creștere cu 9,6%, comparativ cu anul 2014.

39948-ariston.jpgLa încheierea anului financiar, poziția financiară netă a fost de 7 milioane de euro, pozitivă, în scădere față de anul 2014, când a ajuns la 23 de milioane de euro, acest lucru fiind determinat în principal de achizițiile și investițiile făcute, dar și de răscumpărarea acțiunilor proprii – reprezentând 8,6% din capitalul social – deținute de acționari minoritari.

De asemenea, investițiile și resursele dedicate sectorului de Cercetare și Dezvoltare au fost de 72 de milioane de euro, cu peste 18% mai mari față de anul anterior (61 de milioane de euro în 2014).

În 2015, Ariston Thermo a continuat să se dezvolte și a făcut pași semnificativi atât pe piețele mature, cât și pe piețele care se dezvoltă rapid, prin investiții în îmbunătățirea produselor și a soluțiilor sale și în extinderea prezenței internaționale.

Grupul se axează, în special, pe inovarea la nivelul produselor și al serviciilor prin intermediul investițiilor constante în soluții de înaltă eficiență energetică și în soluții ce folosesc energie regenerabilă, dar și pe dezvoltarea aplicațiilor și serviciilor conexe, care contribuie la maximizarea conservării energiei. Printre principalele noutăți se numără platforma de boilere electrice cu acumulare Andris, pompa de căldură Nimbus, linia de centrale termice în condensare Cares Premium și sistemele cu control la distanță Ariston NET.

Achiziții importante în Europa

Pe parcursul anului 2015, Ariston Thermo a încheiat și două achiziții importante în Europa, îmbunătățind prezența Grupului pe continent. Astfel, în luna aprilie, Ariston Thermo a achiziționat în Danemarca întreg pachetul de acțiuni al Gastech-Energi A/S, o companie cu 150 de angajați și vânzări anuale de circa 26 de milioane de euro. Tranzacția a fost realizată de Grup pentru a intra pe o piață unde nu avea prezență directă.

În plus, în luna iulie, Ariston Thermo a achiziționat SPM, un producător francez specializat în producția de arzătoare. Această companie cu un înalt grad de inovare a dezvoltat, de-a lungul anilor, o expertiză particulară privind tehnologiile cu emisii reduse de noxe.

Pe lângă piețele mature, pe parcursul anului 2015 Ariston Thermo a continuat să crească și să investească în țările care se dezvoltă rapid. În Indonezia, Grupul a deschis o reprezentanță și, astfel, din 2015 compania are prezență directă pe piață. De asemenea, odată cu deschiderea birourilor din Indonezia a fost lansată și gama de boilere de înaltă eficiență. În plus, pe piața din Rusia, unde Ariston Thermo sărbătorește 20 de ani de prezență, a fost inaugurat un nou centru logistic cu o suprafață de 10.000 de m2.

50 de ani de la inagurarea fabricii din Genga

La începutul acestui an, compania a aniversat și 50 de ani de la inaugurarea unității de producție din Genga, aflată în regiunea Marche din Italia. Centrul de producție din Genga, care operează la capacitate maximă din anul 1966, a devenit de-a lungul timpului unul dintre cele mai performante din cadrul Grupului, mai ales pe segmentul boilerelor de înaltă eficiență. De altfel, în această unitate de producție sunt fabricate majoritatea modelelor de boilere comercializate pe piața din România.

În prezent, la fabrica din Genga, care are o suprafață de 40.000 de m2, lucrează 250 de persoane, producând până la 1.600.000 de boilere anual.

“Este un motiv de mândrie să sărbătorim 50 de ani de activitate de producție în Genga. Din regiunea Marche ne-am dezvoltat la nivel modial devenind la momentul actual una dintre companiile cu cea mai semnificativă prezență la nivel global pe segmentul nostru de piață”, a declarat Paolo Merloni, Președinte Executiv Ariston Thermo.

“Scopul nostru este să continuăm dezvoltarea și să rămânem exportatori importanți. Peste 40% din producția grupului nostru este realizată în cele șapte fabrici din Italia, iar 89% din venituri sunt generate de piețele străine”, a mai adăugat Merloni.

Planuri pentru acest an

În 2016, Ariston Thermo mizează pe menținerea creșterii business-ului, atât pe piețele mature, cât și pe cele cu o dezvoltare rapidă, prin produse și soluții din ce în ce mai eficiente, mai conectate și mai prietenoase cu mediul înconjurător.

“2015 a fost un an de creștere pentru Ariston Thermo, toți indicatorii s-au îmbunătățit și am reușit să facem o serie de mișcări strategice pentru a ne extinde prezența pe piață”, a declarat Paolo Merloni, Președinte Executiv al Ariston Thermo.

“Ne dorim să continuăm să creștem și în următorii ani. Motoarele de dezvoltare vor fi inovația la nivelul produselor, implicarea contină în operațiunile noastre, investiția în brandurile noastre și în oamenii noștri, care sunt principala forță a Grupului. Mulțumită lor, Ariston Thermo va continua să crească și va ajuta la îmbunătățirea calității vieții clienților și la protejarea mediului înconjurător”, a mai adăugat Merloni.

# # #

Ariston Thermo este unul dintre liderii mondiali în industria încălzirii și preparării apei calde menajere. În 2015, Grupul a realizat o cifră totală de afaceri de 1,43 miliarde de euro și a vândut 7 milioane de produse în peste 150 de țări; are 6.700 de angajați în cele 54 de companii și 6 reprezentanțe prezente în 34 de țări și 20 fabrici în 12 țări. Grupul oferă o gamă completă de produse, sisteme și servicii, în principal sub mărcile Ariston, Elco, Chaffoteaux, Atag Heating și Racold. Angajamentul companiei Ariston Thermo față de eficiența energetică este ilustrat de fluxul constant de noi soluții bazate pe surse de energie regenerabilă, precum sistemele termice solare și pompele de căldură, dar și de îmbunătățirea eficienței produselor tradiționale (cum ar fi centralele termice și încălzitoarele de apă) și investițiile în noi proiecte pentru viitor. Obiectivul principal este reprezentat de oferirea unei combinații optime între confort, economie de energie și grijă față de mediu.

# # #

Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre liderii internațional în producția și furnizarea unei game complete de echipamente și servicii destinate încălzirii și producerii de apă caldă menajeră

Angajamentul Ariston Thermo privind eficiența energetică este exprimat prin lansarea constantă de noi soluții bazate pe surse regenerabile de energie, cum ar fi sistemele solare și pompele de căldură, precum și prin îmbunătățirea eficienței produselor tradiționale (boilere sau centrale termice), dar și prin investițiile în noi proiecte.

Portofoliul de produse Ariston Thermo România este compus din centrale termice murale și de pardoseală, convenționale și în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux și Rendamax, boilere electrice și indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiționat și panouri solare.

# # #

 

18 April 2016