Campania globală a Companiei IKEA a contribuit la strângerea a 30,8 milioane de euro pentru ca UNHCR, Înaltul Comisariat al Națiunilor Unite pentru Refugiați, să le poată oferi lumină și surse de energie regenerabilă familiilor de refugiați care locuiesc în tabere din Asia, Africa și Orientul Mijlociu.               

39452-o_viata_mai_buna_pentru_refugiati_ikea.jpgSuma totală a fost strânsă din vânzarea ledurilor și lămpilor cu led în cadrul campaniei desfășurate în magazinele IKEA din toată lumea, în trei etape,  între februarie 2014 și decembrie 2015. Clienții și angajații IKEA din peste 300 de magazine din 40 de țări au transformat această inițiativă într-un succes. IKEA Foundation a donat un euro pentru fiecare produs cu led vândut în magazinele IKEA și online.

Cea mai recentă etapă a Campaniei „O viață mai bună pentru refugiați” s-a desfășurat în perioada 29 noiembrie – 19 decembrie 2015 și a contribuit la strângerea a 12,4 milioane de euro la nivel global – sumă ce va fi donată de către IKEA Foundation către UNHCR. Astfel, UNHCR va putea să ofere în continuare lumină și energie pentru sute de mii de refugiați din Asia, Africa și Orienul Mijlociu. În plus, banii strânși vor ajuta mii de copii ai familiilor din taberele de refugiați să meargă la școală.

Clienții Magazinului IKEA din București au cumpărat 61.254 de LEDARE între 29 noiembrie – 19 decembrie 2015, sprijinind astfel campania “O viață mai bună pentru refugiați”. La nivel global, magazinul IKEA din zona comercială Băneasa s-a clasat pe locul 16 în funcție de numărul de leduri vândute. Astfel, 61.254 de euro din donația totală a IKEA Foundation către UNHCR sunt contribuția companiei IKEA România la îmbunătățirea condițiilor de viață ale refugiaților din toată lumea.

Resursele de lumină și energie din surse regenerabile vor face taberele de refugiați mai sigure și mai confortabile pentru familiile care locuiesc acolo. Războiul și persecuțiile sunt principalele cauze care îi fac pe oameni să caute refugiu, însă pentru UNHCR schimbările climatice care provoacă dezastre naturale ca seceta, inundațiile și lipsa resurselor naturale sunt motive importante de îngrijorare.

UNHCR caută soluții adaptate la condițiile locale, precum ferma susținută de lumină solară din tabăra de refugiați Azraq din Iordania. Construită cu finanțare obținută în urma campaniei „O viață mai bună pentru refugiați”, ferma va acoperi nevoia de energie a 60.000 de refugiați. De asemenea, va reduce emisiile de dioxid de carbon, care ar fi fost generate de folosirea de combustibil fosil, cu 3.500 de tone pe an.

„Numărul persoanelor forțate să se refugieze din cauza conflictelor și a violenței, a atins cote nemaiîntâlnite de la finele celui De-al Doilea Război Mondial. Acum, mai mult ca oricând, sprijinul pe care l-am primit de la IKEA Foundation pentru a comunica și pentru a implica publicul este de neprețuit. Apreciem eforturile sutelor de mii de angajați și clienți IKEA care au participat în această campanie,” declară Kelly T. Clements,  Adjunctul Înaltului Comisar ONU pentru Refugiați.

Per Heggenes, CEO IKEA Foundation, spune că „O viață mai bună pentru refugiați” a fost „o campanie de mare succes, care ne-a permis să contribuim cu milioane de euro pentru a-i ajuta pe unii dintre cei mai vulnerabili oameni de pe planetă. Toate acestea se datorează implicării angajaților IKEA și a clienților fideli.” De asemenea, a declarat că este „extrem de mândru de faptul că IKEA Foundation a putut să ajute UNHCR să furnizeze energie regenerabilă și să ofere o șansă la educație miilor de copii și familii de refugiați, făcându-le astfel viața un pic mai bună.”

27 January 2016