Grupul Hornbach, creştere semnificativă a cifrei de afaceri în primul trimestru

Publicat: | Numar afişări: 8580

Grupul Hornbach (concernul Hornbach Holding AG & Co. KgaA) a avut un început plin de succes în exercițiul financiar 2016/2017, cu toate că prima perioadă din primăvară nu a fost foarte caldă și încurajatoare pentru proiectele de bricolaj. Astfel, cifra de afaceri a concernului a crescut, în primele trei luni (de la 1 martie până la 31 mai 2016), cu 6,1%, ajungând la 1.116 milioane euro. În același timp, rezultatul operațional consolidat (EBIT) al grupului a atins o valoare de 76,5 milioane euro, situându-se la nivelul anului precedent. În acest fel, odată cu atingerea acestor cifre, prognosticul privind cifra de afaceri și profitul pentru întregul an 2016/2017 a fost confirmat.

hornbachÎn cel mai mare sub-concern operativ, Hornbach Baumarkt AG, cifra de afaceri a depășit pentru prima dată pragul de un miliard de euro. Astfel, la un avans de 6,4% s-a obținut o cifră de afaceri de 1.058,9 milioane euro (comparativ cu perioada similară din anul financiar precedent, când s-a raportat o cifră de 995,2 milioane euro).

„Pe fondul unor variații parțial extreme ale condițiilor meteorologice care, în multe regiuni, influențează negativ realizarea proiectelor de construcție și renovare, creșterea obținută este îmbucurătoare“, a declarat Directorul Financiar al companiei, Roland Pelka.

Acesta a subliniat că în perioada analizată au fost inaugurate două magazine cu suprafețe mari în Innsbruck (Austria) și Praga (Cehia), și, în același timp, a fost închis un magazin de mici dimensiuni Mannheim. Raportat la suprafață – adică fără a lua în calcul magazinele nou deschise sau pe cele închise în ultimele douăsprezece luni – precum și raportat la efectele variației cursului de schimb valutar, cifra de afaceri a concernului a crescut în primele trei luni cu 4,4%, incluzând efectele de curs valutar al țărilor non-euro, cu 4,0%.

În prezent, concernul Hornbach Baumarkt AG operează 154 magazine de materiale de construcții și grădinărit în nouă țări europene. Cifra de afaceri netă ale celor 98 filiale Hornbach din Germania a crescut în primul trimestru cu 2,8%, ajungând la 591,9 milioane euro (în anul precedent situându-se la 575,7 milioane euro). Raportat la suprafață, cifra de afaceri a crescut cu 2,7%. Astfel, conform datelor proprii, Hornbach a avut o dezvoltare semnificativ mai bună decât media din industrie, în timp ce cota de piață a crescut (2015 - 11,0 %).

În afara Germaniei, cifra de afaceri a concernului Hornbach a evoluat pozitiv în primul trimestru din anul financiar 2016/2017, urmând tendința pozitivă din ultimele două exerciții financiare. Astfel, incluzând magazinele nou deschise, cifrele de afaceri în restul Europei, unde au fost incluse activitățile DIY din cele opt țări din afara Germaniei, au crescut cu 11,3%, ajungând la 467,0 milioane euro (în anul precedent: 419,6 milioane euro). De asemenea, cota celorlalte țări la cifra de afaceri a sub-concernului Hornbach Baumarkt AG a crescut de la 42,2% la 44,1%. Raportat la suprafață și la efectele variației cursului de schimb valutar, cifrele de afaceri în restul Europei au crescut cu 6,6%, incluzând efectele variației cursului de schimb valutar cu 5,7%.

Evoluția cifrei de afaceri a sub-concernului Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU) este una solidă în perioada de raportare. Deși constructorii privați și clienții profesionali au fost nevoiți să își limiteze sau să amâne proiectele din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, cifra de afaceri a Hornbach Baustoff Union a crescut, în primele trei luni, cu 0,8%, ajungând la 56,8 milioane euro (în anul precedent: 56,4 milioane euro). Sub-concernul opera, la data de 31 mai 2016, fără nicio modificare, 24 magazine de materiale de construcții în sud-vestul Germaniei și două locații aproape de graniță, în Franța (Lothringen).

Rezultatul operațional al grupului Hornbach la nivelul anului precedent

Grupul Hornbach a intensificat, în primul trimestru al exercițiului financiar 2016/2017, eforturile pentru dezvoltarea sectorului e-commerce în cadrul „Strategiei Interconnected Retail”. Datorită creșterii cheltuielilor, precum și marjei comerciale mai reduse, dezvoltarea profitului în primul trimestru nu a putut ține pasul cu creșterea cifrei de afaceri la nivelul concernului.

Rezultatul operațional consolidat (EBIT) în concernul Holding AG & Co. KGaA a ajuns, cu o valoare de 76,5 milioane euro, aproape la nivelul anului precedent (76,8 milioane euro). Rezultatul per acțiune în cadrul holdingului s-a îmbunătățit după trei luni, ajungând la 2,56 euro (în anul precedent: 2,57 euro).

În acest context, estimările privind cifra de afaceri și profitul pentru întregul exercițiu financiar 2016/2017 a fost confirmat de Consiliul Director.

Despre Hornbach România

HORNBACH  este o companie multinațională, de familie, care a înregistrat în exercițiul  financiar  2015/2016 (data bilanțului: 29 februarie) o cifră de afaceri   (netă)  de  peste 3,755 miliarde de Euro, în creștere cu peste 5% comparativ cu perioada anterioară.

Fondată   în  anul  1877,  HORNBACH  este  singura  companie  din  domeniul construcțiilor  și  grădinăritului  care  se poate mândri cu o istorie de 5 generații.  În  acest  moment,  concernul  deține  154 de magazine mixte de materiale  de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria,  Olanda,  Luxemburg, Elveția, Cehia, Slovacia, Suedia și România), dintre care 6 în România (București  Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).

Conceptul  comercial  și  gama de produse sunt orientate în întregime către sprijinirea  proiectelor  clienților.  HORNBACH garantează acestora prețuri mereu  mici,  fiind  lider  de  piață  pe acest segment. În plus, calitatea excelentă  a  consultanței  și  a serviciilor oferite au fost confirmate de nenumărate studii și teste independente.

Prin  pionierat,  ca  de  exemplu  deschiderea  primului  magazin  mixt  de materiale  de  construcție  și  articole  de  grădinărit (1968), a primului megastore  (1980)  și  a  primului  magazin  de materiale de construcții cu conceptul  drive-in  (2003),  HORNBACH  își  dovedește  în permanență forța inovatoare.  De  decenii,  HORNBACH este considerat un angajator de top, în acest    moment   având  peste   17.000  de  angajați  care  contribuie  la succesul companiei.

# # #

Voteaza articolul:
| Aprecierea vizitatorilor:
Comunicatele de presa de la aceasta rubrica sunt oferite redactiei IMOPEDIA.ro spre publicare.

Daca doriti si Dvs sa publicati un comunicat de interes imobiliar, puteti contacta departamentul MEDIA:

contact: dep Media
tel fix: 021/318.25.45
e-mail: media@imopedia.ro

Ai un comunicat de presă de publicat?

 
RSS
Primeste stirile pe e-mail

OFERTE RECOMANDATE
Baneasa , SC: 390 mp
Prelungirea Ghencea , SC: 50 mp, 1 cam.

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar pe ghid.imopedia.ro

Blog RUN
Adrian Crivii
Gabriel Alexandru
Dragos Dragoteanu
Daniel Dobre
Adrian Niculescu
Ilias Papageorgiadis

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar pe media.imopedia.ro

Ştiri imobiliare
Analize imobiliare
Evenimente imobiliare
Ghidul Prima Casă
Știri Prima Casă
Comunicate de presă
Arhiva video