Liebrecht & wooD a fost un pionier al pieței moderne de dezvoltare imobiliară din Europa și, în mod particular, din România. Valoarea investițiilor realizate de companie până în prezent în România se ridică la circa 200 milioane euro, iar portofoliul său totalizează 115,000 m.p. de proiecte de birouri și retail finalizate. După un parcurs de 15 ani în care a deschis noi drumuri în piața imobiliară (prin dezvoltările sale, compania a contribuit la inaugurarea de noi destinații office și de retail în București și a lansat conceptul de outlet), Liebrecht & wooD Group deține astăzi terenuri cu o suprafață cumulată de aprox. 280 hectare în România și pregătește noi proiecte inovatoare care vor schimba peisajul imobiliar local.

39797-lwr_15_years.jpgIstoria Liebrecht & wooD Group începe în 1991, anul înființării sale în Belgia. Doi ani mai târziu, fondatorii – Patrick Van Den Bossche și Marc Lebbe – determinați de o viziune diferită asupra pieței imobiliare, au sesizat potențialul imens de dezvoltare al țărilor din Europa Centrală și de Est, într-un moment în care acestea se confruntau cu schimbări intense de ordin politic, social și economic. Zece ani mai târziu, compania a intrat oficial pe piața din România, care reprezintă, încă de atunci, un important pol strategic pentru expansiunea Grupului în regiune.

„La prima noastră vizită în România, am știut imediat că era locul ideal în care oameni cu idei pot crea împreună o piață imobiliară modernă a Europei Centrale și de Est. La început de nou mileniu, Bucureștiul se afla într-un moment de turnură către o nouă etapă de dezvoltare – cu foarte puține excepții, clădirile de birouri moderne lipseau din peisajul cotidian, foarte puțini retaileri internaționali erau prezenți, iar multinaționalele abia își făceau intrarea în țară. Oferta imobiliară era joasă, iar calitatea majorității clădirilor era discutabilă. Privind în urmă, decizia de a veni cu abordarea noastră pe această piață a fost una îndrăzneață – dar care s-a dovedit a fi de succes” – declară Patrick Van Den Bossche, Managing Director Liebrecht & wooD Group.

O altă viziune asupra dezvoltării imobiliare în Europa

Polonia a fost prima țară din afara Belgiei în care Grupul s-a extins, în 1993, venind cu o abordare neconvențională la acea vreme. În primii ani de activitate, Liebrecht & wooD a livrat o serie de clădiri de birouri în zone deloc explorate din capitala Poloniei – al căror succes a deschis apetitul altor dezvoltatori de a construi în apropriere. Astăzi, regiunile respective sunt destinații de business recunoscute din Varșovia. Spiritul de pionierat a caracterizat și înființarea FASHION HOUSE Group, entitatea din cadrul Liebrecht & wooD Group dedicată dezvoltării și administrării centrelor comerciale de tip outlet.

În octombrie 2013, prin inaugurarea complexului mixt Plac Unii din centrul Varșoviei, abilitatea Grupului de a dezvolta proiecte cu arhitectură și concept unice a devenit recunoscută la scară largă în piață, proiectul bucurându-se de interesul unora dintre cei mai exigenți chiriași internaționali. O altă inițiativă inovatoare o reprezintă dezvoltarea Praga Koneser Centre, aflată în derulare în acest moment – unul dintre cele mai ample proiecte mixte din Varșovia, care va conduce la revitalizarea uneia dintre cele mai vaste zone de importanță culturală și istorică din oraș.

Debut pozitiv și în România

Liebrecht & wooD Group și-a început activitatea pe piața din România în 2001, pornind de la aceeași viziune de a explora și deschide noi destinații imobiliare. Astfel, primul proiect al companiei l-a reprezentat dezvoltarea centrului comercial Militari Shopping Centre în vestul Bucureștiului, la circa 500 metri distanță față de A1, prima și singura autostradă din țară la acea vreme. Proiectul a fost inaugurat în 2003 și vândut cu succes un an mai târziu către un fond de investiții.

Cea de-a doua dezvoltare în plan local a avut ca obiect un amplu proiect de birouri – Victoria Park, clădire  cu o suprafață de 20,500 m.p. situată în nordul Bucureștiului, aproape de Aeroportul Internațional Băneasa. Victoria Park a fost finalizată în 2006, vândută un an mai târziu către un renumit fond internațional de investiții și continuă să fie, chiar și în al zecelea an de existență, o clădire emblematică pentru piața de birouri modernă din Capitală.

În 2007, Liebrecht & wooD a lansat un alt proiect îndrăzneț în vestul Bucureștiului, construit pe un teren adiacent autostradei A1. Așa cum a fost conceput, West Park Retail este astăzi una dintre cele mai importante destinații de cumpărături din Capitală, incluzând primul și singurul outlet profesionist din țară – FASHION HOUSE Outlet Centre –, precum și o serie de retaileri mari, cum ar fi Hornbach, Proges, primul magazin sub brandul Casa Convenienza ori singurul magazin Kika din România. Datorită ofertei sale unice, proiectul atrage anual milioane de cumpărători și a marcat recent vânzări record pentru anul 2015.

„În 2008, când am deschis primul FASHION HOUSE Outlet Centre din București, în cadrul West Park Retail, am lansat nu doar primul outlet profesionist din țară, dar și un concept diferit de amplasare a acestui tip de magazine – respectiv, în cadrul unui parc de retail mai mare. Prin eforturi susținute, în mai puțin de 15 ani am devenit liderul pieței de outlet-uri din ECE, inclusiv din România. Vedem în continuare potențial de creștere în zonă și vom continua expansiunea, nu doar prin extinderea proiectelor existente, ci și prin noi investiții,” – susține Brendon O’Reilly, Managing Director FASHION HOUSE Group.

După 15 ani

În prezent, Liebrecht & wooD Group este recunocut ca unul dintre jucătorii importanți din piața imobiliară locală, în timp ce FASHION HOUSE Group rămâne singurul dezvoltator și operator de outlet-uri. Compania are 20 angajați în România. În total, Liebrecht & wooD Group a livrat circa 115.000 m.p. cuprinși în proprietăți de birouri și de retail, corespunzând unui volum total al investițiilor derulate de 200 milioane euro. Grupul s-a implicat în proiecte de îmbunătățire a infrastructurii în toate zonele în care operează, conducând la crearea a noi drumuri de acces pentru locuitorii Capitalei.

Ca o nouă dovadă a angajamentului său față de piața locală, Grupul și-a consolidat recent echipa de senior management, numind un nou Director General în România – începând din luna ianuarie a acestui an, Sorin Ioan Blaga, un profesionist cu peste 25 ani de experiență în management, a preluat conducerea operațiunilor locale, cu scopul de a accelera extinderea Grupului în România.

Undă verde către extindere

„România este o țară înfloritoare, care se va bucura de o dezvoltare masivă în următoarele decenii. La 15 ani de la debutul companiei în plan local, spunem cu toată convingerea că a fost una dintre cele mai bune decizii de afaceri. Suntem convinși că și proiectele viitoare vor reprezenta un succes și suntem nerăbdători să oferim detalii despre noile initiative, la momentul oportun. Liebrecht & wooD Group și-a construit o poziție solidă pe piață, beneficiind de o expertiză vastă, dincolo de know-how-ul tipic pentru un dezvoltator,” – încheie Sorin Ioan Blaga, General Manager Liebrecht & wooD România.

Noile proiecte de anvergură planificate pentru următorii ani includ:

Frumușani Residential Park, primul complex rezidențial al Grupului în România, se află în etape avansate de planificare și noi informații despre proiect vor fi dezvăluite în curând. Frumușani Residential Park va fi un amplu proiect rezidențial, cu 5,000 locuințe situate în zona de est a Bucureștiului, în afara aglomerației urbane. Conceptul prevede crearea unei comunități satelit a Capitalei, în care locuitorii se vor putea bucura de confort și liniște într-un cadru natural format din păduri, lac și vie, dar în același timp vor rămâne în apropiere de inima orașului. Proiectul va fi dezvoltat în etape, pe parcursul a circa 10 ani, și va presupune un volum de investiții de circa 300 milioane euro.

Cernica Retail Park – un proiect de retail cu o suprafață închiriabilă totală de 88,000 m.p. și o valoare a investiției de aprox. 110 milioane euro – are la bază conceptul de ”power centre” și va fi o destinație majoră de cumpărături în estul Capitalei, poziționată în mod strategic lângă autostrada A2 și Șoseaua de Centură.

Atât Cernica Retail Park, cât și Frumușani Residential Park vor beneficia de acces direct din și către autostrada A2, grație unui nou drum – dezvoltat de Liebrecht & wooD Group în urma unei investiții de 5 milioane euro – care va asigura conexiunea facilă cu centrul Bucureștiului.

Mai mult, Liebrecht & wooD Group deține terenuri cu o suprafață cumulată de 280 hectare în România, ceea ce va genera noi oportunități de dezvoltare pe termen lung în piața locală.

*******************

Liebrecht & wooD Group

De peste 20 de ani, Grupul Liebrecht & wooD operează pe piețele comerciale imobiliare din Polonia, România și Rusia unde a dezvoltat proiecte de birouri, retail și industriale cu o suprafață totală de aproape jumătate de milion de metri pătrați. Grupul cuprinde mai multe entități, incluzând dezvoltatorul Liebrecht & wooD, Grupul FASHION HOUSE responsabil de implementarea și gestionarea conceptului de outlet center pe piețele emergente, precum și compania de property management  WeCARE ce operează în Polonia.

Portofoliul de proiecte al Grupului include clădiri de birouri, parcuri de birouri și ansambluri mixte în Varșovia (Kopernik Office Buildings, Jerozolimskie Business Park, Flanders Business Park, Batory Office Buildings, Plac Unii) și București (Victoria Park), depozite în Varșovia și Poznań (Manhattan Business & Distribution Center, Poznań Distribution Centre), precum și cinci centre de tip outlet care înregistrează un real succes în Polonia, România și Rusia, sub marca FASHION HOUSE Outlet Centre.

În prezent, Liebrecht & wooD Group a început construcția ansamblului de tip mixed-use Praga Koneser Center în Varșovia, și pregătește proiectul rezidențial Frumusani Residential Park în imediata apropiere a Bucureștiului, precum și faza a doua a primei sale dezvoltări din Rusia – FASHION HOUSE Outlet Centre Moscova. Compania intenționează de asemenea să demareze primul centru FASHION HOUSE Outlet Centre din Sankt Petersburg.

28 March 2016