Magazinul IKEA din Bucureşti – preţuri şi mai mici

Aproximativ 500 de produse din gama IKEA vor avea, începând de astăzi, preţuri noi, mai mici cu 10% până la 25%. Noile preţuri vor fi valabile până la sfârşitul anului de catalog IKEA 2009 (31 august 2009).

„Diminuarea preţurilor celor aproximativ 500 de produse începând de astăzi nu reprezintă o reducere de sezon, nici o promoţie, ci este rezultatul eforturilor noastre punctuale de eficientizare a tuturor activităţilor. Sunt produse de mobilierMagazinul IKEA din Bucureşti – preţuri şi mai mici şi decoraţiuni ce acoperă toate zonele casei, iar noile lor preţuri vor fi valabile, aşa cum v-am obişnuit deja, până la 31 august 2009, când se încheie anul de catalog IKEA 2009”, a declarat Cornel Oprişan, retail manager IKEA România.

Când am lansat catalogul IKEA 2009 am afirmat că „preţurile mici sunt realizarea noastră cea mai mare”. Cu cât preţul produselor noastre e mai mic, cu atât mai mulţi oameni şi le vor putea permite. Aceasta este de faptMagazinul IKEA din Bucureşti – preţuri şi mai mici esenţa ideii de afacere IKEA, care se reflectă pe plan local, în căutarea permanentă a unor noi soluţii de eficientizare a tuturor operaţiunilor prin care trece un produs de la achiziţie şi până la expunerea în raft. Tot ce reuşim să economisim în materie de costuri transferăm în preţuri şi mai mici.

„Din momentul în care un produs nou intră în gama magazinului nostru, căutăm soluţii punctuale pentru a scădea costurile de achiziţie, transport, depozitare şi manipulare. Am reuşit acest lucru, după primele 9 luni de la deschiderea magazinului, când am anunţat scăderea preţurilor la nivelul întregii game de produse pentru 2008 cu o medie de 12%. Pentru că rezultatele eforturilor noastre de eficientizare a activităţii se văd în timp, acum, după aproape un an, putem să facem din nou acest lucru.

Am spus de multe ori că ideea noastră de afaceri se bazează pe vânzările în volume mari. De exemplu, în prezent vindem de trei ori mai multe canapele din piele VRETA, de două locuri, faţă de cât vindeam la introducerea lor în magazin, în urmă cu aproximativ 12 luni. Un volum mai mare al vânzărilor ne-a permis să comandăm un număr mai mare de canapele de la furnizor, reducând astfel costul de achiziţie şi pe cel de transport pe fiecare produs. De aceea preţul unei canapele scăzut de la 2.490 la 1.990 RON.

Un alt produs, tigaia grătar SKÄNKA s-a triplat ca volum al vânzărilor în decursul a şase luni de zile. Acest lucru ne-a permis în primul rând să comandăm mai multe de la furnizor dar şi să le transportăm din fabrică direct în magazin. De ce? Pentru că am depăşit cantitatea minimă impusă de furnizor pentru livrările directe. Până atunci, comenzile mari se făceau de către depozitul central din Polonia, iar noi plasam comenzile către acest depozit. Acum putem comanda suficiente cât să le luăm din fabrică în containere şi să le descărcăm direct în magazin, în zona de accesorii. În felul acesta, am redus atât costurile de depozitare, cât şi costurile de manipulare pe care le implică descărcarea produselor în depozit şi reîncărcarea lor în containere pentru a fi aduse în magazin. Astfel, am reuşit să diminuăm preţul tigăii cu aproape 20%: de la 59,9 RON la 49,9 RON.

Exemplele pot continua, pentru că avem produse cu preţuri noi, şi mai mici, care acoperă o mulţime de funcţii în amenajarea casei: canapele din piele şi cu huse textile, şezlonguri, fotolii, taburete, biblioteci, bufete, paturi, dulapuri, mese, scaune pentru birou, măsuţe de cafea, corpuri de iluminat, covoare, perne şi pilote, accesorii textile şi de bucătărie, decoraţiuni ş.a.”, a declarat Cornel Oprişan.

Reducerea costurilor şi transferul lor în preţuri şi mai mici este un vector care a direcţionat activitatea companiei IKEA încă de la fondare. Originile conceptului IKEA se regăsesc în Smaland, în Suedia, un ţinut sărac în resurse naturale. Specific ţărilor nord-europene, oamenii au trebuit să exploateze la maximum puţinele resursele disponibile, compensând prin muncă şi ingeniozitate faptul că acestea erau limitate. „Vremurile s-au schimbat, însă principiile aplicate încă de atunci pentru economisirea resurselor s-au păstrat şi transmis în timp în toată organizaţia. Să ne folosim resursele într-un mod chibzuit şi să profităm de orice prilej pentru a reduce costurile este pentru noi un mod de lucru şi o preocupare constantă.

De aceea, de exemplu, magazinul şi parcarea nu sunt iluminate pe timpul întregii nopţi la fel ca în timpul serii. Şi tot de aceea, am hotărât ca în acest an să renunţăm la decoraţiunile de Crăciun cu care să împodobim magazinul IKEA. Pentru noi, e o altă sursă de economii, pe care preferăm să le transferăm în buzunarul clientului”, a adăugat retail managerul IKEA România.

 

Exemple produse cu preturi si mai mici

Sunt produse de mobilier, accesorii şi decoraţiuni pentru casă, dintre care enumerăm:

Canapeaua KRAMFORS de trei locuri cu husă detaşabilă MYRBY roşsu.

Preţ vechi: 1.990 RON. Preţ nou: 1.550 RON.

Canapeaua KRAMFORS de două locuri cu husă detaşabilă MYRBY turcoaz

Preţ vechi: 1.600 RON. Preţ nou: 1.145 RON.

Patul ASPELUND 140x200 cm, aspect antichizat

Preţ vechi: 485 RON. Preţ nou: 395 RON.

Set masă şi 4 scaune LAVER, blat din sticlă securizată, negru.

Preţ vechi: 299 RON. Preţ nou: 250 RON.

Set 3 mese KLUBBO, negru-maro. Dimensiuni: 40x40x35 cm, 45x45x43 cm şi 50x50x50 cm.

Preţ vechi: 250 RON. Preţ nou: 199 RON.

Lenjerie de pat BIBBI SNURR: husă pilotă şi faţă pernă 150x200 / 50x60 cm, 100% bumbac

Preţ vechi: 45 RON. Preţ nou: 35 RON.

Lampadar MAREK cu abajur din hârtie fabricat manual, culori asortate

Preţ vechi: 69,9 RON. Preţ nou: 45 RON.

Tigaia grătar SKÄNKA 28x28 cm, gri

Preţ vechi: 59,9 RON. Preţ nou: 49,9 RON.

25 November 2008