Demersurile MasterCard de încurajare a plăților cu cardul au determinat implementarea primului POS într-o piață din Capitală. Astfel, începând cu 11 decembrie, în Piața Hala Traian din sectorul 2, București, posesorii de carduri au ocazia de a plăti cu cardul pentru legumele, fructele și verdețurile cumpărate.

38918-mastercard_pos_la_piata.jpgPe plan național, MasterCard a susținut în permanență initiațive de stimulare a plăților electronice oferind consumatorilor informații despre beneficiile la nivel personal ale utilizării cardului, precum rapiditate și siguranță, subliniind totodată și efectele benefice asupra creșterii gradului de fiscalizare.

În 2015, în contextul local, în care românii utilizează de patru ori mai puțin cardurile pentru a efectua plăți la comercianți comparativ cu media Uniunii Europene, conform datelor furnizate de Banca Centrală Europeană, MasterCard a adaptat platforma educațională - EduCard - lansată în 2009 pentru promovarea plății cu cardul cu componente dedicate pe zona de educație financiară și promoții pentru încurajarea cumpărăturilor pe bază de card.  Toate aceste acțiuni sunt menite să schimbe statisticile care anul trecut arătau că, în medie, 14 tranzacții de plată pe fiecare card emis de băncile locale, aducandu-ne mai aproape de media europeana a fost de 60 de tranzacții.

Experimentul a pornit ca un proiect pilot, însă reacțiile pozitive au condus la implementarea permanentă a unui POS într-o piață, devenind astfel o realitate și un lucru normal pentru cumpărătorii de la Piața Traian. Proiectul vine în completarea acțiunilor și a campaniei #doarcucardul desfășurate pe parcursul acestui an, cu scopul de a stimula plățile cu cardul. Suntem încântați să le oferim posesorilor de carduri MasterCard și Maestro posibilitatea de a realiza plăți într-un mod ușor și sigur la piață. Iar tehnologia contactless le va oferi o  experiență și mai rapidă”,  a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager MasterCard pentru România.

Episodul pilot, desfășurat în toamna acestui an, a surprins reacțiile pozitive ale cumpărătorilor din piață, demonstrând că instalarea unui POS în astfel de locuri este mai mult decât bine venită. 

 „Sperăm ca acesta să fie un prim pas către extinderea plăților cu cardul către zone care până acum au fost apanajul exclusiv al numerarului, astfel încât cumpărătorii să beneficieze de securitate și confort, contribuind în același timp la reducerea economiei gri,” a adăugat Cosmin Vladimirescu.

Mai multe informații despre campanie sunt disponibile pe pagina de internet a campaniei.

14 December 2015