În condițiile scăderii investițiilor publice din ultimii ani, Symmetrica, liderul pieței locale de pavele și borduri vibropresate și cel mai mare producător autohton, vizează, pentru următorii 3 ani, o creștere a prezenței în rețelele de magazine de tip Do-it-Yourself.

38470-symmetrica_1.jpg„În acest moment, aproximativ o zecime din clienții noștri provin din magazine de tip DIY, acestea fiind locațiile în care găsesc o gamă mai largă de produse pentru amenajarea curții și a casei, din care își pot alege elementele necesare completării unui proiect. Menționez că, odată cu lansarea gamelor adresate proiectelor rezidențiale, ne așteptăm la o majorare a comenzilor din această zonă de cca. 3% anual, pentru următorii 3 ani”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.

Comparativ cu 2014, când vânzările companiei în rețelele DIY reprezentau cca. 7% din total, în acest an vor ajunge la 10%.

Conform afirmațiilor lui Sebastian Bobu, spre deosebire de showroom-urile producătorilor, magazinele DIY sunt mult mai atractive pentru clienți, atât datorită proximității, cât și a serviciilor oferite de către acestea. Astfel, chiar dacă, din considerente logistice, portofoliul de pavele este mai limitat într-un magazin de bricolaj, clientul are posibilitatea de a achiziționa pe loc cantități mici, beneficiind, în același timp, și de transport și descărcare.

„În astfel de magazine, cel mai important aspect este interesul și dedicarea consultanților. Chiar dacă un client este convins că va achiziționa un produs care i-a plăcut, specialiștii au rolul de a-l ghida și de a-i oferi soluții adecvate nevoilor sale”, a completat reprezentantul companiei.

Pe de altă parte, pentru cei care doresc un pachet complet de servicii, care să includă atât consultanță de specialitate, cât și o execuție ireproșabilă a proiectului, recomandarea specialiștilor de la Symmetrica este să apeleze la locațiile producătorului și la montatorii autorizați, prezenți în toată țara.

De asemenea, în acest caz, clienții au acces direct la întreaga gamă de produse, dar și la prețuri atractive, comparativ cu un magazin DIY, unde prețul mediu pentru pavele se situează între 40-100 Ron/mp, în funcție de gamă și caracteristici.

În ceea ce privește preferințele clienților magazinelor de bricolaj, Symmetrica remarcă faptul că modelele de pavaj clasic, atât din punct de vedere coloristic, cât și al formei, sunt în continuare pe placul românilor, în timp ce produsele de design generează, momentan, 10 procente din vânzări.

Referitor la business-ul Symmetrica, compania menține estimările și țintește o creștere a cifrei de afaceri anuale cu circa 5%, până la peste 77 de milioane de lei (peste 17,3 milioane de euro).

# # #

Despre Symmetrica

Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri și rigole vibropresate pietonale și carosabile, într-o gamă variată de forme și culori. Aceasta a fost înființată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acțiuni) și Florin-Cristinel Stanciu (40% din acțiuni).

Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Verești, județul Suceava, urmată apoi de unitățile de producție de la Podu Iloaiei, județul Iași (2010), și Bolintin Vale, în apropiere de București (2011), Prejmer – Brașov (2012) și Cociu – Bistrița-Năsăud (2012).

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele și borduri se numără Arena Națională, parcul balnear din stațiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în București etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare și parcuri ecologice din întreaga țară.

###

13 October 2015