În premieră pentru piața bancară din România, UniCredit Bank oferă comunității de afaceri Angajamentul Bancar de Plată, un nou instrument de decontare intrat în vocabularul de specialitate cu abrevierea „BPO” („Bank Payment Obligation”).

38974-unicredit.jpgDigitalizarea și fluidizarea tranzacțiilor de comerț internațional vor impune BPO ca un instrument interbancar de referință, prin care se asigură efectuarea decontărilor specifice comerțului internațional, conform unor condiții preagreate, după compararea electronică a datelor de livrare (în raport cu informațiile de livrare solicitate pentru plată). În esență, BPO poate fi privit ca un hibrid între acreditivul documentar și plata simplă după livrare, combinând avantajele aferente fiecăreia din aceste soluții de decontare utilizate în comerțul internațional.

Definitoriu în cazul  BPO este faptul că angajamentul irevocabil de plată este asumat de către banca emitentă față de banca beneficiară, în timp ce în cazul acreditivului documentar beneficiarul este compania vânzătoare/exportatoare. Elementul de noutate pe care îl introduce acest instrument îl reprezintă trecerea de la compararea manuală la compararea electronică a datelor specifice livrării, prin utilizarea de către băncile participante a unei aplicații electronice de comparare a datelor. În acest sens, UniCredit Bank a implementat aplicația de comparare electronică a datelor furnizată de SWIFT – Trade Service Utiliy.

Avantajele de care beneficiază clienții care optează pentru utilizarea acestui instrument ca soluție de decontare a tranzacțiilor de comerț internațional se referă, în primul rând, la atenuarea riscurilor asumate, prin structurarea condițiilor incluse în BPO, dar și la garantarea plății tranzacției, prin emiterea angajamentului irevocabil și independent de plată de către banca emitentă. Apoi, compararea automată a datelor furnizate de vânzător asigură viteză sporită de procesare, iar primirea directă a documentelor de livrare de la vânzator oferă cumpărătorului acces rapid la bunurile/serviciile achiziționate. Nefiind implicate costuri operaționale legate de procesarea documentară, BPO presupune costuri reduse prin comparație cu cele specifice instrumentelor documentare, reprezentând, de asemenea, o soluție flexibilă de finanțare, prin posibilitatea scontării sale.

“BPO îmbină caracterul de securitate oferit de acreditivul documentar cu ușurința procesului specific plăților simple. UniCredit se numără printre primele grupuri bancare europene care au optat pentru implementarea acestui instrument financiar, în Germania și Italia fiind confirmate activarea lui și încheierea primelor tranzacții în 2014 și 2015.

Beneficiind de experiența acumulată în Grup, suntem acum pregătiți să oferim și clienților noștri din România această soluție inovatoare, aliniată celor mai noi tendințe și tehnologii din industrie. Date fiind specificul și caracteristicile acestui instrument de plată, luam în calcul și posibilitatea extinderii ofertei către companii care momentan nu sunt clienți ai băncii noastre”, a declarat Cristina Bunescu, Head of Trade Finance UniCredit Bank.

****

Despre UniCredit Bank

UniCredit Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu rețeaua cea mai extinsă din Europa Centrală și de Est și una dintre cele mai importante din Europa. UniCredit Bank este un "one-stop-shop" pentru servicii financiare, deservind mai mult de 580.000 de clienți. Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management și UniCredit Business Integrated Solutions.

În România, UniCredit Bank este una dintre principalele instituții financiare, oferind servicii și produse de înaltă calitate pentru toate categoriile de clienți. UniCredit Bank își propune să mențină permanent clientul în centrul activităților sale, să fie un partener cu care se lucrează ușor și să fie o parte foarte activă a comunităților în care își desfășoară activitatea.

 

21 December 2015