UniCredit Bank a realizat un profit net consolidat de 183,6 milioane de lei (41,3 milioane euro) în primele nouă luni din 2015, înainte de interesul minoritar, cu 14,3% mai mare față de septembrie 2014. Profitul operațional a fost de 549,6 milioane de lei (123,8 milioane euro), în condițiile în care veniturile operaționale consolidate s-au ridicat la 1,13 miliarde de lei (254,8 milioane euro), iar cheltuielile operaționale la 581,9 milioane de lei (131 milioane euro). Rentabilitatea anualizată a capitalurilor proprii este de 7,8%, iar rentabilitatea activelor de 0,8%, raportul înregistrat între costuri și venituri fiind de 51,4%. Rata de solvabilitate individuală s-a situat la un nivel confortabil față de minimul reglementat, atingând 14,49% în septembrie 2015.

38711-unicredit.jpgAbordarea Grupului cu privire la risc rămâne una prudentă: nivelul cheltuielilor cu provizioanele aferente creditelor era în septembrie a.c. de 326,8 milioane de lei, rata de acoperire cu provizioane a creditelor din bilanț de 9,04%, iar costul riscului anualizat de 202 bp. Rata creditelor neperformante, inclusiv expunerile cu improbabilitate de achitare integrală a obligațiilor din credite*, s-a situat la 16,18%.

La aceeași dată, volumul activelor consolidate totaliza 31,5 miliarde de lei (7,1 miliarde euro). Expunerea bilanțieră a portofoliului de credite era de 23,7 miliarde de lei (5,4 miliarde euro), în creștere cu 4,0% față de finalul anului 2014. În același timp, depozitele atrase au ajuns la nivelul de 14,9 miliarde de lei (3,4 miliarde euro), în scădere cu 6,4% comparativ cu sfârșitul lui 2014.

Angajamentul ferm al UniCredit Bank pentru finanțarea și susținerea economiei românești este dovedit atât de proporția ridicată a creditelor brute în total activ, una dintre cele mai mari din sistemul bancar, cât și de demersurile permanente ale grupului pentru dezvoltarea de produse și servicii pentru toate segmentele de clientelă în care este prezent.

Astfel, în cadrul Diviziei Corporații și Investment Banking, UniCredit Bank a fost prezent cu mandate importante în zona de achiziții sau fuziuni. Totodată, în contextul mediului economic volatil și al preocupării companiilor de a limita riscurile financiare la care se expun, banca a extins paleta și complexitatea soluțiilor oferite. Astfel, departamantul Piețe Financiare a dezvoltat produse și soluții pentru acoperirea riscului de preț pentru mărfuri și materii prime, care se adaugă celor pentru acoperirea riscurilor financiare pe piața valutară și monetară. În ceea ce privește activitatea de finanțare a beneficiarilor de finanțări publice, din fonduri nerambursabile europene și naționale, valoarea soldului utilizărilor creditelor a crescut în primele nouă luni cu 32%, iar portofoliul de proiecte s-a diversificat. Astfel, UniCredit Bank a finanțat toate categoriile de beneficiari eligibili privați și publici (întreprinderi mari, IMM-uri, autorități publice locale, ONG-uri, universități și institute de cercetare).

În segmentul persoanelor fizice, UniCredit Consumer Financing, companie membră a Grupului UniCredit în România, a lansat trei noi carduri de credit, care recompensează clienții loiali prin bonusuri și oferte de credit atractive, fără dobândă, la achiziționarea oricăror produse. De asemenea, în 2015 au fost făcute investiții semnificative în dezvoltarea canalelor alternative, pentru a oferi clienților alternative integrate de contactare a băncii, atât în sucursale cât și în mediile online și mobile. De asemenea, în primavara lui 2015 UniCredit Bank a lansat în parteneriat cu Pioneer Investments planul de acumulare automată în unități de fond locale și internaționale - care oferă clienților o soluție alternativă produselor de economisire, la care dobânzile au scazut semnificativ în ultima periodă.

“Eforturile depuse de întreaga echipă a UniCredit Bank pentru a fi mai aproape de clienții noștri, de a ne adapta oferta și serviciile la nevoile lor actuale și de a fi un finanțator activ al economiei românești ne-au susținut creșterea în toate domeniile strategice. Astfel, în primele nouă luni din 2015 am obținut creșteri de 7,2% pentru portofoliul de credite în segmentul corporate și 2,4% în zona de întreprinderi mici și mijlocii. Totodată, în condițiile în care cererea se revigorează, în paralel cu consolidarea poziției puternice pe segmentul de IMM și companii de talie medie, am accelerat și activitatea în segmentul de retail, cu obiectivul de a ne majora treptat cota de piață, spune Răsvan Radu, Country Chairman UniCredit în România și CEO al UniCredit Bank.

Individual, UniCredit Bank a înregistrat în primele nouă luni din 2015 venituri operaționale de 933,7 milioane de lei, în scădere cu 4,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, comparativ cu o scădere mult mai abruptă a pieței. Cheltuielile operaționale aferente aceleiași perioade au fost de 500 milioane de lei, în scădere (2,4%) față de nivelul din anul trecut, conducând la un raport cost-venituri de 53,5%. Banca a încheiat primele nouă luni din 2015 cu un profit net de 151,6 milioane de lei, în creștere cu 27,1% față de Q32014. Costul riscului anualizat este de 187bp, rata de acoperire cu provizioane a creditelor reprezintă 8,94%, iar rata creditelor neperformante, inclusiv expunerile cu improbabilitate de achitare integrală a obligațiilor din credite*, este de 16,37%.

La nivelul lunii septembrie a.c., volumul activelor era de 27,7 miliarde de lei, cu 3,5% mai mic față de finalul anului 2014. Valoarea brută a portofoliului de credite a atins 19,6 miliarde de lei, în creștere (cu 3,8%) față de sfârșitul lui 2014, în vreme ce depozitele au fost de 15,1 miliarde de lei, în scădere cu 7,1% comparativ cu același moment. Raportul credite-depozite calculat individual pentru bancă a fost de 129,9% la nivelul lunii septembrie 2015.

*********

Note:

Situațiile financiare consolidate valabile în septembrie 2015 sunt pregătite în conformitate cu standardele IFRS adoptate de Uniunea Europeană.

*expuneri cu obligații semnificative din credite cu scadenṭa depașită cu peste 90 de zile sau expuneri pentru care se consideră că, în lipsa executării garanṭiei reale, este improbabil ca debitorul să își achite integral obligaṭiile din credite, indiferent de existenṭa oricărei sume restante sau de numărul de zile de întârziere la plată.

Despre UniCredit Bank

UniCredit Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu rețeaua cea mai extinsă din Europa Centrală și de Est și una dintre cele mai importante din Europa. UniCredit Bank este un "one-stop-shop" pentru servicii financiare, deservind mai mult de 580.000 de clienți. Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management și UniCredit Business Integrated Solutions.

13 November 2015