Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup contractual pentru construcţia variantei de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă, informeaza Ministerul Transporturilor. Tronsonul Deva-Orăştie are 32,8 km include 15 poduri şi 10 pasaje şi este situat pe coridorul pan-european IV Constanţa-Bucureşti-Nădlac.

14969-autostrada.jpgValoarea contractului este de 220,6 milioane de euro, iar contribuţia Comisiei Europene este de 133,6 milioane de euro. Proiectul este finanţat din fondul ISPA 2004 şi are termen de finalizare 24 de luni din momentul începerii lucrărilor.

"Contractul pentru construcţia variantei de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă este cel mai mare contract din fonduri europene semnat până acum de CNADNR", precizează Ministerul Transporturilor.

La începutul lunii septembrie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a decis că firma câştigătoare a contractului pentru construirea autostrăzii Deva - Orăştie este asocierea condusă de Strabag. Licitaţia pentru construirea variantei de ocolire Deva-Orăştie a avut loc în luna mai 2010, însă rezultatul a fost contestat de spaniolii de la FCC Construction şi de către consorţiul Astaldi-Max Bogl.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat că, până la sfârşitul acestui an, va fi licitată construcţia a patru tronsoane de autostradă, cu o lungime totală de 270 km, care vor fi finanţate prin Programul Operaţional Sectorial de Transport. Valoarea totală a contractelor este estimată la circa 670 milioane euro. Cele patru tronsoane sunt Nădlac-Arad, Orăştie-Sibiu, Timişoara-Lugoj şi Lugoj-Deva şi fac parte din Coridorul IV Paneuropean.


10 November 2010