Baneasa Developments, dezvoltatorul zonei comerciale din proiectul Baneasa, cea mai mare dezvoltare imobiliara de pe piata locala, va investi impreuna cu o companie slovena circa 40 de milioane de euro in construirea unui centru de entertainment langa centrul comercial Baneasa Shopping City.

In urma acestei investitii suprafata centrului comercial se va majora cu 30.000 de metri patrati, pana la circa 95.000 de metri patrati. "La sfarsitul acestui an vom incepe constructia unei zone de entertainment si petrecere a timpului liber langa centrul comercial Baneasa Shopping City, impreuna cu o companie slovena specializata in dezvoltarea de astfel de proiecte", a declarat Ali Ergun Ergen, retail development manager al Baneasa Investments.

Zona de distractie va fi finalizata la sfarsitul anului 2008, si va cuprinde printre altele un cinematograf cu 20 de sali, o sala de bowling cu 40 de linii unde se vor putea organiza campionate internationale, o zona pentru copii care va avea si un carusel, un cazinou si cinci restaurante.

Spatiile comerciale din Baneasa Shop-ping City au fost inchiriate in intregime, potrivit reprezentantilor Baneasa Develop-ments, dezvoltatorul parcului de retail.

"Am semnat contracte de inchiriere pentru toata suprafata centrului comercial. Estimam ca Baneasa Shopping City va aduce venituri de minimum 15-16 milioane de euro anual si un trafic de 8 milioane de persoane pe an", precizeaza Ergun Ergen.

Printre viitorii chiriasi se numara germanii de la Peek & Cloppenburg, care vor deschide un department store pe o suprafata de 4.200 de metri patrati, dar si mai multe marci apartinand grupului Inditex, precum Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, ZARA Home si Oysho.

Baneasa Shopping City face parte din zona comerciala Baneasa si este dezvoltat in urma unei investitii de 150 mil. euro.

Prima faza de constructie a zonei comerciale Baneasa cuprinde un hipermarket Carrefour, o galerie comerciala Feeria, un magazin cash & carry METRO, un magazin de bricolaj Bricostore si un magazin al retailerului de mobila Mobexpert.

A doua faza de dezvoltare a parcului comercial va fi definitivata la sfarsitul anului 2007 si include primul magazin IKEA din Romania, care a fost deschis in luna martie, un showroom auto Motor City si mall-ul Baneasa Shopping City.

Potrivit lui Ergun, in urmatorii cinci ani pe piata locala vor fi construite circa 60 de centre comerciale de peste 20.000 de metri patrati, care vor avea nevoie de circa 600 de experti in management de centre co-merciale.

"Pentru urmatorii cinci ani au fost anuntate circa 60 de centre comerciale de mari dimensiuni. Pentru fiecare proiect este nevoie de cel putin 10 persoane calificate pentru a face managementul unui centru comercial, de la un simplu receptionist pana la managerul centrului comercial", explica Ergun, care este presedintele Comitetului International Roman in cadrul Consiliului International al Centrelor Comerciale (International Council of Shopping Centers).

ICSC este o asociatie profesionala si co-merciala la nivel global care are circa 70.000 de membri afiliati, printre care se numara dezvoltatori de proiecte de retail, avocati, economisti sau oameni de marketing. In prezent, ICSC are doar sase membri in Romania, urmand ca pana la sfarsitului anului sa ajunga la 500 de membri, potrivit lui Ergun.

Baneasa este cel mai mare proiect de dezvoltare imobiliara din Romania, investitia totala fiind estimata la peste 1,2 miliarde de euro. Alaturi de zona comerciala ce se intinde pe o suprafata de 450.000 de metri patrati, proiectul Baneasa va oferi si peste 3.000 de unitati locative si un parc de afaceri cu spatii de birouri de clasa A, cu o suprafata de peste 160.000 de metri patrati, potrivit ultimelor date disponibile.

Sursa

4 July 2007