Aeroportul ce urma să fie construit în sudul Capitalei, la Adunaţii Copăceni, este considerat de reprezentanţi ai ministerului transporturilor un adevărat "tun imobiliar", au spus surse din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), potrivit NewsIn.

Aeroportul din sudul Capitalei reprezinta un adevarat tun imobiliar"A fost doar o laudă şi nu s-a făcut nimic. Nu există nici măcar o lansare a unui studiu de fezabilitate sau alte demersuri pentru acest proiect. La acea vreme s-a vrut să fie un tun imobiliar", au spus sursele. Potrivit acestora, noul aeroport care ar fi trebuit construit în sudul capitalei nu are justificare tehnică, economică, socială.

Mai mult chiar, reprezentanţii ai MTI susţin că pentru o astfel de construcţie trebuie realizată o listă cu exproprieri de terenuri şi un studiu care trebuie efectuat numai de specialisti in aviatie.

Fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, declara la începutul lunii iunie a anului trecut că Aeroportul din sudul Capitalei ar putea fi construit spre Adunaţii Copăceni, la aproximativ doi kilometri de centura localităţii.

"Cel mai probabil, aeroportul va fi construit spre Adunaţii Copăceni, la aproximativ doi kilometri de centură, cum se vine dinspre Bucureşti, pe partea dreaptă", a precizat fostul ministrul la data respectivă. Potrivit acestuia, construcţia aeroportului în sudul Bucureştiului urma a se finaliza în maxim doi ani.

La jumătatea lunii februarie, ministrul transporturilor declara că, după finalizarea studiului de fezabilitate, urmează să fi introdusă o Hotărâre de Guvern pentru a include acest proiect în bugetul pe anul 2009.

Municipiul Bucureşti este deservit, în prezent, de două aeroporturi internaţionale ambele clasificate ca fiind de interes naţional şi având ca acţionar majoritar statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor.

Previziunile de trafic efectuate de Organizaţia Europeană pentru Siguranţa Navigaţiei Aeriene (Eurocontrol) rezultă că, pentru România, în perioada 2008-2014 urmează să se înregistreze o creştere medie anuală a traficului aeroportuar de 6,9%, cu o rată de creştere mai mare în zona municipiului Bucureşti.

29 January 2009