AFI Palace Cotroceni anunță rezultate-record pentru anul 2014. Centrul comercial a generat un venit total de 37,5 milioane euro, în timp ce vânzările retailerilor (cu excepția hipermarketului) au crescut cu 5% față de anul 2013. La nivelul întregului an, mallul de pe bulevardul Vasile Milea a înregistrat o medie de 52.000 vizitatori pe zi. 

36549-afi.jpgMallul AFI Palace Cotroceni, din București, continuă să le aducă proprietarilor venituri din ce în ce mai mari.

Evaluat la 401 milioane euro (în septembrie 2014), cel mai mare și mai important activ al companiei AFI Europe a generat în 2014 un venit total de 37,5 milioane de euro, dintre care aproximativ 30 de milioane de euro reprezintă venitul operațional net (NOI), înregistrând rezultate cu 4% mai mari față de 2013.

  • Venitul operațional net al centrului comercial a fost de 7,7 milioane de euro în trimestrul IV 2014, în comparație cu 7,5 milioane de euro în T4 2013
  • Centrul comercial era evaluat la 401 milioane de euro la 30 septembrie 2014, reprezentând o creștere cu 7% comparativ cu 2013

„Vânzările retailerilor din AFI Palace Cotroceni (cifra de afaceri), cu excepția hipermarketului, au crescut cu 9% în T4 2014 și cu 5% pe parcursul anului trecut, în comparație cu aceleași perioade ale lui 2013. De altfel, AFI Palace Cotroceni a avut rezultate stabile și în ceea ce privește traficul (numărul de vizitatori ai mall-ului), înregistrând o medie de 52.000 de vizitatori pe zi. În prezent, rata de ocupare este de peste 98%”, se arată în cel mai recent comunicat de presă al companiei.

Venitul operațional net al portofoliului din România a crescut cu 20%, în 2014

„AFI Europe România a încheiat anul 2014 cu rezultate operaționale și financiare excelente. Venitul operațional net al activelor noastre generatoare de venit din România a crescut cu 20% la peste 37 de milioane de euro, iar proiectele și terenurile din portofoliu sunt evaluate la 670 de milioane de euro, cu o rată de ocupare medie de 98%. Ne propunem să continuăm acest ritm de dezvoltare cu noi clădiri de birouri de calitate și noi mall-uri planificate în prezent în București și în afara Capitalei”, a declarat David Hay, CEO AFI Europe România.

  • AFI Europe operează în România din 2005. Compania a dezvoltat și gestionează AFI Palace Cotroceni, cel mai mare și de success mall din România (suprafață închiriabilă de peste 81.000 mp)
  • În octombrie 2013, compania a inaugurat AFI Palace Ploiești, primul și singurul mall modern dezvoltat în centrul orașului Ploiești, în urma unei investiții de peste 50 de milioane de euro (suprafață închirabilă de 33.000 de mp)
  • AFI Europe România va dezvolta în viitorul apropiat două noi proiecte de retail: AFI Palace Arad (un parc de retail în centrul orașului Arad) și AFI Palace B.Noi (un centru comercial dezvoltat în cartierul Bucureștii Noi)

Pe segmentul birouri, clădirea AFI Park 3 a fost finalizată la finalul anului trecut, în timp ce primele două clădiri din AFI Park (AFI Park 1, AFI Park 2) au generat un venit operațional net de peste 3,5 milioane de euro. În prezent, clădirile de birouri AFI Park 4&5, cu o suprafață totală închiriabilă de 32.000 mp, se află în construcție și finalizarea lor este planificată pentru ultima parte a lui 2015.

De asemenea, compania va dezvolta AFI Business Park București, un parc de business clasa A cuprinzând 50.000 mp GLA, amplasat în imediata apropiere a hotelului J.W. Marriott și a Parlamentului din sectorul 5 al capitalei. Parcul de afaceri va consta în 2 clădiri de birouri de înălțime redusă și un turn de birouri, cu multe spații verzi, spații moderne, high tech, într-un centru urban cu o  piațetă centrală și grădini.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

10 March 2015