Amenajarea biroului, dincolo de estetică: obiectele dedicate spațiului de lucru trebuie să fie inteligente, înainte de toate. În secolul vitezei, aspectul cade în plan secund, spun specialiștii, prețul și specificațiile tehnice fiind cele mai importante caracteristici. Mai mult, la alegerea produselor trebuie avută în vedere o imagine de ansamblu, în concordanță cu țelurile și cultura organizațională a companiei.

38977-amenajare_birouri_techno_office.jpgEra digitală a pus stăpânire pe toate aspectele vieții cotidiene, inclusiv în aria amenajărilor interioare. Birourile high-tech nu mai sunt apanajul filmelor SF, angajații fiind înconjurați de tehnologie, la tot pasul. În acest context, atunci când amenajează un spațiu de birouri, proprietarii au început să aibă în vedere alte criterii, decât în trecut. Estetica echipamentelor dedicate spațiului de lucru a devenit mai puțin importantă, alte caracteristici devenind principale.

„Caracterul decorativ al obiectelor este în declin, acestea devenind din ce în ce mai ‘deștepte’, la fel și utilizatorii lor. Dacă acum 200 de ani valoarea unui scaun era desăvârșită prin sculpturi migăloase, inserții de fildeș ori pietre rare, astăzi, valoarea și plăcerea unui scaun vine din beneficiile reale pe care le oferă: tipurile și gradurile de confort, durabilitatea, responsabilitatea socială și responsabilitatea față de mediul etc. Iar această nouă estetică depășește nivelul de percepție al ochiului, ține de o gândire nouă”, a declarat Mircea Ilas, designerul Techno Office.

Inteligența echipamentelor este astăzi mai dorită ca oricând, iar companiile se aliniază la cerințele digitale optând pentru piese de mobiler și accesorii special adaptate echipamentelor tehnologice. Printre acestea se numără mese pentru săli de conferință special concepute pentru încadrarea laptopurilor, birouri tip stand-up sau scaune prevăzute cu sisteme de sunet surround, ideale pentru eficientizarea conferințelor video.  

Cel mai atractiv aspect al unui produs este un preț rezonabil, următorul criteriu de achiziție fiind reprezentat de specificațiile tehnice ale modelului ales. 

„Trebuie să reflectăm mai atent asupra prețurilor pentru a înțelege calitățile la care renunțăm alegând un produs mai ieftin, iar inteligența investită în acest proces va rezulta în selectarea unor produse corecte din punct de vedere ale raportului calitate-preț”, mai spune Iuliana Carata, precizând că fiecare produs ales trebuie să corespundă nu doar nevoilor utilizatorilor, ci și culturii organizaționale a companiei. Astfel, orice amenajare interioară trebuie să țină cont de diferențele fizice și culturale ale angajaților, precum și de universul cultural promovat de organizația respectivă.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

21 December 2015