Angajatorii au nevoie de mai mulți salariați. Nu mai puțin de 71% dintre oamenii de afaceri din România intenționează să își extindă echipa de-a lungul acestui an, preconizând ca un mic procent din noii angajați să fie tineri, aflați la primul loc de muncă. Corporațiile mențin o atitudine mai rezervată – deși intenționează să mărească numărul de angajați, procentul este cu mult mai coborât.

40361-recrutari.jpgNu mai puțin de 71% din oamenii de afaceri din România (atât companii străine, cât și cu capital românesc) intenționează să crească numărul de angajați în 2016, potrivit celui mai recent studiu EY. Luând în considerare schimbările anticipate de pe piața muncii în 2016, antreprenorii estimează o creștere a forței lor de muncă cu 9,3% și se așteaptă ca 12% dintre angajații noi să fie tineri aflați la primul loc de muncă.

„Inovațiile tehnologice transformă industrii și modele de afaceri. Aceste evoluții rapide vor avea un impact semnificativ asupra pieței forței de muncă, asupra sistemelor educaționale și vor genera provocări serioase la adresa sistemelor de reglementare. În acest climat dominat de incertitudine și schimbare, antreprenorii sunt cei care văd oportunități și continuă să genereze locuri de muncă într-un ritm mai mare față de restul angajatorilor”, arată Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România, precizând că 64% din totalul numărului de angajați în cadrul companiilor active lucrează în companii antreprenoriale românești.

La nivel mondial, procentul nu este la fel de ridicat, fiind totuși încurajator: 59% dintre companiile de tip antreprenorial intenționează să crească numărul salariaților în acest an, marcând un salt procentual semnificativ față de nivelul de 47% din 2015, conform studiului EY Global Job Creation Survey 2016. Acest procent (59%) este de peste două ori mai mare față de cel al corporațiilor (28%) care își propun să facă angajări în acest an .

Cu cât o companie pune mai mult accentul pe inovație, cu atât crește numărul angajaților într-un ritm mai rapid

„Rezultatele studiului trag un semnal de alarmă pentru companiile care nu se concentrează pe inovație, schimbare sau strategii de business neconvenționale, deoarece riscă să fie depășite de jucătorii disruptivi, cei despre care studiul ne arată că urmăresc angajarea de talente care să-i ajute sa-și crească rapid afacerea”, punctează Alexandru Lupea, Partener și Strategic Growth Markets Leader, EY România.

Companiile antreprenoriale care generează schimbarea regulilor sectorului în care activează (companii disruptive) se așteaptă la o creștere de 18% a forței lor de muncă în 2016, ceea ce reprezintă un procent dublu față de cifra medie globală.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

8 June 2016